Gå til innhold

Hva slags klesstil har du?


simzERK

Anbefalte innlegg

Vanskelig å beskrive stilen min egentlig ...

 

Bukse: Jeans, mest med straight cut, litt baggy (ikke slik at buksen er 3 størrelser for stor, men slik at den sitter litt løst). Merker som Replay, Diesel, Levis og LRG. Alle farger: sort, blå, grå, lys etc.

 

Sko: Har en del varianter av Adidas Superstar (hvite, sorte, grønne og Adicolor), et par hvite Nike Sko (hvite, som i helt hvite) og en del skatesko fra DC, Vans og Supra.

 

Overdel: Ofte hoodie eller zip-hood - enkle mønster, horisontale striper eller ensfarget. Har ikke sansen for slike "Carlings-hoodies", med svære motiv; frynser og lapper. Holder det enkelt.

 

Når det er litt varmere blir det skjorte eller pique (Fra WEsc, LRG, Volcom, Diesel, Levis ... har så mye rart), og ellers er jeg storforbruker av enfarvede hvite slimfit T-skjorter ... Bruker også en del T-skjorter med kule motiv nå om sommeren.

 

Hår: Varierer, stort sett kort tilrufset med en dæsj voks ... eller lue når jeg er lat. Hender jeg sparer litt skjegg, men går stort sett lei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slaske stil!

 

Hode.

En random caps med et ellerannent merke. DC caps atm

 

 

Overdel.

Sånn passe store tskjorte sånne som går nesten ned til albuen,hettergenser eller ziphood som er litt lengre enn tskjorta sånn at den ikke viser.

 

Underdel.

Løse bukser som er kansje 1 nummer for store(sånn at de henger løst)

Skatesko av random billig merker

Lenke til kommentar

Jeg tenker lite på hvilke merker jeg går med osv. men kjøper det jeg faller for. Desverre er jeg veldig glad i å handle, og har skjeldent råd til å kjøpe dyrere plagg. Jeg er for eksempel veldig glad i Oasis, men studentbudsjettet mitt tillater ikke så mye klær derifra. Jeg er ingen fan av å se min nye topp på 10 andre mennesker når jeg går ned gata, så prøver å styre litt unna Gina Trikot etc. Jeg er glad i litt vintage stil, og for tiden er 50-tallet helt topp. Før var jeg en del mer rocka, men det går av og på.

 

Jeg går mye med sommerkjoler nå om sommeren, det er luftig, praktisk, og ser pent ut. Dessuten føler jeg man får større frihet til å style opp og ned, alt etter humøret og anledningen. Kjolene mine går mye i lyse farger som hvit og kremhvit, men har også en del med sterke farger. De er ofte helt enkle, men har og noen skjorte-kjoler og litt mer pyntet bykjoler. Jeg har generellt sett veldig mange kjoler.

 

Når jeg ikke går med kjoler går det en del i basis topper typ. H&M med et skjerf, kult smykke, eller hva jeg måtte føle for den dagen. Jeg er glad i topper med kult trykk, men ganske kresen, så har ikke så mange av den typen. Jeanshagen min er ikke særlig spennende. Jeans er dyrt, og etter min mening en smule kjedelig å handle. Jeg går på bukseshopping og kommer tilbake med alt mulig annet, gjerne blakk. Men, har et par dressbukser jeg liker, og helt vanlige denim jeans. Jeg liker buksene mine mørke og nøytrale.

 

Av accessories bruker jeg en del skjerf av alle mulige typer. Gjerne store, men også små, elegante silkeskjerf. Jeg er glad i smykker, har smykker i alle slags varianter, og i det siste har jeg fått en ting for store, og litt spesielle ringer. Har ikke så mange slike ennå, men det kommer. Bruker omtrent alltid accessories i en eller annen form, og liker å tro jeg er flink å style.

 

Sminke er ganske naturlig. Til vanlig greier jeg meg fint med noen lag med maskara, men det kommer veldig an på dagen. Føler jeg meg bleik dæsjer jeg på litt solpudder, føler jeg meg kjedelig bruker jeg sort liquid eyeliner, er jeg trøtt eller kvisete og ekkel blir det en runde med concealer. Jeg synes det er kjedelig å sminke meg hver dag, men skal jeg ut liker jeg å eksperimentere litt.

 

Håret mitt er håpløst uansett. Jeg har hår til skuldrene som er oppklippt, og til vanlig gjør jeg lite med det. Når jeg først skal gjøre noe liker jeg å rufse det opp med voks og hårspray, men jeg blir skjeldent fornøyd.

Lenke til kommentar

Tar det første og beste jeg finner om morgenen.

Jeg er ganske sikker på at jeg alltid har noe som det er hull i på meg...[Nei, jeg lager ikke hull fordi det er kult, de bar kommer av seg selv....0o]

 

Frisøren min er enten dama, fyren til søstern eller en tilfeldig dude i fylla.^^,

Ergo; Jeg har stortsett alltid kort hår^^,

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skate/surf/Hip-Hop ish, litt for store Quicksilver/ Billa Bong/ O'neil T-skorter. Ganske "baggy" rutete genser (digger ruter :) ). For store levis eller Diesel olabukser og nike AF1 sko. Hår ned til skuldra med sleik foran og rufsete bak, eller en rutete new era caps, da er håret fult av voks og er STORT. (Holdt på å le meg igjel da jeg gikk forbi en barne hage så hørte jeg at en av ungene sa til en av de andre : "Oi! han hadde stort hår!")

Endret av M1kk
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det kommer helt ann på humøret mitt.

 

Dagene jeg vil være litt vital og særegen : Lolita. Da gjerne Gotic lolita med viktoriansk-inspirerte bluser, bjelleformede skjørt og kjoler i svart. En paraply i hånden og/eller bag med kort på (spillekort som joker, spar osv).

 

Kan også sees som Sweet Lolita med rosa og hvite bluser, sløyfer, masse blonder, Hello Kitty accessories eller et søtt kosedyr for hånden. Alt er dukkeinspirert.

 

Classic Lolita når jeg vil tone ned og være litt mer avslappet. blomster-mønster, jordfarger osv. Enkle, søte kjoler og nøytrale vesker.

 

De dagene jeg vil skli inn i mengen : Noe ala preppy. V-hals, slimfit, skinnjakke, cardigan, pumps, dressjakker, svarte skinnvesker osv.

 

De dagene jeg bare vil ha det lille ekstra : Store skjerf, fargerike armbånd, store t-skjorter, megasolbriller i knallfarger (da gjerne uten ramme), hullete slimfit-olabukser, hempsmykker, fargerike strømper, store hettegensere, coils i ørene osv.

 

Skal sies at jeg som oftest sees med scene-ish eller preppy i sentrum (Oslo) og Lolita når jeg sniker meg rundt i strøket der jeg bor.

Lenke til kommentar
Mjeh. Halvtrange til trange mørke jeans, band-tskjorter/-tskjorter med mad smud badass superfete prints ofte med hettegenser, cardigan eller slim skjorte over. Skinnjakke, kvite converse og truckercaps er smud. Yes.

Ellers er eg veldig glad i tynne, smale jakker som dette:

http://www.shoppingmall.no/images/large/el...6%20046_LRG.jpg

http://www.shoppingmall.no/images/large/el...051.jpg_LRG.jpg

 

Rock ispedd litt skatestil kanskje.

 

2nd that! Men har ikke caps, har lyst på en tho.

Lenke til kommentar
Mjeh. Halvtrange til trange mørke jeans, band-tskjorter/-tskjorter med mad smud badass superfete prints ofte med hettegenser, cardigan eller slim skjorte over. Skinnjakke, kvite converse og truckercaps er smud. Yes.

Ellers er eg veldig glad i tynne, smale jakker som dette:

http://www.shoppingmall.no/images/large/el...6%20046_LRG.jpg

http://www.shoppingmall.no/images/large/el...051.jpg_LRG.jpg

 

Rock ispedd litt skatestil kanskje.

 

2nd that! Men har ikke caps, har lyst på en tho.

 

Haha, ser for meg deg med caps! :!:

Lenke til kommentar
Mjeh. Halvtrange til trange mørke jeans, band-tskjorter/-tskjorter med mad smud badass superfete prints ofte med hettegenser, cardigan eller slim skjorte over. Skinnjakke, kvite converse og truckercaps er smud. Yes.

Ellers er eg veldig glad i tynne, smale jakker som dette:

http://www.shoppingmall.no/images/large/el...6%20046_LRG.jpg

http://www.shoppingmall.no/images/large/el...051.jpg_LRG.jpg

 

Rock ispedd litt skatestil kanskje.

 

2nd that! Men har ikke caps, har lyst på en tho.

 

Haha, ser for meg deg med caps! :!:

 

 

Jeg er kul med alt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjønn: gutt/mann

Fra toppen:

Bruker Renati Rock Hard i håret, det er et kaos :p

Parfymen er Chanel Egoiste.

pleier å gå ganske ofte uten genser. Bruker Lacoste/Ralph Lauren pigueter. t-skjortene jeg bruker er Gant og Jean Paul. MOODS OF NORWAY, er også et helt fantastisk merke!

Av gensere så er det mye Gant, og også Lindeberg. Vest med skjorte under er også noe jeg triver veldig godt i.

Bukser er det ikke så farlig med merke på, bare de ser bra ut. Bruker bl.a Raw Denim.

Skoene er et par Lacoste.

Lenke til kommentar

Kjønn: gutt/mann

Fra toppen:

Bruker Renati Rock Hard i håret, det er et kaos :p

Parfymen er Chanel Egoiste.

pleier å gå ganske ofte uten genser. Bruker Lacoste/Ralph Lauren pigueter. t-skjortene jeg bruker er Gant og Jean Paul. MOODS OF NORWAY, er også et helt fantastisk merke!

Av gensere så er det mye Gant, og også Lindeberg. Vest med skjorte under er også noe jeg triver veldig godt i.

Bukser er det ikke så farlig med merke på, bare de ser bra ut. Bruker bl.a Raw Denim.

Skoene er et par Lacoste.

Lenke til kommentar

hum. Dette diskuterte vi i klassen for litt siden.

Stilen min er i følge klassekammerater blanding av Scene og Lolita^-^

Personlig sikter jeg ikke mot noen stil i det hele tatt. Kjøper bare klær jeg syns er kule og bryr meg lite om hva slags stil klesplagget har.

 

Bruker ofte korte kjoler, svarte eller lilla. Høye svarte strømper med stor rosa sløyfe på forran også pumps. Også veldig mye smykker, ringer, armbånd og hårpynt. YAAAAY. Også mye hello kitty og ting som er søte^-^

Endret av Kuroi-Neko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...