Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Blir mobbet på skolen


Anbefalte innlegg

Det er en ond sirkel det der... Om noen hakker blir andre med.... Du må ta igjen! Vet det er tøfft men lover deg at det virker!

 

Har med selvrespekt å gjøre også!

Er ikke for slåsskamper men..... neste gang han prøver seg så gi han en kraftig dytt og si på en bestemt måte at det der vil du ikke finne deg i, hev stemmen men ikke rop. Forbered deg på akkurat det du vil si, da blir det mer overbevisende.

 

Derifra og inn kan alt skje, enten stopper han på øyeblikket eller du kan havne i en slosskamp.

 

Uansett har du satt deg i respekt..... da vil det nok stoppe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis han som mobber deg er på sånn ca samme størrelse som deg vil jeg nesten anbefale deg og gå til angrep og prøver lærerene og stoppe deg (noe de sikkert gjør og da forsvarer de mobberen) slår du til de og. Etter hva jeg forstår går du vel 8 og da er det ikke så forbanna viktig med gode karaktere og alt det der så bare gå for det.

Ja, for offeret har heilt sikkert lyst å ha barnevernet, politiet (det vil sikkert resultere i anmeldelse) og diverse krisehjelp på nakken. Då slår berre ikkje lærarar, det resulterer i så mykje helvete at du ikkje vil lese om det eingong.

Lenke til kommentar
Dersom han ikke er så smart, forsøk å ta igjen verbalt. Si du skulle gjerne slått tilbake, men vil ikke ha kvisene hans smurt over knokene.

Haha, fantastisk godt eksempel! Jeg tror å ta igjen verbalt kan være vel så effektivt som å hevne seg fysisk. Sepsielt ta igjen verbalt når det er mange tilstede. Om du er flink å snakke for deg kan du drita ham regelrett ut foran en stor mengde folk! Tror det er lite annet å gjøre. Kanskje kontakte sosialansvarlig på skolen eller noe slikt. Men fungerer som regel dårlig.

Lenke til kommentar
Dersom han ikke er så smart, forsøk å ta igjen verbalt. Si du skulle gjerne slått tilbake, men vil ikke ha kvisene hans smurt over knokene.

Hah! Den var jammen god. Kommer til å prøve det ;) Men også, han der mobberen har også en kompis, han er noen ganger med, men det er enkelte ganger, eller hvis han ser det blir for mye, støtter han meg og får medfølelse og får de andre til å slutte. Og fordi alle har respekt for han, hører de på han og. Men i går var han med å slå meg... Så han er ikke noe særlig bedre han eller, Mulig det var fordi vi fikk tilbake engelsk prøvene, han fikk 5+ og jeg fikk 6. Da ble han skikkelig sur.

 

Du kan jo bruke et belte eller noe og piske kvisene hans, det gjør jævla ondt.

Lenke til kommentar

OK det virker som du blir mobbet fordi du er et lett offer (det der går på personlighet, selvsikkerhet og hvordan folk allerede oppfører seg mot deg), og at du er litt nerd (manga). Det kan være hardt, men dersom du greier å vise at du trives best med å være deg selv, og bryr deg midt på ryggen i hva andre synes om deg, vil noen forhåpentligvis respektere deg for den du er, og de andre er ikke verdt en dritt for deg uansett :)

Lenke til kommentar
Dersom han ikke er så smart, forsøk å ta igjen verbalt. Si du skulle gjerne slått tilbake, men vil ikke ha kvisene hans smurt over knokene.

Haha, fantastisk godt eksempel! Jeg tror å ta igjen verbalt kan være vel så effektivt som å hevne seg fysisk. Sepsielt ta igjen verbalt når det er mange tilstede. Om du er flink å snakke for deg kan du drita ham regelrett ut foran en stor mengde folk! Tror det er lite annet å gjøre. Kanskje kontakte sosialansvarlig på skolen eller noe slikt. Men fungerer som regel dårlig.

 

Har gjort det jeg, har også kalt læreren for fettmongo.

Ble jo ikke så blide men, gikk nå greit nok. En lite hyggelig prat med rektor så var jeg fri igjen. Men slo jo ikke til sånn at han fikk skader da, hvis det skjer går det jo ille.

Endret av Tom-i-hue
Lenke til kommentar

De "dummere" elevene pleier å ha en tendens til å gå etter de med bedre karakterer, av en eller annen grunn.

 

hadde det sånn at alle var ute etter å plage meg.

av en eller annen måte, så er det Populært for tiden å være dum? :s

 

men tenk på den lyse siden. det er DU som får et liv. Ikke han, du må ikke være redd han. for når han merker at du er redd utnytter han det. med en gang du gjør noe uforbret i mot han så vil han bli sjokkert og blir stresset.

så hvis han en gang dulter deg. Og så dulter du tilbake mye hardere. og så sier, noe med at det ikke er verdt å ta han eller noe. det provoserer. men han vet ikke hva han skal gjøre.

 

men... han kan også klikke fulstendig, og begynne å slå... så kanskje ikke det aller smarteste å gjøre.

Endret av the_odd
Lenke til kommentar

Jeg ble ofte mobbet selv, av en gjeng gutter som trodde de var tøffe. De var to år eldre og alle var en av gutta. Han ene hadde slått meg og pisket meg med pinne, jeg sa til han slutt, han sluttet ikke. Derfor ga jeg han en på trynet, han gikk rett i bakken og blødde fra nesa. Altså det vil si at jeg skaffet meg respekt, har aldri opplevd noe krenkende av personene igjen, men viss du føler deg usikker på å ta igjen anbefaler jeg deg å ikke gjøre det. :)

Endret av Gavrilo
Lenke til kommentar
Det er en ond sirkel det der... Om noen hakker blir andre med.... Du må ta igjen! Vet det er tøfft men lover deg at det virker!

 

Har med selvrespekt å gjøre også!

Er ikke for slåsskamper men..... neste gang han prøver seg så gi han en kraftig dytt og si på en bestemt måte at det der vil du ikke finne deg i, hev stemmen men ikke rop. Forbered deg på akkurat det du vil si, da blir det mer overbevisende.

 

Derifra og inn kan alt skje, enten stopper han på øyeblikket eller du kan havne i en slosskamp.

 

Uansett har du satt deg i respekt..... da vil det nok stoppe!

 

Tenkte mer på å konfrontere ham på hjemmebanen hans... Det er en grunn til at noen mobber... Vanligvis har de det ganske ille selv uten at det er noen unnskyldning.

 

Var skikkelig tøff han jeg snakket om og lovet meg bank. Var ikke lett å gå hjem til ham og var redd som f, men taklet det ikke mer... Når jeg kom hjem til han sto mobberen på utsiden og det ble kastet et badekar gjennom stuevinduet og moren hans kom etter...

 

Man skal uansett ikke akseptere å bli mobbet og må gjøre noe med det selv. Hjelper lite å sladre... Blir bare værre og du mister all respekt... Samtidig tror jeg det er viktig og forstå hvorfor noen mobber... Kan kanskje ha det vondt de også...

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Takker for mange gode råd. Regner med at det skjer noe i morgen etter som det har skjedd noe hver dag. Det var forresten her for noen dager siden og, da han begynte å slå meg, jeg slo bare tilbake like hardt, og når han slo så hardt at det gjorde virkelig vondt, gikk slo jeg han midt i skallen. Alle i klassen så på så han begynte å slå løs på meg men jeg beskyttet ansiktet så han traff bare en par ganger i bakhodet. Da kastet jeg en hullmaskin etter han, men bommet å tok tak i en saks. Etter det torde han ikke mer. Men fortsatte å plage noen dager etterpå.

Lenke til kommentar

Vold nytter ikke her, da får du bare bank av de andre "kompisene" hans.

 

du må ta igjen verbalt, gjerne foran andre, det svir. kom opp med masse dritt om personen som du har klart neste gang han angriper deg.

siden han var ganske bleik, kan du be han flyte seg, du blir blendet....

du nevnte også at han hadde kviser, si et eller annet om dem, feks majonesfabrikk, at han ser ut som en grandis i trynet osv.

 

(Antar at siden han er ganske bleik, så har han også rødt hår? vis det er tilfelle, neste gang dere er på klassetur en plass og dere skal krysse veien, så sier du: forsiktig med å gå over veien, bilene kan stoppe fordi de tror det er rødt lys. Jeg sa det til en som mobbet meg før (dum som et brød) og han klikket vinkel, skulle banke meg og greier, men det er med han som alle andre gangstere de er bare store i kjeften.)

 

Ble plaget/mobbet litt av gangsteren nevnt tidligere, men det er bareå prøve å overse dem, være deg selv. Vis de fortsetter og plage deg, er det bare å eie dem verbalt, da gir de seg med en gang, det hjalp ihvertfall for meg...

 

lykke til, håper det ordner seg....

Lenke til kommentar
Takker for mange gode råd. Regner med at det skjer noe i morgen etter som det har skjedd noe hver dag. Det var forresten her for noen dager siden og, da han begynte å slå meg, jeg slo bare tilbake like hardt, og når han slo så hardt at det gjorde virkelig vondt, gikk slo jeg han midt i skallen. Alle i klassen så på så han begynte å slå løs på meg men jeg beskyttet ansiktet så han traff bare en par ganger i bakhodet. Da kastet jeg en hullmaskin etter han, men bommet å tok tak i en saks. Etter det torde han ikke mer. Men fortsatte å plage noen dager etterpå.

Flott! Da begynner han å skjønne at du ikke blir så lett å kødde med lenger! Hvis du fortsetter på denne måten kommer han sikkert ikke til å ville mobbe deg mer fordi han ikke orker konsekvensene.

 

 

EDIT:

Kanskje litt uenig med jau1337, men du får se hva du tror funker best, for det er jo du som opplever dette. Uansett, lykke til!

Endret av Underpants
Lenke til kommentar

Begynn evt. med litt mild psykisk terror. Få han til å tro at du planlegger å gjøre noe fælt med ham, og etter hvert at du har gjort det. Følg for eksempel nøye med, med et dårlig skjult glis rundt munnen, når han spiser matpakken sin, akkurat som om du har hatt noe ekkelt i maten.

 

Aner ikke hvordan dette vil ende, men det kan bli interessant å lese om på forumet i etterkant;)

Lenke til kommentar

Noen disser:

 

Starte dagen med; Yo spikey, du blender meg... Fortsette med; hold deg på avstand, jeg vil ikke ha noe av den gørra di i trynet... Skulle gjerne slått deg tilbake, men det er faen meg bare ekkelt... Kommentere halvhøyt til noen ved siden av deg (når mange er til stede): Er det majones på bordet, eller har bare **** vært her?... Om dere skal se på film så er dette optimalt... Det er så lyst her, skru av lyset.. Lyset er skrudd av.. Finn på resten selv...

 

Likte cecolon sitt forslag: Begynn å fnise litt dumt for eksempel når han setter seg, og hver gang han snur seg så lat som om du prøver å skjule det. Dette funker bedre om du har et par venner i klassen som kan være med på det.

Lenke til kommentar

var også i en svært lik situasjon på ungdomsskolen, spessielt i 8ende klasse, men jeg bare lukket øynen og tenkte på dem som satt i fengsel, mens jeg kunne tjene penger og jobbe som normalt.

 

Uansett, jeg fikk stoppet det i begynnelsen av 9ende klasse, han var god i idrett, noe jeg aldri har vært, har alltid veid 10 kg for mye :) uansett, så hadde jeg spilt badmington i et par år, og en dag skulle vi spille.. han brølte ut at han skule "Knuse Feiten" (aka meg) noe som endte opp med at han fikk en real omgang dask! og isteden for at han og bøllene hans sto og slo på meg med badmington rackerter, så spurte han meg om jeg kunne vise han åssen jeg spilte, etter det spilte vi en kamp til, og hadde det ganske gøy, siden det har jeg ikke vært plaget av ham igjen :)

 

kanskje du kan finne en lignende løsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...