Gå til innhold

Blizzard bekrefter nytt prosjekt (PC)


Anbefalte innlegg

Hva hente med Starcraft Ghost egentlig?? Var det ikke noe med at teknologien ikke var bra nok til å kunne lage det som mmo, derfor måtte de stanse spillet. Kanskje de har bestemt seg for å lage det ferdig??

 

Dersom de lager et Diablo mmo basert på sin-wars (eller hva den serien heter) kunne blizzard bare ha kopiert hele wow konseptet, ettersom det er to lag (diablo dyrkerne og de som dyrker Gabriel og de, som horde/alliance og bare kjørt på). Hvis de lager Diablo i wow grafikk klikker jeg! Takker ja til nytt diablo når som helst, men vil helst ha et nytt single-player, klassik synsvinkel! Og mørkt! veldig mørkt....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sc:ghost var faktisk et prosjekt som ble laget utenfor blizzard, men produktet tok for langt tid og var ikke godt nok til å være et "blizzard" spill. Det skiftet vel utvikler ihvertfall en gang hvis jeg ikke husker feil.

 

Sc:ghost var ikke et mmo, men et snike-skytespill sett fra 3person som kun skulle utgis på ps2, xbox og gamecube (ikke pc)

Endret av texaco
Lenke til kommentar

SC: Ghost var først produsert av en 3. part, men Blizzard hadde kontrollen på prosjektet. Prosjektet ble ikke bra nok etter Blizzards standard, og de ga studioet Swinging Ape (eller noe slikt) jobben med å lage spillet. Swinging Ape gjorde trolig en veldig bra jobb, og Blizzard kjøpte studioet. De er nå en del av Blizzard.

 

Problemet var at utviklingen hadde tatt alt for lang tid, og Gamecube, PS2 og Xbox var ikke lengre cutting edge. De kansellerte til slutt prosjektet.

 

Ghost var et 3. persons snike/skyte-spill.

Lenke til kommentar
Jeg håper for all del ikke at det blir et MMO. Spill med singleplayer og multiplayer ovr Battle.net er å foretrekke. Jeg vil derfor enten ha et nytt Diablo, men aller helst et helt nytt spillkonsept.

 

Altså, når de annonserer at de arbeider med et "MMO", så vil jeg da bli veldig overrasket om det ikke blir et spill innenfor MMO sjangeren :p

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Leste at noen nevnte Starcraft Ghost litt tidleigere i posten her. Og er ikke det et rimelig bra eksempel på at Blizzard er perfeksjonister av ville helvete? Så uasett hvilket produkt som Blizzard utvikler, så har jeg full tiltro til det, og det kommer nok garantert bli bra.. (håper jeg :p)

Lenke til kommentar

Eg forstår godt at utviklarane satsar på MMO-spel, det er vel av det meir økonomisk gunstige på PC-plattforma, med lite piratkopiering, og kundar som kjøper spelet på nytt kvar månad. Det som er vanskelegare å forstå, er korleis spelarar klarer å halde interessa oppe i månadar og år, for spel som trass alt ikkje er spesielt spennande. Faktisk vil eg påstå at MMORPG-opplevinga liknar meir på (ulønna) arbeid, enn på speling.

 

Men, kven veit, kanskje Blizzard klarar å løfte sjangeren til eit interessant nivå. Dei må i so fall tenke veldig annleis enn dei har gjort til no. For å lage ei meir truverdig spelverd, må spelarane på eit eller anna vis få unike spelopplevingar. Då går det ikkje an å satse på ein tradisjonell oppdragsstruktur. Kanskje ei blanding av automatisk genererte oppdrag, oppdrag der andre spelarar er med på å skape opplevinga, og større oppdrag som kun kan gjerast ein gong, men omfattar mange spelarar, kan fungere.

 

Kay

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...