Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Historie. WW2.

Har ein plan om å forfatte eit alternativt historiepensum som elevane mine skal få: Glem sufragettene og tekstilindustrien: Kriger og de gøye tingene fra historie.

Endret av Zealuu
Skrevet

Har ein plan om å forfatte eit alternativt historiepensum som elevane mine skal få: Glem sufragettene og tekstilindustrien: Kriger og de gøye tingene fra historie.

Du finner ikke dannelsen av partisystemer som historisk interessant?

Skrevet

Det som er artigst innen historien er jo steinalderen, de gamle imperiene, jordbruksrevolusjon og diverse andre revolusjoner :D

Så det så.

Skrevet

det som er interressant i historie er alt det fæle som har skjedd, synes jeg. tortur, krig, pest, heksebrenning osv.

Da burde du lese trilogien Bestialitetens historie av Bjørneboe!

Skrevet

Du finner ikke dannelsen av partisystemer som historisk interessant?

All historie er interessant, ellers hadde eg ikkje sikta meg inn på å undervise i det. Derimot er det mykje lettare å få folk interesserte i historie med ein gang det er snakk om krig, pest, sverd eller makabre ting (og middelalderen har alt saman samla!). :p

Skrevet

All historie er interessant, ellers hadde eg ikkje sikta meg inn på å undervise i det. Derimot er det mykje lettare å få folk interesserte i historie med ein gang det er snakk om krig, pest, sverd eller makabre ting (og middelalderen har alt saman samla!). :p

Ah, kan forstå den. Husker depresjonen i klassen på videregående når vi fant ut at vi skulle lære om årsaker og ettervirkningene til den andre verdenskrig, ikke hva som skjedde under krigen... :p

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...