Gå til innhold

Bruce Springsteen & The E Street Band - Valle hovin 08


Vidalon

Anbefalte innlegg

Regner med setlista fra idag var identisk med setlista for Dag 1 i sverige. Da var det isåfall

------------------------------------------------------

Fredag:

 

Born in the U.S.A.

.....

-----------------------------------------------

 

Håper ikke den repeteres imorgen, da blir jeg panserskuffa siden jeg ikke har hørt noen av de der låtene bortsett fra badlands og hungry heart.

 

Gårsdagens setliste var ganske forskjelig fra fredagens i Gøteborg. Og jeg tror definitivt du hadde likt lørdagen også, selvom du kanskje ikke har hørt alle sangene (dog har dem ikke vært så uvanlige). Tipper det er Roulette/janey/working du sikter mest til, og tro meg, du ville hørt dem ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De ser oppi ryggsekk og tar mat og sånt. Fatter ikke hvorfor mat skulle være en sikkerhetsfare. Så flere som ble fratatt bagetter de hadde med seg ifjor. Flasker, paraply osv er også forbudt. Jeg fikk til nød ha med en pose tørre RIMI-boller inn, men måtte argumentere med vakta.

 

Dem fillerister ikke akkurat sekken, så hvis baguetten tilfeldigvis havna inne i regnjakka så tror jeg sjansen for at du fikk den inn er stor... Stikker hånda nedi, og letter etter harde gjenstander.

Lenke til kommentar
Selvsagt er det lange køer, men det er bare tull å vente i 10 timer. Husk at det er mange timer venting innendørs også, og det pleier ikke være NOE matsalg inne på Valle Hovin. Dere skal tross alt ikke dø av matmangel i køen/innendørs heller. Det tar sinnssykt på i beina å stå så mange timer også.

 

VH er så dritsvært at det ikke er noe problem å få god plass før konserten starter, sannsynligvis i 20-20:30 tida.

Stå fremst er ensartet med å bli skvist og dytta og klemt og kjempe for å holde seg oppe hele tiden. Pluss at lyden er dårligere fordi du hører scenemonitorene også. Har vært på 3 konserter på VH, og anbefaler ikke å stå fremst. Det er der folk svimer av.

 

Sto i kø fra kl 15 i går, og havna på fjerde rad foran scenen. De som trykker seg inn etter at man naturlig har stilt seg opp, er definitivt lite populære og blir stort sett forhindret... Dårlig moral å komme sent, og så trykke seg frem.

Desuten var det på ingen måte trangt foran scenen i går, null dytting og skvis. For meg som ikke akkurat fikk kjempe-gener, så er det en klar fordel å stå der for å få med seg scenelivet. Har vært på 6 konserter på VH, og liker best å stå foran :) Lyden kan du høre på CD eller bootlegs, men så ille var det ikke ;)

 

Har alltid vært salg av minst pølser/brus/øl inne på stadioen på Springsteen, og mener det gjelder for de andre jeg har vært på også. Ikke gourmet akkurat, men man kan få kjøpt noe. Hvorvidt det går i praksis, er en helt annen sak :) Men helt enig ang. øl, fulle folk i en konsertmengde er kjipt, og de må til tider pisse og spy....

Endret av opresterud
Lenke til kommentar

Sto i kø fra rundt 15 jeg også og jeg var vel mellom 5 og 8 meter fra scenen vil jeg tippe. Var veldig rolig i front, nesten ikke noe dytting eller noe...

Det var en vannvittig bra konsert synes nå jeg. Fikk lyst til å dra på den som er i dag også!

Kjip konsertmengde - noen som kom med negative utsagn når vi begynte å klappe...

Lenke til kommentar
Sto i kø fra rundt 15 jeg også og jeg var vel mellom 5 og 8 meter fra scenen vil jeg tippe. Var veldig rolig i front, nesten ikke noe dytting eller noe...

Det var en vannvittig bra konsert synes nå jeg. Fikk lyst til å dra på den som er i dag også!

Kjip konsertmengde - noen som kom med negative utsagn når vi begynte å klappe...

 

Konserten var helt rå, den 6. Springsteen konserten min på 15 år, og klart den beste!! Setliste som traff meg meget bra. Veldig rolig i front, men ingen sure miner rundt der jeg sto (rett foran Steve). Jeg skreik og hoia nok litt mere en snittet, og det er unormalt... Tror været hadde litt å si, folk var godt kledd og litt "tunge". Men søtter ikke uttalelser som kjedelig og uinteressert publikum, som jeg har lest flere steder i dag. Sjefen sjål var i kanonform, og nøyt tydelig kvelden. Da kan det ikke ha vært så galt....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg stod en meter fra scenen. Synd ikke de spilte Thunder Road, men jeg er skråsikker på at den dukker opp i dag. Hvis et mirakel skjer får vi kanskje høre Streets of Philly men det er et hofteskudd.

 

Utrolig hvor mye tøffere det er å høre sangene live med bandet rett foran seg i et voldsomt volum. Det er noe helt annet enn selv å høre dem på et kraftig anlegg.

Lenke til kommentar

Jaja, det er jo ikke akkurat noen heavy metal-konsert, så det er vel et eldre og roligere publikum her enn f.eks. Iron Maiden og Metallica. Så jo Rolling Stones på VH, der var også publikum veldig høflige og greie mot hverandre, selv om vi ikke sto aller fremst.

 

Men er fortsatt skeptisk på setlista, siden alle de kjente låtene var på gårdagens liste i Sverige.

Ang. publikum, er vi ikke vant med stadionkonserter ala Wembley og slikt, så vi er ikke flinke til å lage mye lyd og liv.

Med mindre det er et band som Metallica. Springsteen trekker en eldre fanskare (selv om det sikkert er masse ungdommer og), og disse aldrende karene i 40-åra er ikke de som skriker og hoier og hopper mest akkurat.

 

Det var null salg av mat eller pølser på stadion på stones og metallica, derfor jeg sa det. Skjønner ikke hvorfor bagetter skal anses som drapsvåpen og tas fra folk. Spesiellt når vi må vente 4-5 timer innendørs.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
ok, og når åpner dørene?

 

I går åpnet Inngang 4 (på "baksiden" mot den lille skogflekken) litt før kl 17, og alle herfra ble sluset rolig inn i pit'en foran scenen. Så åpnet de resten av portene kl 17, og folk løp som gale... Tror omtrent alle som ville kom seg inn i pit'en uansett.

 

Inngang 4 går direkte inn på stadioen, mens for de andre inngangene så har du tilgang på et ytre område fra kl 15, med matsalg etc.

 

Vil du ha god plass, gå til Inngang 4 nå :)

Lenke til kommentar
Jeg stod en meter fra scenen. Synd ikke de spilte Thunder Road, men jeg er skråsikker på at den dukker opp i dag. Hvis et mirakel skjer får vi kanskje høre Streets of Philly men det er et hofteskudd.

 

Kan ikke i dag, så da spiller han sikkert Thunder Road, Jungleland, Ties that bind og Point Blank ;) Men uansett ekstremt fornøyd med setlisten i går, Racing in the streets var en veldig hyggelig overraskelse (i tillegg til Cover Me, selvom denne hører til en annen epoke)

Lenke til kommentar
Sitter enda i Drammen og venter på toget mitt, så det blir nok ingen inngang 4 fra kl 15 for min del.

Det bør ikke by på særlige problemer. Jeg dukket opp i inngang 4-køen kvart på fire og fikk likevel orkesterplass i pitchen - til tross for at køen var skremmende stor da jeg plasserte meg i den.

Lenke til kommentar
Sitter enda i Drammen og venter på toget mitt, så det blir nok ingen inngang 4 fra kl 15 for min del. Står inng.1 på billetten uansett.

 

Nå er du garantert inne (håper jeg), men hva det står på billetten spiller ingen rolle. Inngang 4 åpnet mest sannsynlig ikke før kl. 16:45 eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...