Gå til innhold

Bruce Springsteen & The E Street Band - Valle hovin 08


Vidalon

Anbefalte innlegg

Og da var videoene mine klare. :)

De skal alle være tilgjengelig i "high quality". Ble dårlig kvalitet på åpningssangene (two hearts og radio nowhere) pga. jeg glemte at stabilisatoren stod på.

 

Two Hearts and Radio Nowhere

Se filmen hos Youtube

Hungry Heart

Se filmen hos Youtube

The Promised Land

Se filmen hos Youtube

Racing in the street

Se filmen hos Youtube

The River

Se filmen hos Youtube

 

Noen andre som tok opp noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er disse bildene og videoene fra dagens eller gårsdagens konsert?

 

Var der i går, og det var noe av det råeste jeg har opplevd, definitivt topp 3 av mine opplevelser etter Spania-Frankrike i VM 2006 og Manchester United - Arsenal i 2003 :)

 

The Boss er virkelig The Boss! Makan til ekte artist skal man lete lenge etter, må være verdens beste live, ingen tvil.

Lenke til kommentar

En smule flau etter 2. BS konserten.. Dere som var der skjønner kanskje hva jeg mener når jeg nevner turkis genser, satt i et tre, på storskjermene.. Oh yes, that was me!

 

Forøvrig to fantastiske konserter. Sto på "rad 12", altå jeg telte 12 hoder foran meg i vannrett linje mot scenen på den første konserten. Og i kveld ønsket jeg å kjøpe billetter, men ingen solgte, derfor treet.. :D Verste var at jeg ble gjennkjent av flere også. Det var vel mine 15 min i ramelyset det. Post gjerne bilde/video av meg hvis dere tok det, hadde vært kult å hatt.

Endret av Hoptikopter
Lenke til kommentar

Jeg så deg i treet, ja. Og på skjermen. Var det ingen som prøvde å jage deg vekk derfra tidligere i konserten?

 

Jeg ble visst storfornøyd med setlista uansett..mye låter jeg aldri hadde hørt, men mannen lager jo tvers gjennom kvalitetsmusikk uansett, så det ble like bra som gamle hits. Var mange av dem også. Nå er beina mine totalt visne etter å ha gått rundt i Oslo siden kl 15 og så stå på betongen på VH siden kl 18. Kom meg veldig langt frem, faktisk, uten problemer. Sto 10-15 meter foran mixepulten (mot scena) og hadde kjempe utsikt til skjermene og scena. Og da dro jeg ikke opp til VH før etter 17:30. Bare å rusle rett inn inngangen og lete etter en grei plass å stå egentlig.

 

Jeg kom til å tenke at når jeg satte meg ned i togvogna kl 00:20, var det første gang jeg hadde sittet stille siden kl 15.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Jeg så deg i treet, ja. Og på skjermen. Var det ingen som prøvde å jage deg vekk derfra tidligere i konserten?

 

Joa, var en vakt som pekte ned i bakken mens han prøvde å se truende ut. Jeg ristet bare på hodet. Hadde politiet bedt meg om å komme ned skulle jeg vurdert det.. hehe

Lenke til kommentar

Vanvittig imponert over evnen til å skape show! Var på mandagens konsert og er storfornøyd.

Tre timer er mektig!

 

Desverre, som alle aviser har påpekt allerede, var publikum labert.

Det var også en litt høyere gjennomsnittsalder enn jeg vanligvis opplever på konsert, men det medførte bare at jeg slapp å komme hjem dyvåt av øl kastet rundt omkring..

Lenke til kommentar

Publikum ble ikke skikkelig varme i trøya før ekstranumrene virka det som på tirsdag. Men da tok det av, Bruce bare stoppa å synge så tok publikum over en halv låt. Publikum var veldig flinke til å klappe i takt med låtene, men roping og sånt var det mest den aller fremste delen som tok seg av.

 

Også var det noen som requestet Twist & Shout etter siste ekstranummer, når bandet sto og bukka og takka for seg. Tror plakaten var

 

"Come on and Wreck this dump too, Twist & Shout"

 

Så ut som han tenkte seg om også heiv på seg gitaren og kjørte en 10 minutter allsang-cover av Beatles-låten. Det var satan så fett.

 

Og ja, hopti, alle rundt meg lo når de så deg i treet. Folk snakka om hvem den tullingen var, hvorfor ingen jagde han bort, og hvorfor han ikke gadd å betale :p

Jeg sto vel ca. midt foran scenen, 10 meter foran mixebordet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Og ja, hopti, alle rundt meg lo når de så deg i treet. Folk snakka om hvem den tullingen var, hvorfor ingen jagde han bort, og hvorfor han ikke gadd å betale :p

Jeg sto vel ca. midt foran scenen, 10 meter foran mixebordet.

 

Hadde de solg meg billetten sin skulle jeg gjerne betalt meg inn, men det var det ingen som gjorde, derfor det nest beste.

Godt jeg har selvironi i bøtter og spann. Alle de som stoppa meg på veg fra konserten synest det var veldig morsomt. Nå skal det sies at jeg ikke ba om å komme på skjermen og jeg hadde gladelig takken nei, men hva gjør man når man blir rettet kameraet mot? En mildt sakt beklemt situasjon. Tenkte det best var å vinke og veive litt.. :D (jeg satt absolutt ikke slik under hele konserten)

Endret av Hoptikopter
Lenke til kommentar

Neida, jeg så deg lenge før kameraene gjorde det.

 

Her er et snitt fra nettavisen, btw:

 

"Tirsdagens konsertgjengere for Bruce Springsteen & The E Street Band fikk en ganske annerledes konsert enn mandagens noe frosne publikum. Ikke bare fikk den gode temperaturen «fjellfolket» fra mandag til å springe ut i full blomst, Springsteen og co. spilte også en helt annen konsert. Det var stort publikumsfrieri her også, men det kan vel sies at Sjefen kjørte et roligere sett.

 

 

- Vi er i «the love mood», annonserte The Boss.

 

Amerikanske fans skryter

Flere norske fans har uttrykt bekymring og skuffelse over norsk stivhet i diverse blogger etter mandagens konsert. Men amerikanske fans, som følger Bruce, skryter imidlertid heftig av nordmennene og mener at opplevelsen på Valle Hovin var unik.

 

- Når du ser hvordan en by som Oslo responderer til Bruces besøk, så blir det grelt klart at amerikanerne tar Bruces konserter for gitt. Alle snakker om konsertene, barene spiller Bruce hele tiden. Oslo er en utstrakt liten by med omtrent 850.000 innbyggere og Bruce solgte 90.000 billetter til det som er en ganske dårlig arena, skriver Michael Stutts i en fanblogg på den offisielle siden til Springsteen og bandet."

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Takk til "datating" for bildene og videoene. Hvis du gidder så hadde det vært konge om du kunne ha lastet de opp via rapidshare eller megaupload..

 

Noen flere som har bilder/videosnutter fra mandagens konsert?

Skal se om jeg får gjort det i løpet av uka/helga, har ingen super opphastighet.

 

Noen flere som har videoer?

Lenke til kommentar

Kommer sikkert massevis av dårlige mobilvideoer fra folk som aldri har hørt om hw.no også.

 

Det som irriterte meg mest var folk som på død og liv skulle prate om helt andre ting under konserten, og de som hele tida måtte brøyte seg frem og tilbake med 5-kartonger øl.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg så Springsteen på mandag. Det var en svær opplevelse, men ble noe skuffet av låtvalget. Hadde håpt på Thunder Road, Spirit in The Night, The E Street Shuffle og forskjellig annet. Ellers kunne publikum vært i litt bedre form.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Tusen hjetlig takk! Jeg så like dum ut som jeg fryktet ja.. Lo folk i publikum av meg? :D

 

Vel.. jeg stod ca midt på stadioen og alle lo. Synes det var ganske morsomt selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...