Gå til innhold

Blizzard bekrefter nytt prosjekt (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For guds skyld, ikke ødelegg Diablo universet med en mmo blizzard :(

De burde mekke diablo 3 og warcraft 4 (hvor WoW aldri har tatt plass) istedet.

 

Blizzard har allerede sagt at World of Warcraft tar over for warcraft historien.

 

Det blir ikke fler warcraft spill. Som i rts altså.

 

Northrend, emerald dream +++ level 100 osv osv

Endret av mtnine FURY
Lenke til kommentar
For guds skyld, ikke ødelegg Diablo universet med en mmo blizzard :(

De burde mekke diablo 3 og warcraft 4 (hvor WoW aldri har tatt plass) istedet.

 

Blizzard har allerede sagt at World of Warcraft tar over for warcraft historien.

 

Det blir ikke fler warcraft spill. Som i rts altså.

 

Northrend, emerald dream +++ level 100 osv osv

 

Jeg har aldri hørt noe om at de ikke kommer med nye RTS. Har du kanskje en kilde på dette? Jeg er helt sikker på at det vil komme flere Warcraft RTS-spill.

Lenke til kommentar

Warcraft III er et knallbra MMORPG. De som dømmer det før de har prøvd kan bare ta seg ei bolle. Ja, det er enkelt, ja, det er mye grinding, ja det er i stor grad ubalansert, men det fungerer allikevel helt ufattelig bra. Mer variert moro i ett enkelt spill skal du lete lenge etter. For meg fungerer det som avslappende moro, som alternativ til Messenger og IRC (bare å sitte rundt et leirbål og snakke med venner er kjempefint), som adrenalin-pumpe ved å delta i raids eller ved å spille PvP (player versus player) og som shoppingstimuli ved å grinde til ny armor og våpen.

 

Så langt har ikke Blizzard laget et eneste dårlig spill og jeg tror ikke de vil feile neste gang heller. Diablo vil fungere knallbra som MMO, men det er ikke opplagt eller selvsagt at det er Diablo-universet spillet kommer til å basere seg på. På mange måter er både Diablo og Lost Vikings for likt Warcraft-universet til at det egentlig hadde blitt noe særlig interessant. La oss bare håpe vi ikke får World of Dvorak on Typing, så blir det nok bra. ;)

Lenke til kommentar
Warcraft III er et knallbra MMORPG. De som dømmer det før de har prøvd kan bare ta seg ei bolle. Ja, det er enkelt, ja, det er mye grinding, ja det er i stor grad ubalansert, men det fungerer allikevel helt ufattelig bra. Mer variert moro i ett enkelt spill skal du lete lenge etter. For meg fungerer det som avslappende moro, som alternativ til Messenger og IRC (bare å sitte rundt et leirbål og snakke med venner er kjempefint), som adrenalin-pumpe ved å delta i raids eller ved å spille PvP (player versus player) og som shoppingstimuli ved å grinde til ny armor og våpen.

 

Så langt har ikke Blizzard laget et eneste dårlig spill og jeg tror ikke de vil feile neste gang heller. Diablo vil fungere knallbra som MMO, men det er ikke opplagt eller selvsagt at det er Diablo-universet spillet kommer til å basere seg på. På mange måter er både Diablo og Lost Vikings for likt Warcraft-universet til at det egentlig hadde blitt noe særlig interessant. La oss bare håpe vi ikke får World of Dvorak on Typing, så blir det nok bra. ;)

Du burde sperres inne for og ta feil av Warcraft III og World Of Warcraft. Som er 2 helt forskjellige spill.
Lenke til kommentar

Føler ikke Diablo egner seg som MMO. Diablo er dark fantasy, det skal være dystert, mørkt, ondt og jævlig. Noe jeg tror vil bli vanskelig å fremstille i et MMO. Warcraft sitt fargerike high fantasy univers med alver og troll egner seg derimot perfekt.

Syns jeg ser Baal i WoW-grafikk *grøsse*. Dessuten så har Warcraft-loren blitt helt fucka etter WoW. Snart er det ikke flere uberbosser å ta av, og de må begynne å dikte enda flere raser. Illidan er død, Arthas neste. Then what?

 

Håpte egentlig på Diablo III, men hvorfor skal de lage ikke-MMO når de tjener mye mer på å lage en enkel MMO som de allerede har oppskrift til.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg skjønner det riktig er det greit å drepe en kjent boss i et RTS, men ikke i et MMO?

Og at de nå må begynne å dikte opp nye bosser... Mener du at de orginale rasene ikke var diktet opp?

 

Jeg ser ikke problemet med å drepe kjente bosser som Illidan i et MMO. Illidan var jo en relativt normal night elf før. Det kan jo hende at nå som han er død, kan andre mindre kjente bad guys gripe sjangsen til å bli überboss.

Akkurat som i det virkelige liv. Det har ofte vist seg at hvis man dreper/fengsler en stor mafia-boss, så forsvinner ikke mafiaen. Det er bare andre som tar hans/hennes plass.

 

Det er lov til å føre Warcraft-loren videre vet dere.

Lenke til kommentar
Blizzard gå å spis en bolle:( er det mulig, de har allerede et pop mmorpg, nå må de få avslutta diablo serien:(

Diablo er avslutta. Du pwna alle lords of darkness i 2'eren.

 

Then what?

De to gjenlevende Eredars, the Titans, the Earthens, div. guder som kan bli gale. Cenarius for eksempel, som er en demigod, ligger jo bare i The Emerald Dream og sover, mens han venter på å bli gjenopplivet. En uberboss-fight kunne jo ha vært å ha beskyttet de som skulle ha gjennopplivet ham?

Endret av Frohman
Lenke til kommentar
Vår tid? Har Funcom andre MMOer enn AO og evt. AOC? Ingen av disse foregår i nådagen? Evt. da må AO foregå på en annen planet (som det vel gjør uansett)?

 

Eller tenker du en misforstått oversettelse av "real time", hvilket ville være "sanntid"? ikke "vår tid" :)

 

 

Tenker på det siste spillet de har bekreftet at er under utvikling, Heter vel noe sånnt som The Secret World. Såvidt jeg har fått med meg så foregår dette i "vår verden" bare at myter og konspirasjoner er virkeliglighetsgjort.

Lenke til kommentar

At man dreper illidan i WoW er ikke det samme som at han er død i Lore. Faktum er at hvis man skulle brakt lore videre ved hjelp av ett MMO, så måtte bosser bare finnes i en kopi. Dreper du ham er han død for alle. Slik er det ikke.

 

Forøvrig, bosser er det PLENTY igjen å ta av. Neltharion, diverse Titans kan bli brukt, Azshara er vel ikke boss enda? Elemental lords er det fremdeles 3 igjen å velge mellom. Flere av The Old gods seg selv kan også brukes enn C'thun...

 

Vår tid? Har Funcom andre MMOer enn AO og evt. AOC? Ingen av disse foregår i nådagen? Evt. da må AO foregå på en annen planet (som det vel gjør uansett)?

 

Eller tenker du en misforstått oversettelse av "real time", hvilket ville være "sanntid"? ikke "vår tid" :)

 

 

Tenker på det siste spillet de har bekreftet at er under utvikling, Heter vel noe sånnt som The Secret World. Såvidt jeg har fått med meg så foregår dette i "vår verden" bare at myter og konspirasjoner er virkeliglighetsgjort.

 

Oi, visste jeg ikke noe om engang :shock:

Lenke til kommentar
Så hvis jeg skjønner det riktig er det greit å drepe en kjent boss i et RTS, men ikke i et MMO?
Joda, det er helt greit å drepe bosser i både RTS og MMO. Men i RTS er det gjerne andre utfordringer enn å drepe bosser. I WoW vil det bare fortsette å komme nye raid instances til de går tomt for bosser.

 

Og at de nå må begynne å dikte opp nye bosser... Mener du at de orginale rasene ikke var diktet opp?
Joda, de gamle rasene var også diktet opp, men de var diktet opp av de som skrev Warcraft loren (Knaak & co). Jeg sikter spesielt til Draenei her. Er ganske sikker på at den Draenei typen vi ser i WoW (ja jeg er fullt klar over at det finnes mange typer Draenei som har blitt beskrevet i lore tidligere) var en avgjørelse som ble tatt på sparket av Blizzard når de måtte finne på en ny rase for Alliance. Aliens from outer space som havner på en øy som ikke engang fant sted på kartet tidligere. Forøvrig så må jeg innrømme at jeg digger designet på Draenei, og loren bak. Men tatt på sparket nonetheless.

 

Jeg ser ikke problemet med å drepe kjente bosser som Illidan i et MMO. Illidan var jo en relativt normal night elf før.
Okay, Illidan er kanskje ikke det beste eksempelet. Ta Archimonde da f.eks. Han ødela Dalaran med sine imba demoniske gudekrefter, men jammen klarer ikke en gruppe på 5-10 tilfeldige "helter" å distrahere han fra å ødelegge world tree?

 

Det er så mange sånne lore-snarveier som blir tatt når de utvikler MMO. Man har ikke samme utdypelsen i karakterer, i Warcraft RTS hadde man cutscenes og 3D-filmer. Jeg frykter at det samme vil skje med en eventuell Diablo MMO.

 

At man dreper illidan i WoW er ikke det samme som at han er død i Lore. Faktum er at hvis man skulle brakt lore videre ved hjelp av ett MMO, så måtte bosser bare finnes i en kopi. Dreper du ham er han død for alle. Slik er det ikke.
Det er det samme som å si at alt som har skjedd siden Warcraft 3 kan ikke regnes som offisiellt lorewise. Eller misforstår jeg? Man dreper jo bosser i Diablo 2 også, man kan drepe de 100 ganger til om man vil, men de er regnet som døde lorewise. Endret av xantir
Lenke til kommentar
Så hvis jeg skjønner det riktig er det greit å drepe en kjent boss i et RTS, men ikke i et MMO?

Og at de nå må begynne å dikte opp nye bosser... Mener du at de orginale rasene ikke var diktet opp?

 

Jeg ser ikke problemet med å drepe kjente bosser som Illidan i et MMO. Illidan var jo en relativt normal night elf før. Det kan jo hende at nå som han er død, kan andre mindre kjente bad guys gripe sjangsen til å bli überboss.

Akkurat som i det virkelige liv. Det har ofte vist seg at hvis man dreper/fengsler en stor mafia-boss, så forsvinner ikke mafiaen. Det er bare andre som tar hans/hennes plass.

 

Det er lov til å føre Warcraft-loren videre vet dere.

Poenget er at i F.eks Warcraft 3 spiller du jo med andre uber folk som dreper hverandre, Illidan som et eksempel ble regnet som den personen med mest makt innen arcane magic også kommer 25 stk og eier han? ffs fyren tok seg jo nærmest egenhendig inn i Tomb of Sargeras og han mestret magien han fant der. Få se 25 randoms gjøre det.
Lenke til kommentar

For gud's skyld la dem gjøre noe med oppdragene i sitt nye MMORPG. World of Warcraft består av 2 elementer og 2 elementer only i oppdragene sine.

1: Snakk med mann X om å levere objekt Z til mann Y

2: Slakt X antall monster for å få Y antall ting med en droprate som ikke ligner grisen.

 

Kjedelig, repetivt og usannsynelig irriterende.

 

Men kommer blizzard til å gjøre noe nytt med sitt nye MMORPG? Nope, blir annen grafikk og kanskje litt endringer i enkelet oppbygninger men i bunn og grunn blir det vel det samme reppetive spillet som WoW er i dag.

Lenke til kommentar

I og med at det er blizzard vi snakker om er det jo nesten nødt til å bli bra, nettopp fordi de ikke tar suksé for gitt.

Noen nevnte noe om 7 år før det var ferdig, ennå bedre, betyr at de har tenkt til å gjøre det skikkelig og fra bunnen av, bruke det de har lært til å lage noe av ordentlig kvalitet og ikke bare flyte videre på oppskriften fra wow.

Gleder meg til det dukker opp mer info angående innhold (selv om jeg vet at det ikke akkurat er snakk om over natta).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...