Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Forumkaféen - Kollektive avgjørelser, tilbakemeldinger og regelverk


Fredrik

Anbefalte innlegg

Det gjør det, men jeg skriver det opp som problemmomenter, altså ting som må jobbes med for å stoppes :)

 

Tar frem et eksempel som det har blitt en del av:

 

 

Faen har skjedd med HW-designet?

Helt kokkelimonke jo. Huff...

Jævla new wave-piss.

Ny bølgedesign. Tegnet av Pelle Parafin, etter overdose på serum serum

skjønner ingen ting jei !!

+1

huh??

 

 

 

Endret av Aalton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begge deler står vel i retningslinjene?

 

Jo, sant nok, men min tolkning er at delen om "korte meningsløse poster" ikke appliseres i forumcafeen, fordi den har en annen terskel for hva som er meningsløst i trådens kontekst. Derfor er det min personlig mening at slikt er tillat såfremt det ikke forbys av de framstemte retningslinjene. Men det er mulig styret og/eller andre mods er uenige.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det har du kanskje rett i. Vi brukerne får bli flinkere til å rapportere slike ting.

 

Sålenge det ikke oppfattes som regelbrudd av moderatorstanden hjelper det desverre lite å rapportere. (igjen vil jeg spesifisere at det er min personlig mening at det ikke er et regelbrudd, jeg skal ta opp dette med moderatorstanden som helhet).

 

AtW

Lenke til kommentar

Det dere stemmer over er innlegg der en bruker plutselig finner ut at han/hun skal fortelle at nå går personen til sengs.

 

Si om jeg ikke er spesielt aktiv i en pågående diskusjon, men dropper innom en gang i blant, og så når jeg da skal legge meg poster jeg "Legger meg. God natt." eventuelt "God natt bruker1, bruker2, bruker3, bruker4, bruker5", som da er brukere som er i tråden i det øyeblikket innlegget ble postet. Slike nattaposter kom ofte i tidligere tråder.

 

Slik avstemmingen er nå er det derimot GREIT å fortelle de andre at man legger seg, om det er relevant for de pågående diskusjonene. Om du er aktiv i en diskusjon der og da, og så poster noe sånt som "Dette kan vi fortsette i morgen, for nå må jeg legge meg. Skole i morgen".

 

Da forklarer du jo hvorfor du plutselig ikke er tilgjengelig lengre, og det blir mer nyttig for de andre i tråden.

 

Fortsatt uklart?

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke brukere som stiller spørsmål rundt hvorfor en diskusjon i første omgang ble introdusert fordi diskusjonen ikke er til deres fordel. De brukerne som gir meg inntrykk av at kun ønsker meningsløs diskusjon om at bruker X er skaphomo og generelt prat på et irc-nivå. Det er greit å små mengder, litt og litt, men ikke for mye.

 

Poenget mitt er at jeg synes ikke det skal være lov å stille spørsmål rundt hvorfor en diskusjon startet, slik det eksempelvis blir gjort her: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10320649

 

Jeg får ofte inntrykk av at det fører til at diskusjonen blir ødelagt uten annen grunn enn at det ble stilt spørsmål til det.

Lenke til kommentar

Poll 1:

 

Nei takk. Jeg har intet ønske om å skrive i en tråd som blir oversvømt av prepubertale kommentarer. De seksuelle undertonene som florerte i de tidligere utgavene av SO gav meg brekninger.

 

Poll 2:

 

Nei takk (med forbehold). Om to eller flere brukere har ført en dialog over lengre tid så er det helt greit at en av de involverte melder i fra om at han/hun skal legge seg. Men, jeg er imot at brukere skriver innlegg med "god natt"-melding uten at de tidligere (dvs i løpet av de foregående timene) har skrevet noe i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...