Gå til innhold

Gran Turismo Prologue - Diskusjonstråd


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tven min 32" kjører både 720p og 1080i. Hva vil være best? Nedskalerer den bare til 720 om jeg setter til 1080i?

 

Dvs at den har 720linjer fysisk på panelet. Men grafikk prosessoren i tv`n tar i mot 1080 interlaced signaler, og nedskalerer disse til 720 oppløsningen.

 

En "P" gir best bilder til spill der det er mye bevegelighet, da det betyr at hele bildet tegnes opp for hver gang. "I" vil si at den tegner opp annenhver linje av skjermen, og bruker derfor mindre båndbredde, men gir ikke like skarpe bilder (min mening).

Lenke til kommentar
Tven min 32" kjører både 720p og 1080i. Hva vil være best? Nedskalerer den bare til 720 om jeg setter til 1080i?

Det må du konfigurere under Settings -> Display Settings -> Video Output Settings.

 

Om du velger 720p, så vil GT5:P bli nedskalert til 720p. Om du velger 1080i/p, så vil oppløsningen bli bevart. Dog er det å anbefale progressive scan fremfor interlace, da progressive scan alltid vil vise et helt bilde for å fylle skjermen, mens i interlace-metoden så vil bilde bli bygget opp i lag, starter fra toppen og fortsetter nedover. Det som egentlig skjer med interlace-teknologien, er at denne metoden trenger to bilder for å bygge opp et helt bilde. Så hvis en film er satt av for å spille i 60 (60i) interlace-bilder per sekund, så ender man opp med totalt 30* hele bilder per sekund.

 

Edit: *30, ikke 25.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Fy søren Ford GT '06 hører sykt bra ut, guffa opp anlegget litt nå for og teste, og det høres veldig bra ut. Jeg har dog ikke hørt en Ford GT i virkeligheten, men jeg liker det jeg hører. Bare litt redd for og vekke naboer og slikt med høye motorlyder.

 

Håper jeg får fyrt det opp høyt som bare rakkeren snart og ødelagt et par av trommehinnene mine =D

Lenke til kommentar

Jeg synes dette spillet er drittvanskelig jeg.

Mulig mitt talent suger loff, men jeg har slitt meg gjennom klassene C B og A. Sistnevnte, klorte jeg meg gjennom på bronse "all around" og det med ratt.

Mange av dere skriver som om det skulle være en smal sak.

Når jeg endelig kom igjennom klasse A og skulle begynne med min Ferrari f430 på klasse S, måtte jeg gjøre den dårligere for å få kjøre løp? Er det rett da? Holdt på å spy i vinkel.

Det skal sies at det var et grusomt slit, bare å få de 250000 cred som trengtes for å få nok til å kjøpe den.

Hva da om jeg spiller et år i strekk og kanskje får kjøpt F1 bilen? Må jeg da redusere den til en dritbil for å komme under 630 points eller hva det var?

Jeg er trist...

Håper på oppmuntrende ord.

 

rsa

Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål som sikkert er blitt besvart tidligere i denne tråden, men orka ikke å lese igjennom alle de 78 sidene :)

 

Hvor kjører man for å få registrert rundetidene på "nett" ?

 

Arcade, Time Trial, eller Drift hvis du føler for det. Det blir registrert online.

 

Du kan også på "Online" og så scrolle nedover på lista, der er det en god del med time trials hvor du kan tjene penger (tror jeg), har ikke prøvd noe særlig der.

Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål som sikkert er blitt besvart tidligere i denne tråden, men orka ikke å lese igjennom alle de 78 sidene :)

 

Hvor kjører man for å få registrert rundetidene på "nett" ?

Arcade, og så time trial.

 

OK - og da skal den komme på "ranking" om tida er god nok ? Mine gjør ikke det.. hva gjør jeg feil da ?

 

Når jeg starter en ny runde får jeg opp "temporary ranking". Hvis du ikke får det.. Er du koblet til nettet når du kjører?

 

Det er ganske tydelig for meg at jeg har drukket i dag..

Endret av electron84
Lenke til kommentar
Noen kunne godt gitt meg en leksjon på hvordan jeg skal kjøre F430 på GT5P, skjønner ikke bæret. Bare sklir ut hele tida.. Og hvordan er det mulig å få gull på A-8? Eller hva den heter.

Vær forsiktig med gassen når du skal på gassen igjen ved utgang av sving. Gi gass progressivt, ikke alt på én gang. Pass på å bremse nok før svingene, brems FØR svingene, ikke I svingene.

 

Dette her gjelder egentlig ALLE biler, men med biler som er litt "on edge", slik som F430'en og mange andre sportslige FR-biler (Og MR), er det ekstra viktig.

Endret av Mytola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...