Gå til innhold

Gran Turismo Prologue - Diskusjonstråd


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Har vel nå prøvd det meste av biler på S-10, men det går til helvete hver jælva gang.

Gjør jeg det bra så er det en av AI bilene som kjører ut i full fart forran meg for så å kutte rett inn på banen igjen som selvfølgelig gir MEG penalty :mad:.

 

Virker heller ikke som om den legendariske "rubberband" effekten er bort, uansett hvor bra jeg kjører som kommer den er AI jævel rett opp i hekken med en gang.

 

Virker også som AI bilene har myyyyye mer power enn jeg, ligger jeg bak en identisk bil på langsiden så drar den ifra som bare det selv om jeg ligger bak i slipstreamen :thumbdown:.

 

Har holdt på å knuse kontrolleren ca 10 ganger nå.

Tips til ett setup mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva var det de tenkte på når de lagde det løpet med den møkka suzuki cappuccino bilen. (C-3) Aner søren meg ikke hvordan man får gull på den. Har sølv og aner heller ikke hvordan jeg greide det. Siden det ikke går an å quick tune bilen eller noe som helst. Er det noen som vet om noen triks jeg kan gjøre for å få gull den eventen!?!

 

Det kan lønne seg og vente med og starte i ca 40 sek, etter noen runder så blir du tatt igjen av en stor gruppe med biler, prøv og få et lite dytt av de for ekstra fart og slipstream når du kan.

 

Og ikke glem og bruke veggen i den andre svingen. Jeg klarte gull med 2 ganske bra dytt. På standard fysikk.

Det er overhodet ikke nødvendig med noe wallriding eller dytting elller standard fysikk. Hele greia er basert på timing i forhold til de andre bilene. Hvis du starter som normalt er første gode mulighet når du (jeg har JAP-versjonen men regner med at løpet er likt i EUR-versjonen) blir tatt igjen av Ford Focus ST'en. Denne må ikke slippes forbi før inn i siste sving slik at du har denne til å "dra" deg ned start/mål-strekket. Den vil uansett stikke ifra, men siden Cappuccinoen er raskere enn noe annet gjennom det svingete partiet bør du greie å holde Honda Integraen som følger etter bak deg. Frem til siste sving hvor du slipper den forbi for å dra deg ned rettstrekket. Det var med disse jeg greide gull.

 

Lenger bak i feltet dannes det også en kombi med en Mazda Atenza (6) og en annen bil jeg ikke kommer på i farten som også er en mulig kandidat. Det største problemet her er å time hvor du plukker opp de andre bilene...

Endret av tre
Lenke til kommentar
Har vel nå prøvd det meste av biler på S-10, men det går til helvete hver jælva gang.

Gjør jeg det bra så er det en av AI bilene som kjører ut i full fart forran meg for så å kutte rett inn på banen igjen som selvfølgelig gir MEG penalty :mad:.

 

Virker heller ikke som om den legendariske "rubberband" effekten er bort, uansett hvor bra jeg kjører som kommer den er AI jævel rett opp i hekken med en gang.

 

Virker også som AI bilene har myyyyye mer power enn jeg, ligger jeg bak en identisk bil på langsiden så drar den ifra som bare det selv om jeg ligger bak i slipstreamen :thumbdown:.

 

Har holdt på å knuse kontrolleren ca 10 ganger nå.

Tips til ett setup mottas med takk!

Jeg fant ut noe fiffig akkurat nå.

 

Jeg slet noe voldsomt med S-7. Uansett hvor raskt jeg kjørte, lå det tre biler i tet. De hadde en luke på +13 sek til enhver tid. Dermed gikk jeg ut av racet og inn igjen, får å prøve igjen... med samme bil.

 

Siden jeg gikk inn på løpet på nytt, ble sammensettningen av biler anneledes. Dette resulterte at jeg fikk en komfortabel andreplass! Rundetidene mine (1.44..) var helt like mellom de to gangene jeg kjørte racet. Forskjellen var at de første gangene fikk jeg 6. plass, mens den andre gangen (og en ny sammensettning av AI-biler) ble det en enkel andreplass.

 

På S-10 brukte jeg en Amuse S2000 til å ta en mirakuløs førsteplass. Bilen som lå først var treg og senka de andre ned. Så kjørte den ut... på tredje runde kunne jeg passere plasseringene 1-4... så var det bare å holde dem bak meg til jeg kom i mål.

 

Uansett så anbefaler jeg å gå ut og inn av hele løpet, for å prøve mot noen andre biler. Det har hjulpet meg i hvert fall to ganger.

Lenke til kommentar

Sliter fortsatt i A-klassen jeg. :p Føler meg ganske dårlig... Er helt ny med ratt og pedaler da, så tar det ikke så veldig tungt. Har heller ikke spilt så veldig mye.

 

Prøvde meg litt på det løpet i A der man skal slå alle bilene på en runde med Ferrarien. Kan ikke se for meg at jeg skal klare det! :p

Lenke til kommentar
Sliter fortsatt i A-klassen jeg. :p Føler meg ganske dårlig... Er helt ny med ratt og pedaler da, så tar det ikke så veldig tungt. Har heller ikke spilt så veldig mye.

 

Prøvde meg litt på det løpet i A der man skal slå alle bilene på en runde med Ferrarien. Kan ikke se for meg at jeg skal klare det! :p

 

eg måtte gå over til standard fysikk for å klare den, då klarte eg 3.plass på første forsøk..

Lenke til kommentar
Sliter fortsatt i A-klassen jeg. :p Føler meg ganske dårlig... Er helt ny med ratt og pedaler da, så tar det ikke så veldig tungt. Har heller ikke spilt så veldig mye.

 

Prøvde meg litt på det løpet i A der man skal slå alle bilene på en runde med Ferrarien. Kan ikke se for meg at jeg skal klare det! :p

 

eg måtte gå over til standard fysikk for å klare den, då klarte eg 3.plass på første forsøk..

 

Har kjørt på standard hele tiden! :p Ikke det at jeg prøvde så veldig lenge... Vanskelig var det i alle fall!

Lenke til kommentar
Sliter fortsatt i A-klassen jeg. :p Føler meg ganske dårlig... Er helt ny med ratt og pedaler da, så tar det ikke så veldig tungt. Har heller ikke spilt så veldig mye.

 

Prøvde meg litt på det løpet i A der man skal slå alle bilene på en runde med Ferrarien. Kan ikke se for meg at jeg skal klare det! :p

 

eg måtte gå over til standard fysikk for å klare den, då klarte eg 3.plass på første forsøk..

 

Har kjørt på standard hele tiden! :p Ikke det at jeg prøvde så veldig lenge... Vanskelig var det i alle fall!

 

 

hehe..da så..;) eventen er eit helvete uansett...restarting blei ein refleks etterkvart..

Lenke til kommentar
Det er overhodet ikke nødvendig med noe wallriding eller dytting elller standard fysikk. Hele greia er basert på timing i forhold til de andre bilene. Hvis du starter som normalt er første gode mulighet når du (jeg har JAP-versjonen men regner med at løpet er likt i EUR-versjonen) blir tatt igjen av Ford Focus ST'en. Denne må ikke slippes forbi før inn i siste sving slik at du har denne til å "dra" deg ned start/mål-strekket. Den vil uansett stikke ifra, men siden Cappuccinoen er raskere enn noe annet gjennom det svingete partiet bør du greie å holde Honda Integraen som følger etter bak deg. Frem til siste sving hvor du slipper den forbi for å dra deg ned rettstrekket. Det var med disse jeg greide gull.

 

Lenger bak i feltet dannes det også en kombi med en Mazda Atenza (6) og en annen bil jeg ikke kommer på i farten som også er en mulig kandidat. Det største problemet her er å time hvor du plukker opp de andre bilene...

 

Jeg har sliti som F på det løpet der.. Kanskje det bare er meg. Fikk gull på alle de andre C løpene uten problemer (på professional). Hadde en del sekunder og ta igjen før jeg kunne tatt gull.

 

I mim mening, så er ikke vanskeligheten på visse løp bra justert, noen er mye vanskeligere enn andre.

Lenke til kommentar

Endelig, klarte S-10 løpet med amuse'en!!!

Ble rimelig klar for F1 bilen etter jeg så det klippet.

 

Ps. For de som ikke klarer å spare opp nok til F1 så er det bare å sjekke ut http://www.gamefaqs.com/console/ps3/save/942026.html

 

Vet det er juks, men bare opprett en egen profil til denne saved game'en så får du en full garasje inkludert F1 bilen.

Endret av MacBain
Lenke til kommentar
Gjorde du noen andre innstillinger på Amuse? Sliter også med S-10, så kanskje jeg skulle prøve den bilen

Hei. Så ikke posten din før nå. Jeg har ikke gjort noe særlig med bilen. Jeg satt ned downforce med -5 eller -10 både foran og bak. Så fyrte jeg opp aerodynamikken på maks. Nøkkelen for å vinne er, som vanlig, å bremse minst mulig i svingene for å høyest mulig fart ut av dem. Det er et par svinger man kan tjene sekunder på om man kjører korrekt.

 

Det kan kanskje være lurt å sette på Driving Line for lære seg hvordan man *kan* kjøre banen, hvor man skal bremse og hvor mye brems som er anbefalt. Men ikke følg denne slavisk...

 

Som jeg har nevnt tidligere kan det være lurt å gå helt inn og ut av løpet for å få en annen sammensettning av AI-biler. I noen løp kan du være uheldig og få en Amuse eller Chevrolet i front som bare stikker av og gjør livet ditt surt.

Lenke til kommentar
les hva som står helt nede :ohmy:
We'll have the full interview tomorrow, including Yamauchi's verdict on working on a Formula 1 title in the future, so check back for further details.

tenk om PD begynner med F1 spill :dribble:

 

 

tragedie....

 

f1 spill med kjempegrafikk, uten skade, rævva motorlyd og komiske skrenselyder ..

 

ser det føre meg..:(

Lenke til kommentar

Prøvde meg med 599 på Fuji. I følge onlinerankingen ligger jeg nå på 6. plass. Litt merkelig synes jeg. Hvor mange er det som har deltatt liksom? Er det bare blant folk i Norge? Hvis folk flest ikke er bedre enn som så skal jeg nok klare meg ganske greit online etterhvert :roll:

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
les hva som står helt nede :ohmy:
We'll have the full interview tomorrow, including Yamauchi's verdict on working on a Formula 1 title in the future, so check back for further details.

tenk om PD begynner med F1 spill :dribble:

 

 

tragedie....

 

f1 spill med kjempegrafikk, uten skade, rævva motorlyd og komiske skrenselyder ..

 

ser det føre meg..:(

 

Tror du trenger ett lynkurs i engelsk og ett i å navigere internett. Om du hadde lest hva som stod i linken så hadde du sett at de kommer til å legge til skade i år på prologuen som en oppdatering. Og motorlydene er ikke ræva, ikke så lenge du hører på dem gjennom noe annet en den ene høyttalerene på en 14" reisetv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...