Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Den signaturen din må være noe av det dummeste jeg har lest på en stund. Ifølge definisjonen er alternativ medisin ett alternativ til vidt spredte medisiner og praksiser. "Alternativ medisin" som er bevist at den ikke funker vil ikke være medisin i det hele tatt, og derfor kan det ikke kalles alternativ medisin.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Når hele brukergruppen feier unna forskning som meningsløst babbel så har beviser lite å si. All seriøs forskning på området viser at det har ingen effekt utover placebo i varierende grad. Eller, det stemmer ikke. Enkelte av medisinene deres er direkte skadelig. Og med argumenter som "det virker ikke fordi du ikke tror nok på virkningen" på deres side, er det vanskelig å overbevise dem som forfekter det om noe annet. Gidder ikke legge ved tonnevis med kilder fra mobil, men munn meg gjerne på sette etter ett en gang, så kan jeg forfatte et skikkelig svar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når hele brukergruppen feier unna forskning som meningsløst babbel så har beviser lite å si. All seriøs forskning på området viser at det har ingen effekt utover placebo i varierende grad. Eller, det stemmer ikke. Enkelte av medisinene deres er direkte skadelig. Og med argumenter som "det virker ikke fordi du ikke tror nok på virkningen" på deres side, er det vanskelig å overbevise dem som forfekter det om noe annet. Gidder ikke legge ved tonnevis med kilder fra mobil, men munn meg gjerne på sette etter ett en gang, så kan jeg forfatte et skikkelig svar.

 

Nå misforstod du helt hva jeg sa, nei... verre; du overså poenget mitt helt og gikk rett forbi det. Hvis "medisinen" ikke virker eller er direkte skadelig, er det per definisjon ikke medisin. Hvis alternativet funker kan det defineres som alternativ medisin, av den simple grunn at stoffet eller metoden ikke er satt i vidtspredt praksis. Det at noen tror noe er alternativ medisin, selv om det er bevist at det ikke er medisin i det hele tatt redefinerer ikke "alternativ medisin", det beviser bare at personen er ignorant.

 

Eksempel: LSD (ikke bare LSD-25 vel og merke) har bevist effekt at det har en kurerende effekt på cluster headaches, men det er fortsatt ikke tatt i vidt bruk, ergo er det alternativ medisin. Medisinen som er tatt i vidt bruk i dag er store oksygentanker.

Lenke til kommentar

Første gang jeg har følt meg "dopa" på piller :hmm:

Vanligvis merker jeg ikke at de gir noe effekt en gang, annet enn at jeg kanskje merker at det gjør mindre vondt i hodet sånn lenge etterpå.

 

Måtte hente bilen nå på morran, men tror nesten det hadde vært mer ansvarlig å hente den på bakfylla i går :roll: (var bare 5-600m da riktignok)

Lenke til kommentar

Noen ganger lurer jeg på om det er masse overvåkningskameraer i leiligheta mi her. Som nå nettopp, AKKURAT når jeg la meg etter nattskift, begynte to karer å bore som et helvete i betongveggen 2 etasjer lengre ned.

 

Og hver gang jeg holdt på å sovne igjen, begynte de å borre litt til. Skulle tro de satt og fulgte med og borrer på faenskap hver gang jeg sovner.

Lenke til kommentar

Noen ganger lurer jeg på om det er masse overvåkningskameraer i leiligheta mi her. Som nå nettopp, AKKURAT når jeg la meg etter nattskift, begynte to karer å bore som et helvete i betongveggen 2 etasjer lengre ned.

 

Og hver gang jeg holdt på å sovne igjen, begynte de å borre litt til. Skulle tro de satt og fulgte med og borrer på faenskap hver gang jeg sovner.

 

Kjenner følelsen.

Lenke til kommentar

Nok en grunn til at jeg ikke har sosial omgang med forumfolk.

 

Noen ganger lurer jeg på om det er masse overvåkningskameraer i leiligheta mi her. Som nå nettopp, AKKURAT når jeg la meg etter nattskift, begynte to karer å bore som et helvete i betongveggen 2 etasjer lengre ned.

 

Og hver gang jeg holdt på å sovne igjen, begynte de å borre litt til. Skulle tro de satt og fulgte med og borrer på faenskap hver gang jeg sovner.

 

Kjenner følelsen.

 

"Hey, nå sovna'n!! Vekk med kaffekoppen, sett i gang samtidig...NÅ"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...