Gå til innhold

Hva slags klesstil har du?


simzERK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er slik japanske jenter pleier å kle seg :)

Hahaha, nei.

 

"Lolita is a fashion subculture in Japan that is primarily influenced by Victorian children’s clothing as well as costumes from the Rococo period. Lolita has made this into a unique fashion by adding gothic and original design elements to the look. From this, Lolita fashion has evolved into several different sub styles and has created a devoted subculture in Japan." - Wiki.

 

Du formulerer deg litt feil når du sier at japanske jenter pleier å kle seg slik. Det blir litt som om jeg skulle sagt at samer kler seg i folkedrakt året rundt. Det er ikke slik at alle japanske jenter dresser seg opp slik. Langt ifra. But then again, du formulerte deg sikkert bare litt feil. :)

 

Jeg begynte å lese manga og se på anime da jeg var 12. Derfor har jeg fått med meg en del av japansk kultur. Man kan vel si at lolita, Kogal, Ganguro og den slags er for spesielt interesserte.

 

Scene derimot. Jeg tror at mange forveksler scene med emo, og derfor ikke aner hva folk snakker om når de peker på en scene-kid på andre siden av gata. Det var jo en emo? Feil.

 

1 Tupert etasjeklipp. Gjerne med extentions.

2 Skinny jeans eller straight leg.

3 t-skjorter med Disney figurer, hodeskaller, dinosaurer osv.

4 Smykker med edderkopper, ødelgte hjerter, ugler, hodeskaller, flaggermus, diamanter osv.

5 Sko av typen Vans, Converse osv.

6 Overbruker ord som "ace", "rad" og "stellar". Ikke rent sjeldent man ser "xoxo" og "<3<3<3" heller.

 

Jeg kjenner en del som kler og oppfører seg slik. De fleste av dem er fjortiser. ^^,

 

Når det gjelder min stil, så prøver jeg ikke å følge noen stil i det hele tatt. Jeg kjøper det jeg synes er fint. Blir så utrolig teit å kle seg i det og det fordi Kate Moss gjorde det. Eller kle seg sånn og sånn fordi det er sånn man må se ut for å være scene. Jeg er meg jeg, og jeg bryr meg ikke noe om hva kjendiser og scenequeens går med.

Men for å gi et "bilde" av stilen min :

 

Skinnjakker (gjerne med kjole under)

Skjorter

V-hals

Cardigans

Chinos

Naglebelter

Lærvekser

Skjerf

Fargerike armbånd og luer (gjerne litt spesielle luer)

Hemp (alltid likt det, og driter i at det er "ut")

Høstfarger

Ullgensere

"Nerdebriller"

Spiraler i ørene (<3)

Svarte bukser (gjerne med bukseseler)

 

Burde vi ikke hatt en moteordbok eller noe? Hm.

Endret av Lillium
Lenke til kommentar

"Fagspråket" i motebransjen er noe av det mest rotete jeg har hvert borti. Og det ser ut til å være såpass lite effektivt at det skaper uenighet hele tiden, om en stil faktisk er det ene eller andre er ofte usikkert.

 

Dette bevises jo i programmer som Top Model, der jentene i starten skal sette sammen et antrekk innenfor en bestemt stil, og det ender opp med at over halvparten totalt feiler.

Lenke til kommentar
Okey, ble litt feil. Men jeg mente som quotene dine om lolita.

Btw, betyr ikke lolita også noe i "voksen"bransjen.

 

Lolita-komplekset er vel noe så enkelt som tiltrekking til yngre jenter? Fra romanen av samme navn. Nabokov. Filmatisert et par ganger. En gang med jeremy irons. Er vel neppe det vanligste du ser av klesstiler på gata i Oslo.

 

Selv kan jeg ikke beskrives som noe annet en casual. Jeans, skjorter, sneakers. Har vel også flere hettegensere enn gjennomsnittsmannen.

Lenke til kommentar

Her er min stil:

 

Hår: Blondt, ganske kort hår, mye voks (Renati Strong hold), håret står litt opp og til siden i luggen og ut til siden på sidene

 

Gensere: Bruker litt forskjellige, noen tynne genserjakker med glidelås, v-halsgensere, hettegensere etc, mn stort sett merker som Armani, Napapijri, D&G og sånn

 

T-skjorter: Lyse, ganske tighte t-skjorter med litt diskre motiver, liker å gå med merkeklær, men ikke å flashe logoene sånn sykt. Armani og Just Cavalli har en del kule t-skjorter

 

Belter: Liker enkle belter uten svære spenner, har litt forskjellige, Levis, Diesel, Cavalli etc

 

Bukser: Lyse, slim fit jeans, uten strikk på benet! Merker: Lee, Cavalli, Diesel, Armani...

 

Sko: Hvite eller sorte sneakers, har en 2-3 par bare... litt forskjellige merker, har Armani, Nike og Vans

 

:)

Endret av JohnnyBooy
Lenke til kommentar

Straight, slim fit jeans, Levis, Lee, Nudie osv.

Zip genser, enkelte hoodies, vanleg genser utan lomme eller hette. Ikkje så flashy, små, enkle detaljer.

Same med t-skjorter, enkelt og greit.

Sko, litt forskjellig, ikkje noko utprega stilistisk.

 

Har kjøpt mykje polyester det siste året, veldig kjekt stoff, lett å vaske er det og, mindre fare for utvasking eller deformering.

 

Tight jeans på gutar funkar ikkje i mine auge, ser heilt løk ut. Slim fit funker, men favoritten er normalen, 501 Levi's for eksempel.

Ikkje at eg synest det er så fint når jenter går i strømebukser heller, jeans er betre, men synest og dei tar seg best ut når det ikkje ligg klistra til beina.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...