Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

ja, ting tar tid... er lavsesong i en del yrker for tiden nå også. Ikke så mye jobber og NAV er jo så lett å få penger ut av. Glad jeg har vært fornuftig nok til gjennom hele fjoråret lagt av penger for når det ble lite å gjøre.

Var meget fornøyde med jobben jeg gjorde der jeg hadde vikariat, men problemet er at de "tørr" ikke å ansette for mange tilfelle det blir tider med lite å gjøre. Lettere da å sende en vikar ut i "kulda".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg hadde ikke tenkt å flytte ut jeg heller, det bare skjedde egentlig. Jeg skulle bare besøke kompisen min et par uker og hadde med meg bagasje for det, og skulle samtidig sjekke litt jobbmarked sørpå. Så ble han lei av at jeg "okkuperte" hybelen hans 24/7 når vi ikke sov, og jeg bestemte meg for å sjekke ut jobbmarkedet og Adecco, fikk intervju hos adecco ganske kjapt og så fikk jeg oppdrag ganske fort gjennom dem. Ikke noe drømmejobb, men en jobb i det minste.

 

Tilfeldigvis hadde de han bodde hos en hel innredet hybelleilighet på loftet etter sin mor, så jeg kunne bo der mot 3500,- i husleie. Så da ble det bare sånn..etterhvert fikk jeg fast jobb i et firma jeg var lenge vikar hos, og kjøpte meg en liten leilighet i Drammen.

 

Hjemme var de bare glade fordi jeg var på stadiet Smurfen er nå. Bare daffa rundt i huset og gjorde ingenting ut av dagene, gjorde noen forsøk på jobbsøking lokalt uten hell osv.

Det trengtes en total omveltning. Å flytte fra nord-norge til "Oslo" var det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvilke grønnsaker som passer til karbonader og potetmos?

Det beste med karbonader og potetmos er jo å slenge det på ei saftig brødskive med ost oppå. Yummy!

Styr unna frossent og gå for ferskt hvertfall.

Frosne grønnsaker har mer næring enn ferske. Dette fordi de blir fryst rett etter de blir plukket, samtidig som de blir plukket nærmere modningstidspunktet. :)
Lenke til kommentar

ja, ting tar tid... er lavsesong i en del yrker for tiden nå også. Ikke så mye jobber og NAV er jo så lett å få penger ut av. Glad jeg har vært fornuftig nok til gjennom hele fjoråret lagt av penger for når det ble lite å gjøre.

Var meget fornøyde med jobben jeg gjorde der jeg hadde vikariat, men problemet er at de "tørr" ikke å ansette for mange tilfelle det blir tider med lite å gjøre. Lettere da å sende en vikar ut i "kulda".

 

Men man får ikke mye penger ut av NAV, jeg får 12k etter skatt per måned, og etter å ha punga ut faste utgifter (husleie, BSU, annen sparing, studielån, div. abonnement), har jeg 3k igjen, som jeg bruker på mat og nikotin.

 

Lenke til kommentar

VI RIKKER OSS IKKE EN MILLIMETER!

 

 

Wait a second....

Terrorist win.

 

De frykter vold fordi oslo har endel VELDIG militante antirasister som alltid tropper opp for å slåss med anti-islamister og da smeller det veldig fort. Disse folkene er litt som hooligans for fotballklubber, bare møtes for å starte slagsmål. Hvis du følger det på dagbladet ser du at "motdemonstranter" har begynt å troppe opp og yppe til slåssing.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...