Gå til innhold

Blizzard bekrefter nytt prosjekt (PC)


Anbefalte innlegg

DiabloMMO med first person view og ekte kampsystem (sikting, flere hitboxer) hadde vært kung.

Får håpe de kommer med noe nytt denne gangen, og ikke bare satser på å gjenvinne brukte konsepter slik de gjorde med WoW.

 

Hadde ØDELAGT hele Diablo serien for meg... jeg får tårer i øynene bare av å tenke på det. Et diablo MMO hadde vært litt morro i teorien ja, men MMOFPS hadde i hvertfall ikke funket for diablo, se på hellgate, drit spill....imo. Skal diablo bli MMO vil jeg se et 18års mørkt og dystert creepy spill slik som de gamle sett fra tredjeperson, med en matt type grafikk, ikke noe jericho opplegg hehe... Single player diablo3 hadde vært best imo, med multiplayer options ofc.

Endret av Warlord Nazdreg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror folk tenker litt feil, MMO hos blizzard betyr ikke at det blir å ende opp som WoW, kan være for alt vi vet at de bare kjører rett på beskrivelsen, Massive Multiplayer Online, da alle online spill fra Blizzard ender opp som det. Bill Roper kaller HGL for et MMO, uheldigvis...

 

For min del håper jeg at de kjører på med Diablo, derimot ikke i noen FPS stil med hitboxes, men fra orginalt tredjeperson. Får hvertfall se hva de ender opp med.

Lenke til kommentar

Hadde jo vært kjekt om de kom med et nytt spillmytos i stedet for å basere seg på dem de allerede har etablert. På den annen side har de da ikke merkenavnet å lene seg på, slik som de hadde (og har) med WoW. Så spørs det jo om Blizzard-navnet er merkenavn nok, selvsagt...

 

Et Diablo-MMO hadde ikke vært meg i mot, det er så absolutt nok å ta av i det universet - det er formelig oversømt av uskrevne (og uspilte) historier.

Lenke til kommentar
DiabloMMO med first person view og ekte kampsystem (sikting, flere hitboxer) hadde vært kung.

Får håpe de kommer med noe nytt denne gangen, og ikke bare satser på å gjenvinne brukte konsepter slik de gjorde med WoW.

 

Hadde ØDELAGT hele Diablo serien for meg... jeg får tårer i øynene bare av å tenke på det. Et diablo MMO hadde vært litt morro i teorien ja, men MMOFPS hadde i hvertfall ikke funket for diablo, se på hellgate, drit spill....imo. Skal diablo bli MMO vil jeg se et 18års mørkt og dystert creepy spill slik som de gamle sett fra tredjeperson, med en matt type grafikk, ikke noe jericho opplegg hehe... Single player diablo3 hadde vært best imo, med multiplayer options ofc.

 

Du må da si at Hellgate-spillestilen i kamp er mye mer engasjerende enn feks WoW-spillestilen?

Personlig mener jeg Hellgate feiler/svikter på en del andre punkter enn dette, men combatsystemet synes jeg fungerer knall.

Lenke til kommentar
Du må da si at Hellgate-spillestilen i kamp er mye mer engasjerende enn feks WoW-spillestilen?

 

Helt klart, HGL kom innom noe bra med kampsystemet, men det var så mye annet som ble ødelagt. Det er synd at spillet hadde et stort potensial, det kunne blitt et svært bra spill bare de hadde hatt 1-2 år til, og gjort om instancene samt gått bredere ut og ikke begrenset seg til de små gatene.

Lenke til kommentar
Akkurat det vi trenger. Et nytt MMO. Jippi...

 

Få fingeren ut av ræva å tenk på noe annet. Diablo 3 er ønskelig.

 

Haha, du ber de først om å tenke på noe nytt, for så å be de om å lage Diablo 3...

 

Jeg ser veldig fram til et nytt MMO fra Blizzard. De har helt sikkert lært masse ting de ville gjort annerledes i WoW om de hadde laget det i dag, men som det er for sent å gjøre noe med nå.

 

Slik jeg ser det er det et par ekstremt store problem med måten WoW er bygd opp på.

Det aller største problemet er at det er for mange klasser som kan gjøre samme funksjon. F.eks kan prester, shamaner, druider og paladins heale. Det er ekstremt vanskelig å balansere spillet slik at alle er fornøyde med klassen sin. I TBC er det to av disse klassene som skiller seg kraftig ut, og det er paladin og shaman. Begge to healer veldig bra, men ikke nok med det, de bringer også med seg masse buffs i form av totems og blessings. Dette fører til at de to klassene ofte blir foretrukket framfor prester og druider.

Prester har riktig nok funnet sin plass etter som man møter på mer og mer AoE damage. CoH er et utrolig bra verktøy da, sammen med shamans chain heal. De stakkars druidene kan ofte slite med å finne seg plasser i high end raiding guilds. Ja, de kan heale veldig bra, men MoTW er en elendig buff å ta med seg. Hvorfor bruke en druide, når en pala kan heale like bra samtidig som man da får blessings?

Det samme kan sies om tanking, der både druider, warriors og paladins kjemper om veldig få plasser i raidet.

Det må være utrolig surt og brukt mye tid på å levle klassen din helt til 70 bare for å finne ut at uansett hvor bra du spiller, så er ikke klassen din førstevalget.

Et annet problem er at de definerte klassene for godt før WoW kom ut. Blizzard sa at prester var primær-healer-klassen, og at mage skulle gjøre mest skade fordi de var glasskanon. Det blir da også surt for folk som levler en mage bare for å se at warlocks ofte gjør mer skade.

Neste gang bør de være forsiktig med å komme med slike uttalelser, fordi spillet og taktikkene forandrer seg hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Akkurat det vi trenger. Et nytt MMO. Jippi...

 

Få fingeren ut av ræva å tenk på noe annet. Diablo 3 er ønskelig.

 

Haha, du ber de først om å tenke på noe nytt, for så å be de om å lage Diablo 3...

 

Jeg skrev noe annet. Det er forskjell fra annet og nytt.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Akkurat det vi trenger. Et nytt MMO. Jippi...

 

Få fingeren ut av ræva å tenk på noe annet. Diablo 3 er ønskelig.

 

 

Enig enig..

 

For all del, WoW er et kanonspel, men det har i bunn og grunn ødelagt warcraft som spelserie. Håpar virkelig ikkje det samme skjer med Diablo, sjølv om det er sannsynlig. Eit Diablo MMO hadde garantert blitt bra det også, og hadde nok blitt endå ei gullgruve til Blizzard. Så koffør skulle dei ikkje?

 

Gje oss heller Diablo 3 med en fin singleplayerdel og et bra onlinekonsept! Gjerne ala. Diablo 2, for det fungerer supert den dag i dag.

Lenke til kommentar

Liker ikke WoW jeg, etter hva jeg ser hos kameratene mine så består det for det meste av å grinde. Personlig så synes jeg ikke det kan kalles bra gameplay, tror mer det er samle/lvl-innstinktene som driver en da. Heltene og til og med guder fra WarCraft historien faller som fluer har jeg fått med meg og dette ødelegger jo totalt fremtiden for WarCraft serien...utrolig dumt. Nå bør det sies at jeg har faktisk ikke spillt et sekund med WoW (fordi jeg sikkert også ville blitt hekta) men så og si alle kompisene mine spiller det vanvittig mye så jeg får sett det endel.

 

AoC appellerer mye mer til meg personlig med den grovere stilen, så om de lager noe nytt så håper jeg det ikke blir mer high-fantasy slik som WoW (misforstå meg rett, elsker WarCraft men ikke WoW). Både Diablo og StarCraft hadde vært bedre som utgangspunkt i min mening, da dette er grimmere universer. SciFi er også blitt mye mindre utforsket (noen andre enn meg som er lei av dverger, alver, gnomer, goblins, orker og andre overbrukte karakterer?)

 

Det er jo tydelig og selvfølgelig forståelig at Blizzard får blod på tann når pengene fosser inn pga WoW at de vil satse mer på MMO. Personlig gleder jeg meg til SCII, og hadde heller sett at de lagte en slags BF2 versjon av det i tillegg...tror det kunne slått an :) tenk om DICE og Blizzard hadde samarbeidet om dette!

Lenke til kommentar
morsomt å se at samtlige forslag er "noe of noe" her. Blizzard har litt mer fantasi :p.

Har på følelsen at dette er en av de nye IPene som de snakket om i fjor. Sci-fi takk! er litt lei av alle fantasy MMOene som er ute nå

 

Ifølge linken jeg postet tidligere så hadde Blizzard det første møtet om spillet der de bestemte hva det skulle handle om i mars. Tror at de kommer til å finne opp ett nytt univers. Skulle ikke forundre meg om de gjør en av to ting:

 

- Gjør som Funcom og lager ett MMO som foregår i vår tid.

- Lager ett krigs-MMO, kanskje i vikingtida eller middelalderen?

 

Om vi ser på hva Blizzard har pr dags dato så har de pr dags dato to fantasy univers og ett Sci-Fi univers, så om de skal lage noe nytt så er det vel naturlig å tenke i de baner at det er noe historisk, eller noe som er linket opp mot vårt univers.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...