Gå til innhold

Nettopp bestilt Wii, noen spørsmål


phex

Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt Wii og har derfor noen spørsmål:

 

1) Følger det med batterier til håndkontrollene? Tenker da på både de som følger med konsollen og de jeg har bestilt ved siden av.

 

2) Følger det med jackets til Wii Remotene jeg kjøpte ved siden av?

 

3) Kan man bruke Classic-håndkontrollen og/eller Wii-håndkontrollene til GC-spill?

 

4) Jeg har en Philips 32" TV med scart-innganger som er noen år gammel (ikke flatskjerm). Er det verdt å kjøpe en ekstra kabel? Og eventuelt, er dette riktig kabel: Wii RGB Video Cable

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Følger med i konsollpakken, ikke med løse kontroller.

2. Nix.

3. Nix. Classic er til NES/SNES-spill som du laster ned, GC-spill krever egen kontroller. Kjøpte en på Clas Ohlson for et par måneder siden, kostet vel 150kr eller så der.

4. Wii kommer med RGB-kabel (og Scart-omformer, om jeg ikke husker feil), så du trenger ikke ekstra kabel. Kjøp heller en komponentkabel når du kjøper LCD-TV.

Lenke til kommentar
1. Følger med i konsollpakken, ikke med løse kontroller.

2. Nix.

3. Nix. Classic er til NES/SNES-spill som du laster ned, GC-spill krever egen kontroller. Kjøpte en på Clas Ohlson for et par måneder siden, kostet vel 150kr eller så der.

4. Wii kommer med RGB-kabel (og Scart-omformer, om jeg ikke husker feil), så du trenger ikke ekstra kabel. Kjøp heller en komponentkabel når du kjøper LCD-TV.

Wii kommer da bare med kompositt og scart omformer, ikke RGB kabel.

Lenke til kommentar
spørsmål 1: nei det følger ikke med batterier

 

 

Du tar feil.

Jo det gjør det.

 

Jeg kjøpte meg wii for noen få uker siden og fikk med batterier til kontrollen i esken.

jeg kjøpte nylig en ekstra Wiimote og jaggu i meg følgte det med batterier der og.

Kanskje du bør se litt bedre oppi esken før du kaster den?:=)

Lenke til kommentar
Pussige greier, for jeg dro nettopp frem en RGB-kabel fra kabelrotet bak TV-en nå. Kjøpte Wii-en da den kom ut forrige år, koblet den opp til en gammel CRT-TV, og kjøpte ny komposittkabel da jeg kjøpte LCD-TV for et par måneder siden.

 

Kan selvfølgelig hende at nyere utgaver kommer med kompositt som standard.

 

Du må ha vært heldig, jeg fikk min ved launch i fjor, den kom med komposittkabel. RGB-SCART kabel måtte jeg kjøpe for den nette sum av 299/399,- (husker ikke helt) på platekompaniet. Håper heller ikke du bytta ut RGB-SCARTEN med en komposittkabel når du kjøpte deg LCD-TV for et par mnd siden, da ville jeg bytta den ut med RGB-kabelen (som gir MYE bedre bilde enn en kompositt kabel) fort som fy om jeg var deg ;)

Lenke til kommentar
spørsmål 1: nei det følger ikke med batterier

 

 

Du tar feil.

Jo det gjør det.

 

Jeg kjøpte meg wii for noen få uker siden og fikk med batterier til kontrollen i esken.

jeg kjøpte nylig en ekstra Wiimote og jaggu i meg følgte det med batterier der og.

Kanskje du bør se litt bedre oppi esken før du kaster den?:=)

 

Kjøpte i går og det fulgte med batterier både til kontrollen som fulgte med maskinen og den jeg kjøpte på siden.

Lenke til kommentar
spørsmål 1: nei det følger ikke med batterier

 

 

Du tar feil.

Jo det gjør det.

 

Jeg kjøpte meg wii for noen få uker siden og fikk med batterier til kontrollen i esken.

jeg kjøpte nylig en ekstra Wiimote og jaggu i meg følgte det med batterier der og.

Kanskje du bør se litt bedre oppi esken før du kaster den?:=)

 

Kjøpte i går og det fulgte med batterier både til kontrollen som fulgte med maskinen og den jeg kjøpte på siden.

 

 

ja det var jo det jeg sa.

Lenke til kommentar
spørsmål 1: nei det følger ikke med batterier

 

 

Du tar feil.

Jo det gjør det.

 

Jeg kjøpte meg wii for noen få uker siden og fikk med batterier til kontrollen i esken.

jeg kjøpte nylig en ekstra Wiimote og jaggu i meg følgte det med batterier der og.

Kanskje du bør se litt bedre oppi esken før du kaster den?:=)

 

Kjøpte i går og det fulgte med batterier både til kontrollen som fulgte med maskinen og den jeg kjøpte på siden.

 

 

ja det var jo det jeg sa.

 

Det var det! Jeg bare bekreftet at det du sa stemte...

Lenke til kommentar
1. Følger med i konsollpakken, ikke med løse kontroller.

2. Nix.

3. Nix. Classic er til NES/SNES-spill som du laster ned, GC-spill krever egen kontroller. Kjøpte en på Clas Ohlson for et par måneder siden, kostet vel 150kr eller så der.

4. Wii kommer med RGB-kabel (og Scart-omformer, om jeg ikke husker feil), så du trenger ikke ekstra kabel. Kjøp heller en komponentkabel når du kjøper LCD-TV.

 

Classic controller kan brukes til GC-spill.

Edit: Glem det, så visst feil på den oversikten.

 

Men hvorfor kan ikke classic brukes på GC-spill? Den har jo i bunn og grunn de samme knappene..?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen. For å oppsummere:

 

1) Følger det med batterier til håndkontrollene? Tenker da på både de som følger med konsollen og de jeg har bestilt ved siden av.

Kjøpte i går og det fulgte med batterier både til kontrollen som fulgte med maskinen og den jeg kjøpte på siden.

 

2) Følger det med jackets til Wii Remotene jeg kjøpte ved siden av?

De nyere Wii'ene har jackets nå. Tror de begynte å ha det etter 10. oktober eller noe.

 

3) Kan man bruke Classic-håndkontrollen og/eller Wii-håndkontrollene til GC-spill?

Nix. Classic er til NES/SNES-spill som du laster ned, GC-spill krever egen kontroller.

 

4) Jeg har en Philips 32" TV med scart-innganger som er noen år gammel (ikke flatskjerm). Er det verdt å kjøpe en ekstra kabel? Og eventuelt, er dette riktig kabel: Wii RGB Video Cable

Kompositt er standard i pakkene. RGB anbefales, langt bedre bilde. Kabelen du har plukket ut er rett.

 

Får Wii en min senere i dag da, så vi får se hva som stemmer. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...