Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Jeg har så langt ikke nevnt verken Øysand eller Roan, lille venn, men om du ikke husker det, så er jeg faktisk født i Stavanger og jeg bodde der i 2 år og 1 måned før vi flyttet opp hit. Og jeg tilbragte 1 til 2 måneder i Stavanger i året frem til jeg begynte på barneskolen. Da var det obligatoriske besøk opp i Bjerkreim på gården der farmor er født og oppvokst, og hvor pappa tilbragte store deler av oppveksten. Du vet jo hvor det er, du har jo vært der selv. Vel, nabobygget om ikke annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det har da ingenting med Orkanger å gjøre? Fult lov å hate bønder, men ikke si det er pågrunn av min hjemsted. Det blir for dumt.

 

Jeg har ikke sagt at jeg hater bønder, det jeg har sagt er at jeg ser på det å være bonde som noe negativt. Det til tross for at jeg spiser og drikker det meste av det de produserer. Og jeg har heller ikke sagt at det er på grunn av Orkanger, jeg har derimot sagt at jeg ser på alle folk fra Orkdal som bønder. På samme måte som så mange fra byer ser på folk som ikke kommer fra en by (Uansett om Orkdal får bystatus, vil det likevel være et middels stort tettsted på "bøgda"), som bønder.

Lenke til kommentar

Merkelig nok så er det en grense andre veien men jeg har aldri helt klart å skjønne rent geografisk hvor den ligger.

 

Ikke for så veldig lenge siden ble Follo omtalt som på landet av noen jeg overhørte.

Bjørndalen eller eventuelt holmlia er vel så langt du kan dra den veien før du hører traktroene.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Merkelig nok så er det en grense andre veien men jeg har aldri helt klart å skjønne rent geografisk hvor den ligger.

 

Ikke for så veldig lenge siden ble Follo omtalt som på landet av noen jeg overhørte.

Det er ganske vanlig oppfattelse. De fleste regner alt forbi Kolbotn som landet, er mitt inntrykk. Evt. Holmlia, som nevnt før her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...