Gå til innhold

Bruce Springsteen & The E Street Band - Valle hovin 08


Vidalon

Anbefalte innlegg

sykt bra skrevet!

 

OSLO, NORWAY

Monday, July 7

 

Imperfect perfection

 

by Michael Stutts

 

Tonight was a truly unique experience, my first show outside of the US -- and in spite of taking four flights, running through two airports, and hitching a ride from a group of strangers, I can say with certainty that every Bruce fan should get an international show experience. The opportunity to live out the full-crowd arm-swaying "Highways jammed..." verse in the live "Born to Run" video montage (albeit on "Waitin' on a Sunny Day) is priceless and frankly something that I never thought would happen after 1985. When you see how a city like Oslo responds to Bruce's visit, it becomes starkly clear that U.S. audiences take tour stops for granted. Everyone is talking about the shows, strangers I met on the street compared show histories with me, and the bars are blasting Bruce. Oslo is a metro area of roughly 850,000 residents, and Bruce sold 90,000 tickets in a more than questionable venue (more on that below). I do not even want to look up the Anaheim/LA attendance statistics...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nei tror ikke det er juks, Metallica har samme greia at de slipper alle konsertene sine som betalt nedlasting på metallicalive.com under turneene. Jeg betalte $10 for å få FLAC-versjon (tapsløs) av hele metallica-konserten fra Valle Hovin i fjor sommer, bare noen dager etter selve konserten. Musikken tas opp fra mixebordet så lyden blir kjempebra. Men det blir lite publikumslyd på opptaket med mindre de hadde mikrofoner over publikum. Da hører vi bare publikummet gjennom mikrofonene på scenen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hva er "juks"? Dette er selvsagt ingen offisiell utgivelse, men en bootleg/uoffisiell. Hvis det er det du mener, så ja, da er det juks. Men det fungerer jo helt sikkert fint og jeg regner med at kvaliteten er ok, så med mindre det koster skjorta er det bare til å skaffe seg. Alltid gøy med (bra) bootlegs, da det utgis altfor få konserter offisielt.

Lenke til kommentar

Oki, det er litt mere dodgy da :) I Metallica sitt tilfelle betalte man med kredittkort på sida direkte, og fikk downloads med det samme. Kjekt det, å ha minne fra konserten man selv var på. De la også ut en video (1-2 låter) fra hver konsert på turneen gratis.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja, Metallica sin løsning er veldig fin for fansen (og for dem :p). Har lastet ned både Oslo selv (siden jeg også var der) og Bergen i år (måtte høre hva jeg gikk glipp av :().

 

Men for all del, en uoffisiell bootleg kan også være bra, jeg har mange av dem selv. Men det blir jo fort mer risky da, hvert fall hvis man ikke får høre på kvaliteten før man kjøper. Det finnes mange veldig bra bootlegs, og det finnes mange ufattelig dårlige (typisk tatt opp av noen i publikum for eksempel). Så finn ut om det går an å høre litt fra konserten først kanskje.

Lenke til kommentar

Sound of Noise i oslo selger mye bootlegs, men jeg kjøper aldri noe uten å høre på plata først. Ofte er kvaliteten hinsides dårlig. Men sånne "mixing desk recordings" er stort sett veldig bra, selv om man ikke får med mye publikumslyd under låtene.

 

Men bootlegs er en ypperlig måte å få ting man ikke får tak i til vanlig med et band man digger.

Det som er så latterlig i Norge er at en bootleg liveskive gjerne koster 400kr. Mens det koster kanskje 10kr å lage dem.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Sound of Noise i oslo selger mye bootlegs, men jeg kjøper aldri noe uten å høre på plata først. Ofte er kvaliteten hinsides dårlig. Men sånne "mixing desk recordings" er stort sett veldig bra, selv om man ikke får med mye publikumslyd under låtene.

 

Men bootlegs er en ypperlig måte å få ting man ikke får tak i til vanlig med et band man digger.

Det som er så latterlig i Norge er at en bootleg liveskive gjerne koster 400kr. Mens det koster kanskje 10kr å lage dem.

 

Jeg lastet ned en sample' fra nettsiden jeg nevnte... Nesten jeg fikk hakeslepp ettersom om den bare var på 128kbps mp3. Forhåpentligvis er wav. kvaliteten bedre på cd'n.. :cool: Men noe skeptisk er jeg fortsatt.

Endret av stonhans
Lenke til kommentar

Selvfølgelig hadde det vært fint med 3 cd'er på hylla, med konserten den 07.07.08. Jeg er derimot usikker på om dette strider mot forumrelgene, ettersom om dette ikke er et offisielt opptak.

 

Bruce Springsteen & the E street band

Valle Hovin stadium, Oslo, Norway

July 7, 2008

 

Taped and spread by Bull

 

01 Intro

02 Two Hearts

03 Radio Nowhere

04 No Surrender

05 Lonesome Day

06 Hungry Heart

07 Cover Me

08 Cadillac Ranch

09 Gypsy Biker

10 The River

11 Atlantic City

12 Prove It All Night

13 Darlington County

14 The Promised Land

15 Because The Night

16 She's The One

17 Livin' In The Future

18 Mary's Place

19 Waitin' On A Sunny Day

20 Racing In The Street

21 The Rising

22 Last To Die

23 Long Walk Home

24 Badlands (+ the waiting for encores)

 

encores:

25 Tenth Avenue Freeze-Out

26 Born To Run

27 Bobby Jean

28 Glory Days

29 Seven Nights To Rock

30 Dancing In The Dark

31 American Land

 

I have not divided these tracks into "separate discs", and have not made any fade-ins or fade-outs, because a lot of people prefer to keep the shows complete on file now.

 

Thanks to Jorun for commenting a few times during the show. You hear her. Thanks to all of you people in the rain, camping for the show. A very big thank you to the guy from ProSec, who let us sleep in one of their warm and dry trucks the night before the show.

 

Enjoy

 

http://www.megaupload.com/?d=G8AH0N94

 

Flere konsertopptak finner du her: http://btxmp3index.freeforums.org/2007-08-...c-tour-t67.html

Endret av stonhans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...