Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Blir mobbet på skolen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri blitt mobbet, men har derimot vært den som mobber, utrolig gøy....hehe

Uansett, hvis du skal bli akseptert må si no morsomt som ikke går på bekostning av han, altså driit ut deg selv....

 

Det har jeg også prøvd.. Hjalp lite for å si det sånn.. :p

kanskje fordi du er dårlig på det?

Lenke til kommentar
Jeg har aldri blitt mobbet, men har derimot vært den som mobber, utrolig gøy....hehe

Uansett, hvis du skal bli akseptert må si no morsomt som ikke går på bekostning av han, altså driit ut deg selv....

 

Det har jeg også prøvd.. Hjalp lite for å si det sånn.. :p

kanskje fordi du er dårlig på det?

 

Assa, det hjalp litt. Men personen som jeg prøvde det på, var seriøst umulig å få til å slutte å mobbe..

Lenke til kommentar
Gjest Guest_The_odd_*

(orker ikke logge inn nå.)

 

men du kan jo alltids spørre han kameraten hans, som har medfølelse, hvorfor dere mobber han.

for sansynligvis hvis han skjønner hvor ille du har det. så får han bare mer medfølelse og vil hjelpe deg mer.

Lenke til kommentar

Egentlig en veldig god idé. Hva om du får kameraten på tomannshånd, og forteller at du virkelig er lei av mobbingen, men setter stor pris på de gangene han støtter deg. Hør om han vet hvorfor du blir mobbet, og om han har noen råd til deg. Er han et virkelig godt menneske kan det jo hende at han konfronterer mobberen for deg, og faktisk løser problemet ditt. Lykke til uansett hva som skjer :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Be om grunnen til at han mobber deg. Gjerne fremhev hvor dum han er som mobber og gjør det på en moden/voksen måte.

 

Er nok vanskeligere om du blir mobbet for noe du har gjort.

Har virket for meg i flere situasjoner.

Da har ikke du vært mobbet, det funker ikke. Ikke under ordentlig mobbing.

De har ingen grunn, de gjør det fordi det er gøy.

Lenke til kommentar

Jeg ble mobbet i over 10 år selv, ikke av en, ikke av to men av titalls elever hvor vennene dems gjerne kasta seg på og. Det beste men også vanskeligste du kan gjøre er å heve deg over det, vise at det ikke bryr deg og totalt ignorere eksistensen hans.

Lenke til kommentar

Ta også gjør det skikkelig surt for han.

 

Bæsj oppi sekken hans, tru han, bank han opp. Hvis han kommer med gjeng for å banke deg opp, da bare sier du at du tarn i morra.

 

Enkleste og smarteste løsning er vel å si ifra om det da... :p

Endret av asbjohor
Lenke til kommentar
Ta også gjør det skikkelig surt for han.

 

Bæsj oppi sekken hans, tru han, bank han opp. Hvis han kommer med gjeng for å banke deg opp, da bare sier du at du tarn i morra.

 

Enkleste og smarteste løsning er vel å si ifra om det da... :p

Det siste der fungerer ikke, lærere driter i det, foreldre gidder ikke/tør ikke. Det eneste foreldre kan gjøre er å ta det opp med skolen, men skolen gjør ikke noe. De vil ikke/gidder ikke/tør ikke ta det opp med foreldrene til eleven, og når de snakker med elevene er det åpenbart hvem som sitter med "kontrollen" og det er ikke læreren.

Lenke til kommentar

Vel, man kan be sine egne foreldre om å ta kontakt med foreldrene til mobberen og si ifra. Hvis ikke de vil det så er jo foreldra helt "chicken" ass. Foreldra mine var det, de gadd/turte ikke hjelpe meg med en drit - og dette kaller de oppdragelse, alt gikk bra til slutt da.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri blitt mobbet, men har derimot vært den som mobber, utrolig gøy....hehe

Uansett, hvis du skal bli akseptert må si no morsomt som ikke går på bekostning av han, altså driit ut deg selv....

 

Det har jeg også prøvd.. Hjalp lite for å si det sånn.. :p

kanskje fordi du er dårlig på det?

 

Men du er bra :)

Lenke til kommentar

blitt mobbet mye selv. Han som mobbet med var stor og sterk. motsetning til meg. Begynnte å trene. lot han plage meg i ett år till før jeg tok han!. skal love deg det hjalp. tok han når han ikke viste at jeg kom. han gikk alene etter skolen og skulle hjem. Hadde fulgt etter han noen dager tidligere og planlagt osv. Jeg hoppa på han bakfra, slo hue hans inn i en trapp. Og der lå han. ringte til sykebil etterpå da. så han ikke på 2-3 dager. han hadde logge på sjukehuset med alvorlige hodeskader.. 2 uker senre bytta han skole. Aldri gossa meg så godt i hele mitt liv :!:

 

Som sagt tidligere her, VOLD løser alt. Hjelper ikke med sånt psykisk piss.

Og denne gutten som mobber deg har nok det ikke så bra hjemme heller tror jeg. Liten drittunge med foreldre som ikke bryr seg. Skjønner ikke hvorfor når folk går til anskafelse av barn når de skjønner at de ikke kan ta seg av de.

Blir så PIST av det.

Tror flere her inne er enige med meg på det punktet..

;)

 

Vel, man kan be sine egne foreldre om å ta kontakt med foreldrene til mobberen og si ifra. Hvis ikke de vil det så er jo foreldra helt "chicken" ass. Foreldra mine var det, de gadd/turte ikke hjelpe meg med en drit - og dette kaller de oppdragelse, alt gikk bra til slutt da.

 

i den alderen vil man ikke blande inn foreldre. det er jo flaut. Bedre å benytte nevene. det er jo de vi har dem til. Ypper noen seg så er det jo bare å ta tak.

Lenke til kommentar
Det er akkurat det han vil jeg skal gjøre. Han vil at jeg skal slå tilbake, sånn at han får en "grunn" til å banke meg.

Og hvis jeg gir'n skikkelig juling henter han andre folk til å hjelpe seg.. Jævla sleip idiot as..

 

 

så.. du kan banke han?

 

Hvis ja, så ville jeg gjort det. Har selv aldri blitt mobbet, men blir selv irritert når jeg ser personer som blir mobbet.

 

Det som også kan funke minst like bra er å ta en prat med foreldrene dine om dette her (kan være vanskelig, men gjør det allikevel.

 

Forklar situasjonen, si at læreren ikke gjør noe med det, og få en eller begge foreldrene dine med på et uanmeldt besøk hos han som mobber deg. Be om å få snakke med foreldrene hans, og fortell alt til de.

 

Det kan være at han som mobber gjerne vil true med å banke deg etc. hvis du sier det en gang til, altså det kan bli verre. Men da kan du igjen true med at hver eneste gang han gjør noe mot deg, vil du si ifra til dine foreldre, og du vil komme på besøk til han.

 

Hvis han fortsatt ikke stopper etter gjentatte forsøk, ville jeg bedt læreren din planlegge et møte med deg, han som mobber, begge deres foreldre, læreren (klasseforstanderen) og rektor/øverste leder på skolen.

 

Da kan du med litt hell få han utvist fra skolen, så han må begynne på en annen skole.

 

Dette er bare noe jeg har kommet på nå, men når jeg tenker over det, tror det det er det riktige å gjøre.

 

Lykke til, håper det løser seg fort :)

 

EDIT: Volk kan funke ja, men det kan slå sterkt tilbake på deg. Det vil nok være utrolig deilig i øyeblikket, men konsekvensene kan være store. Og psykisk press er jeg nokså sikker på vil funke, om du bruker det skikkelig, som forklart over.

 

Selvsagt funker det ikke å true med å si det til læreren og sånne småting, men hvis du bare skikkelig legger press på han og gir han store problemer uten å bruke vold kan det være minst like bra som å ikke bruke vold.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Du har 2 muligheter..... Enten lar du drittsekken gjøre noe med det, eller så er du drittsekken og klistrer deg til ræva hans...

 

Er uansett mest tragisk for den inbesile idioten det er snakk om her, men om du løper avsted og gjemmer deg er ikke du mye bedre...

 

En gjeng med fjortisser er bare teit uansett ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Må si jeg synes synd på dere som blir mobbet. Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre, utenom å gi råd. Mobbere = samfunnsfiender. Uansett om de har det vanskelig hjemme eller ei, det går an å være en ok person med normalt folkevett for det om? Hater når folk sier, "han mobber bare fordi han har det vanskelig hjemme.. Stakkar!" Så er kanskje mobbere offer selv også ofte - enda større grunn til at de burde være i stand til å identifisere seg med sine egne offer, og ha empati for dem. Blir sur ass :mad:

 

Til trådstarter

Er så heldig å aldri ha blitt mobba selv. Tror det har noe med utseendet å gjøre, er ganske høy og relativt kraftig, hvordan "ser du ut"? Er du veldig spinkel kan du vurdere å trene, men dette tar jo selvfølgelig mye tid.

 

Det gjelder som mange her har sagt å sette seg i respekt. Det hjelper veldig om du har fysikken på plass, men bare det å være (eventuelt virke) totalt uredd gir respekt. Skjell ham ut, gå helt opp i trynet på ham, se ham i øyna og gi ham en høylytt munnfull. Eventuelt kan du prøve å virke crazy - få andre til å starte rykter om at du bærer kniv på skolen for eksempel.

 

Som mange sier har nok mobbere problemer i hjemmet. Kanskje du kan finne ut hva som er galt i hjemmet hans og bruke det mot ham. Får du han til å gråte foran hele skolen tror jeg ikke han tør å mobbe noe særlig mere.

 

Kanskje han bare har lite venner? Da kan du faktisk prøve å være grei med ham, bli kompis med ham - kanskje han skjerper seg da?

 

Uansett hva du gjør, ikke finn deg i dritt. Prøver han seg, så gi han den velfortjente trøkken i trynet! Ja, han banker kanskje livskiten ut av deg etterpå - men da har du fortsatt respekten din. Nå mener jeg ikke bare hvordan andre ser deg, men også selvrespekt, som er enda viktigere etter min mening.

 

Men akkurat den der "psycho" tingen tror jeg faktisk kan funke. Hvis han tror du har farlig-type (?) ADHD eller noe, og har med deg springkniv hver dag på skolen, lar han deg være i fred sannsynligvis. I tillegg kunne det vært noe å filme mobbinga som en annen sa, dette kan lett få han utvist, hvis det han gjør mot deg er såpass grovt. Det siste du bør gjøre er å gå sutrende til lærer/foreldre. Jeg tviler ikke på at de vil hjelpe, men det er lite de kan gjøre - spesielt siden foreldrene til mobberen godt mulig ikke er tilstede/bryr seg.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...