Gå til innhold

Gran Turismo Prologue - Diskusjonstråd


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
et godt anlegg med 5.1 er ikke lyden helt topp for min del heller. spesielt skrense lyden.

Vel, selv i LFS, som regnes som en av de beste racingsimulatorer i verden, så merker jeg tendenser til dataanimert modloop, så jeg vet ikke hvor kraftig man skal være i kritikken.

 

Ingen bilspill vil ha et helt godt lydbilde før man får et autentisk og 100% dynamisk simulert til enhver tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
har aldri ment att lyden i lfs er noe god:P

men klarer de pen grafikk kan de vel litt bedre lyd som i colin mcrae rally.

 

nå som skadene kommer er det bare lyden som mangler. Så skal jeg gladli sitte foran 50" i playseat og spille gt :love:

RBR er ikke topp på lyd heller. Men jeg har ikke hørt på DiRT som du referer til her. DiRT har forøvrig PC kampanje til 69,- nå... irriterer meg at den ikke gjelder PS3 i tillegg!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
RBR er ikke topp på lyd heller. Men jeg har ikke hørt på DiRT som du referer til her.

 

dirt har god detalj i lyden sin enda jeg sitter litt for nært bak høytalerene så er det sinnsykt gøy å høre all dritten som blir dratt opp av bilen din bak.

Slik sett har jo LFS god "gravle" lyd også, dvs. ikke som standard men som tillegg el. Spiller du DiRT på PC eller PS3? Har du testa Sega Rally Revo lydmessig?

Lenke til kommentar
vurderer å kjøpe spillet, men da bør jeg vel ha ratt og pedaler? blir vel ikke noe tess med controlen?

 

 

men vis ratt og pedal, hva er prisen og hvilket bør jeg gå for?

Jeg synes det er natt og dag generellt i spill som har god støtte for et skikkelig ratt. Som eks. LFS. Jeg har ikke testet GT5P ennå, det ligger på pulten, jeg satt oppslukt av div demoer på SPN i går. Skal teste i dag.

Lenke til kommentar
vurderer å kjøpe spillet, men da bør jeg vel ha ratt og pedaler? blir vel ikke noe tess med controlen?

 

 

men vis ratt og pedal, hva er prisen og hvilket bør jeg gå for?

Forskjellen på kontroller vs. ratt er enorm. Har du litt penger, spiller du mye bilspill, og vil du ha det gøy med clutch og H-gir, så er Logitech G25 det beste, dog rimelig dyrt. Du får det i underkant av 2000 inkludert frakt, sjekk prisguiden.

Lenke til kommentar
vurderer å kjøpe spillet, men da bør jeg vel ha ratt og pedaler? blir vel ikke noe tess med controlen?

 

 

men vis ratt og pedal, hva er prisen og hvilket bør jeg gå for?

Forskjellen på kontroller vs. ratt er enorm. Har du litt penger, spiller du mye bilspill, og vil du ha det gøy med clutch og H-gir, så er Logitech G25 det beste, dog rimelig dyrt. Du får det i underkant av 2000 inkludert frakt, sjekk prisguiden.

Verdt hver krone. Men det er mye dingser og ledninger om man ikke har det permanent montert i et playseat. Men det gjelder alle kvalitetsratt.

Lenke til kommentar

Slik sett har jo LFS god "gravle" lyd også, dvs. ikke som standard men som tillegg el. Spiller du DiRT på PC eller PS3? Har du testa Sega Rally Revo lydmessig?

 

spiller DiRT på 360. har testa sega rally revo et kort minutt på pc men ble like fort slettet som installert. spillet var så dårlig att jeg ikke gad å høre på lyden. men visste på forhånd att det var et rent arcade spill.

Lenke til kommentar
spiller DiRT på 360. har testa sega rally revo et kort minutt på pc men ble like fort slettet som installert. spillet var så dårlig att jeg ikke gad å høre på lyden. men visste på forhånd att det var et rent arcade spill.
Jeg vet, det var kun med tanke på lyden jeg lurte :)

 

Sammenligning av RBR og DiRT lydmessig kan kanskje være mer interresant.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
les hva som står helt nede :ohmy:
We'll have the full interview tomorrow, including Yamauchi's verdict on working on a Formula 1 title in the future, so check back for further details.

tenk om PD begynner med F1 spill :dribble:

 

 

tragedie....

 

f1 spill med kjempegrafikk, uten skade, rævva motorlyd og komiske skrenselyder ..

 

ser det føre meg..:(

 

Tror du trenger ett lynkurs i engelsk og ett i å navigere internett. Om du hadde lest hva som stod i linken så hadde du sett at de kommer til å legge til skade i år på prologuen som en oppdatering. Og motorlydene er ikke ræva, ikke så lenge du hører på dem gjennom noe annet en den ene høyttalerene på en 14" reisetv.

 

 

skjønner ikkje kor du vil henn..??

 

eg har lest artikkelen før den blei posta..veit kva som står der...

 

eg snakka om rykte rundt PD sin eventuelle f1 statsing..

 

ja skademodell kommer kansje ja...eg høyrte julenissen skulle komme i år også..

 

 

PD er ikkje akkuratt kjent for sine ultra råe motorlyder og ja nettopp skademodell, kvifor dei skal til og tukle med f1 serien er litt rart når sony har folk så gjer det veldig bra..

Lenke til kommentar

Krosjefen:

 

1. PD jobber tydeligvis med skademodullering til GT5. Hvor skulle i såfall et framtidig F1 spill laget av samme folkene være uten skademodullering?

 

2. Ett F1 spill hadde vært utelukkende med F1 biler, og ingen vanlige produksjonsbiler. Det er noen av produsentene av vanlige produksjonsbiler som kan være vanskelig å ha med å gjøre når man ønsker å "knuse" bilene deres.

 

Derfor syntest jeg at kommentaren din var unødvendig ;)

 

Men men vi får alle ta en chillpill ;)

Lenke til kommentar

indeed..!

 

eg trur kansje eit samarbeid hadde vore det beste..mellom studio liverpool, PD og evolution studios..(motorstorm)

 

 

grafikken kunne PD teke seg av...skademodell kunne Evolution teke seg av..fysikk, banedesign, generell F1 kunnskap kunne Studio Liverpool gjort..:)

 

DET hadde vorte noko til f1 spill det, men ein japansk utvikler kan vel ikkje jobbe med ein engelsk utvikler så det er vel ein ønskedrøm frå mi side.

Lenke til kommentar
vurderer å kjøpe spillet, men da bør jeg vel ha ratt og pedaler? blir vel ikke noe tess med controlen?

 

 

men vis ratt og pedal, hva er prisen og hvilket bør jeg gå for?

 

Kjører med sixaxis selv.. Ikke hatt noe problem med det så langt, straks ferdig med A klassen. Har kun brukt Dualshock også på de tidligere GT spillene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...