Gå til innhold

Bruce Springsteen & The E Street Band - Valle hovin 08


Vidalon

Anbefalte innlegg

Selvsagt er det lange køer, men det er bare tull å vente i 10 timer. Husk at det er mange timer venting innendørs også, og det pleier ikke være NOE matsalg inne på Valle Hovin. Dere skal tross alt ikke dø av matmangel i køen/innendørs heller. Det tar sinnssykt på i beina å stå så mange timer også.

 

VH er så dritsvært at det ikke er noe problem å få god plass før konserten starter, sannsynligvis i 20-20:30 tida.

Stå fremst er ensartet med å bli skvist og dytta og klemt og kjempe for å holde seg oppe hele tiden. Pluss at lyden er dårligere fordi du hører scenemonitorene også. Har vært på 3 konserter på VH, og anbefaler ikke å stå fremst. Det er der folk svimer av.

 

Mitt forslag er å ta en skikkelig middag nede i byen, og ikke drikke bare øl på Valle Hovin. Da må du nemlig pisse hele tiden, og det er kjipt å forlate en god plass bare for det. Ikke bra å drikke masse på tom mage heller, da blir du dårlig i tillegg. Er alltid noen som spyr på gulvet og det lukter jævlig i 100 meters omkrets.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg så sinnsykt, første konserten med Springsteen og første på Valle Hovin! :D

 

Men... Har lest at konserten er ferdig senest 23:00, og da har jeg og vennegjengen nøyaktig 55 minutter på å komme oss fra Valle Hovin til Oslo S. Hvordan skal vi sikre at det går? Hvordan sikre at vi kommer oss på T-banen? Vi er nødt til å rekke det, hvis ikke står vi fast i Oslo, og det er ikke en situasjon jeg eller noen andre vil befinne meg i.

 

Nervøs ja!

Lenke til kommentar

t-banen er et problem fordi 30000 skal samme vei, og de setter opp sikkerhetssperrer midt nede i nedgangen så ikke folk skal springe ut og presse seg inn i fulle vogner med risiko for at folk ramler ned på linja. De slipper ut i puljer etterhvert som t-banene kommer forbi. Alle går til Oslo S fra helsfyr.

 

Så du blir fort stående 30-40 minutter bare å vente på å komme ned til t-banelinja mot Oslo. Jeg har akkurat rukket siste toget mot Asker tidligere konserter fra VH (Stones og Metallica) men det er sånn helt på håret. Etter konserten fylles hele hovedgata ned mot t-banen opp med folk, biler og taxier kommer ingen vei, det er bare overfyllt av folk i gata. Så det tar sin tid bare å gå ned dit. Oslofolk sier det går mye kjappere å bare gå ned til Oslo, men jeg har ikkt turt siden jeg ikke vet veien. Kan jo ikke bare følge etter noen random folk, de skal kanskje til en helt annen bydel enn meg.

 

Ellers går det jo nattbusser hver time utover natta mot asker og drammen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Min fjerde Bruce på VH i dag :) Synd det ikke passer i morgen også... Ang. køer og Bruce: Jeg har møtt opp ca. ved stadio-åpningstid to ganger, og har fortsatt fått greie plasser. Som noen andre sier her, det å stå i de første radene kan være temmelig ubehagelig. Jeg skal i dag befinne meg et sted mellom mikseren og scenekanten, rett bak den værste mølja. Blir nok noen timer i kø, men det er verdt det. Men står du der, så kan du glemme do/mat/drikke etter at "bjellekua" reiser seg opp, da stormer alle mot scenen....

 

Transport tilbake til sentrum er også håpløst, man bør ikke ha dårlig tid. Vurderte selv et tog hjem 00:09, men tar ikke sjansen. Tar bil, og parkerer i nord-østllig retning for VH i stedet.

Endret av opresterud
Lenke til kommentar

Det beste er nok å parkere et sted i byen, eller i nærheten av Helsfyr. Det er ikke lov å parkere rundt VH når det er konserter. Og biler kommer seg ikke av flekken, risikerer å kjøre på noen. Jeg så ei drosje som bare ble stående midt på brua på Helsfyr og ikke kunne kjøre noen vei på en halvtime. Tenker den drosjeregninga ble litt stor..

 

Jeg kommer ikke til å være der noe før 17 hvertfall. Jeg var der fra kl 13 på Metallica, og det var helt bortkastet venting, for jeg kunne gå nøyaktig hvor jeg ville når vi kom inn, uten at noen protesterte, folk bare flytta seg. Og dette er strengt tatt en konsert med høyere gjennomsnittsalder enn Metallica, så jeg tror ikke det blir noe vanskeligere. Var dødssulten når jeg kom inn, og tørst, så fant jeg ut det ikke var noen matboder innendørs. Da må du ut av stadion likevel og hele køinga var bortkastet.

Jeg like best å stå litt bak den mølja foran scenen, men fortsatt nært nok til å se godt. Står du helt inntil gjerdet ved scenen slåss du for å overleve, ikke se konserten. Pluss at scenen er veldig høy, så du ser nesten ingenting.

 

Btw, der var to helt forskjellige setlister på Dag 1 og Dag 2 i Sverige. På dag 2 var det nesten utelukkende låter jeg aldri har hørt om, på dag 1 var det "greatest hits". Alle gamlelåtene man forventer.

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/07/07/540178.html

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

De ser oppi ryggsekk og tar mat og sånt. Fatter ikke hvorfor mat skulle være en sikkerhetsfare. Så flere som ble fratatt bagetter de hadde med seg ifjor. Flasker, paraply osv er også forbudt. Jeg fikk til nød ha med en pose tørre RIMI-boller inn, men måtte argumentere med vakta.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om et greit sted å parkere ikke alt for langt unna valle hovin i morgen? Jeg gjør ingenting av å måtte gå en kilometer eller to, gjør heller det enn å stresse med buss/t-bane. Jeg kommer kjørende fra Østfold, altså E6 sydfra.

Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til setlista imorgen (når jeg skal). I artikkelen fra sverige spilte han HELT forskjellige setlister dag 1 og 2. Dag 2 var det nesten kun låter jeg aldri har hørt om, mens han dro alle greatest hits på dag 1. Faen håper han spiller noe ikke bare diehard 70-talls fans kjenner til altså..

Lenke til kommentar

Regner med setlista fra idag var identisk med setlista for Dag 1 i sverige. Da var det isåfall

------------------------------------------------------

Fredag:

 

Born in the U.S.A.

Radio Nowhere

Out in the Street

Two Hearts

The Promised Land

Spirit in the Night

Be True

4th of July, Asbury Park (Sandy)

Atlantic City

Prove It All Night

Darlington County

Because the Night

Cadillac Ranch

Livin' in the Future

Mary's Place

Independence Day

This Hard Land

The Rising

Last to Die

Long Walk Home

Badlands

 

Ekstranummer:

 

Hungry Heart

Seven Nights to Rock

Born to Run

Rosalita

Dancing in the Dark

American Land

----------------------------------------------------------

 

Det som skremmer meg litt, er at setlista for dag 2 (lørdag) i sverige var TOTALT annerledes, nesten ikke en eneste gammel hit.

 

No Surrender

Lonesome Day

Hungry Heart

Summertime Blues

The Promised Land

Backstreets

Roulette

Darkness on the Edge of Town

Janey, Don't You Lose Heart

Waitin' on a Sunny Day

Working on the Highway

Because the Night

She's the One

Livin' in the Future

Mary's Place

I'm on Fire

Drive All Night

The Rising

Last to Die

Long Walk Home

Badlands

-----------------------------------------------

 

Håper ikke den repeteres imorgen, da blir jeg panserskuffa siden jeg ikke har hørt noen av de der låtene bortsett fra badlands og hungry heart.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Setlist fra Oslo 7/7 (iflg. Expressen):

 

Two hearts

Radio nowhere

No surrender

Lonesome day

Hungry heart

Cover me

Cadillac ranch

Gypsy biker

The river

Atlantic city

Prove it all night

Darlington county

The promised land

Because the night

She's the one

Living in the future

Mary's place

Waiting on a sunny day

Racing in the street

The rising

Last to die

Long walk home

Badlands

 

Ekstranummer:

Tenth avenue freezeout

Born to run

Bobby Jean

Glory days

Seven nights to rock

Dancing in the dark

American land

 

Generelt en veldig bra konsert - Bruce-maskineriet er proft til fingerspissene, men uten at det virker påtatt kalkulert - tvert imot scorer han høyt på renhekla ektefølt entusiasme. Han tar ut nok energi på scenen til å kunne dekke strømbehovet i en norsk storby et års tid eller så.

 

Av negative ting må det pekes på halvdaft publikum (i alle fall i området der jeg stod, ca 25-30 meter fra scenen). Dagbladet skriver at publikum var ellevilt med fra første tone, men at Bruce i rolige sanger hadde "40000 mennesker, tause i ren andakt". Det finnes nok andre årsaker til at de var tause - noen drakk øl og så på skyene, andre sendte SMS, noen rullet røyk og atter andre kunne bare ikke teksten (ikke minst var det siste påtakelig når Springsteen prøvde å dra i gang allsang på "Waiting on a Sunny Day"). Dette trakk absolutt ned.

 

Responsen var da absolutt størst på 70- og 80-tallslåtene til Springsteen, og når flere av de nyere låtene kom samtidig mot slutten av settet, virket det hele litt... kjedelig? Men så kom ekstranumrene med et vanvittig rockeøs som hevet det hele noe så sinnsykt til slutt.

 

Noen høydepunkter:

- Entusiastisk koring fra Little Steven på Two Hearts.

- Hungry Heart - da tar publikum virkelig av for første gang (ikke minst under sjarmis-synging av en liten jente som Bruce drar opp fra publikum)

- Reaksjonen når Bruce drar fram skiltet det står Cover Me på, samt fremføringen av denne sangen.

- The River, ikke minst avslutningen.

- Nils Lofgren går gitar-bananas på Because the Night

- Badlands vekker publikum igjen mot slutten av settet

- Hele settet med ekstranumre, ikke minst Born to Run - bare må ha den.

Endret av Albie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...