Gå til innhold

Yorkfield-trøbbel for nForce 680i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikkje disse 680i uduglige til overklokking anyway da?

 

Så helt udugelige kan de vel ikke være.. har aldri vært noen guru på klokking, men for morro skyld forsøkte jeg en dag likevel. Får en E6600 opp i 3,6Ghz uten bruk av harde slipemidler.. eh.. jeg mener, regulering av volt og sånne ting.

 

Og sånn står den visst enda uten at jeg tenker noe særlig over det :roll:

 

 

Det er noe annet å klokke en quad enn en luse e6600 ;) Selv "Asrock" klokker e6600 mye :D

Lenke til kommentar
Er ikkje disse 680i uduglige til overklokking anyway da?

 

Så helt udugelige kan de vel ikke være.. har aldri vært noen guru på klokking, men for morro skyld forsøkte jeg en dag likevel. Får en E6600 opp i 3,6Ghz uten bruk av harde slipemidler.. eh.. jeg mener, regulering av volt og sånne ting.

 

Og sånn står den visst enda uten at jeg tenker noe særlig over det :roll:

 

 

Det er noe annet å klokke en quad enn en luse e6600 ;) Selv "Asrock" klokker e6600 mye :D

 

problemet med å klokke en quad i forhold til vanlige core2duo er at prossessoren krever mye mer strøm å det klare ikke de fleste 680i kortene levere mens evga a1 sin versjon har nettop fikset på dette pluss at de gir ut gratis nye kort til de som har quad for å fikse dette problemet.

 

dette satt en fin stopper for min gaming pc.. asus 680i chipsettet skulle ha to x 88GT med en Q9550.. den gang ei.

e mye bere å kjøre ett ultra kort. skal du ha 2 så kjør i det minste gts kort

Lenke til kommentar
Kom ikke heeelt som en bombe at quad ikke støttes av 680i...

 

-dog, det kommer både 780i, 790i og 750i så det er ikke sikkert man trenger å blakke seg for å oppgradere, selv om det jo er litt irriterende. Det eneste jeg skulle ønske de oppkommende 750i SLI hadde var 2xLAN og 6 stk. SATA.

og 780i er 680i med en pcie 2.0 brikke i tilleg mens 790 i derimor skal være ett nytt chipsett

Lenke til kommentar
Synes det er helt på sin plass, Nvidia kan jaggu lisensiere SLI til Intel og holde seg til skjermkort - som de virkelig er bra på, så slipper vi forbrukere å slite med de buggete skrotchipsettene deres.

 

Intelchipset er rene åpenbaringen etter å ha kjempet med div NForce HK

helt enig nforce chipsett er møkk til oberklokking ...

Lenke til kommentar
Er ikkje disse 680i uduglige til overklokking anyway da?

 

De har mange bugs ja, men de er ikke dårlige så lenge du bruker masse (unødvendig) tid på å finne instillinger som ikke bugger. Kjører selv på 3,8Ghz pp en Q6600 prime stabilt, og tror jeg skal få til 4Ghz med litt mer tweaking og en ny PSU som ikke ligger helt på grensen slik som min nåværende gjør.

 

EDIT: Ser ut som 4.05Ghz er i boks ja, jobber må på 4,2Ghz ;)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
n680i har vært skuffelse fra dag 1. får ser om n780i er samme dritt i ny innpakning

 

Jeg har mer eller mindre mistet helt troen på nForce-brikkesettene, ender alltid opp med at Intel sine brikkesett yter bedre, overklokker bedre, utvikler mindre varme, og er samtidig dønn stabile.

 

Skulle bare ønske de fikk SLI støtte!!

 

nVidia må da tape en del på at de ikke gir Intel SLI støtte, da det er mange som dropper SLI fordi de heller velger P35 eller X38 fremfor svakere nForce6xx.

 

Tror heller ikke Intel tjener noe på å gjøre sånn at nForce6xx ikke støtter 45nm prosessorene, da de da fort vil selge langt færre penryn prosessorer nå som et stor del av de som hadde planlagt å skaffe seg en penryn ikke kan det lengre. Derfor tror jeg ikke Intel gjorde dette med vilje..

 

På den andre siden kan det hende de håper at dette gjør at flere velger å droppe nForce6xx, og da heller kjøper P35, X38 eller X48 + penryn, og dermed tjener Intel mye på det.

Men det tviler jeg sterkt på.

 

Men hadde jeg vært Intel, så hadde jeg helt klart prøvd å presse nVidia til å gi meg SLI støtte.

Det at Intel ikke har SLI støtte er bare idiotisk, fatter ikke hvorfor nVidia er så dumme.

Lenke til kommentar
n680i har vært skuffelse fra dag 1. får ser om n780i er samme dritt i ny innpakning

Men hadde jeg vært Intel, så hadde jeg helt klart prøvd å presse nVidia til å gi meg SLI støtte.

Det at Intel ikke har SLI støtte er bare idiotisk, fatter ikke hvorfor nVidia er så dumme.

Hvis Nvidia gir SLI til Intel, så tror jeg mange hadde droppet Nvidia sin nForce-serie og bare gått rett på Intel sine hovedkort. Noe som naturligvis ikke er noen drømmesituasjon for Nvidia. Men at vi kjøpere hadde tjent på et bedre sammarbeid mellom Intel og Nvidia er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Er ikkje disse 680i uduglige til overklokking anyway da?

 

Så helt udugelige kan de vel ikke være.. har aldri vært noen guru på klokking, men for morro skyld forsøkte jeg en dag likevel. Får en E6600 opp i 3,6Ghz uten bruk av harde slipemidler.. eh.. jeg mener, regulering av volt og sånne ting.

 

Og sånn står den visst enda uten at jeg tenker noe særlig over det :roll:

 

 

Det er noe annet å klokke en quad enn en luse e6600 ;) Selv "Asrock" klokker e6600 mye :D

 

problemet med å klokke en quad i forhold til vanlige core2duo er at prossessoren krever mye mer strøm å det klare ikke de fleste 680i kortene levere mens evga a1 sin versjon har nettop fikset på dette pluss at de gir ut gratis nye kort til de som har quad for å fikse dette problemet.

 

dette satt en fin stopper for min gaming pc.. asus 680i chipsettet skulle ha to x 88GT med en Q9550.. den gang ei.

e mye bere å kjøre ett ultra kort. skal du ha 2 så kjør i det minste gts kort

 

dummeste jeg har hørt, ett 88ultra kort er endel dårligere enn 88gt i sli. har ett 88u kort her, men det brukes som ett rent benchekort.

Lenke til kommentar
En annen quote fra samme tråd har jeg mer sans for en bombastiske konklusjoner om hvem som er "bad guy": :)

Nvidia:

 

if(chipset != "Nvidia")

print "Fark Off!";

BSOD();

 

Intel:

 

if(chipset == "Nvidia")

print "Fark Off";

BSOD();

 

Not much differences between the companies after all

 

The question is who need who more. I'm going to say Nvidia needs retail Yorkfield to work on their boards, more than Intel needs SLI on the X#8 chipset.

Godt sagt! Uansett skyldfordeling så er i hvert fall en ting sikkert: Kundene får lide. De svindles for oppgraderingsmuligheter og tvinges til unødvendige nykjøp. Dette er nok et tegn på at bransjen splittes. Husk tilbake et tiår til da vi kunne velge mellom 4 prosessorprodusenter til ett og samme hovedkort. Nå er vi fult inne på en ny skillevei: Skjermkort. Hva blir det neste? Harddiskprodusenter som velger sin produsentside og lager modeller som kun fungerer bra med den ene siden?

Lenke til kommentar
Er ikkje disse 680i uduglige til overklokking anyway da?

 

Så helt udugelige kan de vel ikke være.. har aldri vært noen guru på klokking, men for morro skyld forsøkte jeg en dag likevel. Får en E6600 opp i 3,6Ghz uten bruk av harde slipemidler.. eh.. jeg mener, regulering av volt og sånne ting.

 

Og sånn står den visst enda uten at jeg tenker noe særlig over det :roll:

 

 

Det er noe annet å klokke en quad enn en luse e6600 ;) Selv "Asrock" klokker e6600 mye :D

 

problemet med å klokke en quad i forhold til vanlige core2duo er at prossessoren krever mye mer strøm å det klare ikke de fleste 680i kortene levere mens evga a1 sin versjon har nettop fikset på dette pluss at de gir ut gratis nye kort til de som har quad for å fikse dette problemet.

 

dette satt en fin stopper for min gaming pc.. asus 680i chipsettet skulle ha to x 88GT med en Q9550.. den gang ei.

e mye bere å kjøre ett ultra kort. skal du ha 2 så kjør i det minste gts kort

 

dummeste jeg har hørt, ett 88ultra kort er endel dårligere enn 88gt i sli. har ett 88u kort her, men det brukes som ett rent benchekort.

Helt enig dp. Skal selv bytte 8800gtx til fordel for 8800gt SLI.

Lenke til kommentar

Hmmm, chipset og skjermkort er vel nvidas satsingsområder.

 

Lager nvida chipset for amd cpu ? med sli ?

 

Intel øker satsinging for å bli en leverandør av skjermkort for mainstram og highend, er det ikke slik.

 

nVidia frykter nok for sin fremtid og det å bli skviset mellom AMD og Intel.

 

Er virkelig slik som inquirer skrev, denne "teknologi" og "markedskrigen" har alle ingridienser for skikkelig spennende "virkelighets" drama.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette med at n680i ikke støtter nyere Intel CPU'er er da ikke noe nytt egentlig.

 

Ikke glem at Intel's "eget" chipset i955X som var "kremen" engang aldri fikk støtte for Core2.

Tom l975x måtte få en ny revisjon/oppgradering for å støtte Core2 (for noen hk-produsenter inkludert Intel).

Mens ett "mid-end" og dårligere chipset som i945 i ulike varianter alle fikk det med bios-oppgradering.

 

Sånn sett er vel dette noe man alltid må regne med, særlig for Intel-baserte system.

 

Ittno' å ta slik på vei for egentlig. :)

Lenke til kommentar
Dette med at n680i ikke støtter nyere Intel CPU'er er da ikke noe nytt egentlig.

 

Ikke glem at Intel's "eget" chipset i955X som var "kremen" engang aldri fikk støtte for Core2.

Tom l975x måtte få en ny revisjon/oppgradering for å støtte Core2 (for noen hk-produsenter inkludert Intel).

Mens ett "mid-end" og dårligere chipset som i945 i ulike varianter alle fikk det med bios-oppgradering.

 

Sånn sett er vel dette noe man alltid må regne med, særlig for Intel-baserte system.

 

Ittno' å ta slik på vei for egentlig. :)

Nei for oss som leser litt på xs og lignende forum innimellom så er det ikke så nytt. Men asus skriver jo med fete typer og store bannere på p5n32e-SLI at det støtter intel 45nm cpus. Og det har stått der en god stund allerede. Så irriterende er det. Jeg liker også best Intel chipsett på Intl cpuer, men for de av oss som spiller og vil ha høy oppløsning så er det ingen veit utenom CF eller SLI. Ikke er det spesiellt dyrt heller lenger, da gtx kortet mitt koster like mye som 2x8800GT SLI. Pluss at jeg får brukt alle de gamle vannblokkene mine jeg har til 7900 korta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...