Gå til innhold

Innkjøp av Cerwin Vega. HJELP!


Anbefalte innlegg

Sendte mail til Hifiklubben i Tromsø. Og dette fikk jeg til svar.

 

Jeg ville gått for Nad sin forsterker: Nad C372 til 5998 kr. Denne er stor nok til å drive høytalerne.

 

Og høytalerne ville jeg gått for Cls-12, da denne er litt kjappere og finere i lyden.

 

 

 

Da er du på 10 996 kr

Høres ikke dumt ut det, C372 passer godt med CLS-12. Ønsker du enda mer effekt kan du kjøpe en C272 i tillegg.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe må flire litt av tittelen på tråden her.

Vi kjøper vel ikke høyttalere etter merket gjør vi vel? :p

Såklart kjøper man etter merke. Det er jo Cerwin Vega det er snakk om. :)

Hvis det er party-høytalere man vil ha, så er jo ikke CV noe dumt valg akkurat.

 

Man bør vite hva man vil ha, og hva som er på markedet før man går til innkjøp såklart, og ikke bare etter hva kompisen har på gutterommet.

 

Jeg har selv sett meg ut CV CLS-12 og kanskje en NAD C325BEE, men det er ikke penger på konto til noe slikt før langt ut på nyåret frykter jeg for.

Kunne kanskje være greit å gå for en bedre forsterker også, muligens.

Jeg får følge med i denne tråden og se hva trådstarter finner ut. ;)

 

 

Angående CLS eller VE, så står det jo dette på hifiklubben også:

 

Hi-Fi Klubben har to høyttalerserier fra Cerwin-Vega i sortimentet: CLS- og VE-serien. Begge seriene har de kvalitetene som har gjort Cerwin-Vega verdensberømte: de kan spille enormt høyt, og de kan gjengi en steinhard og massiv bass. Men det finnes også små forskjeller. CLS-høyttalerne har en noe mer balansert frekvensgang, som ikke fokuserer like mye på bass og diskant. De kan spille minst like høyt som sine søsken i VE-serien, men de har en mer lineær frekvensrespons, så ikke diskanten blir for skarp – heller ikke ved øredøvende nivåer. Også bassregisteret nyter god av den jevnere gjengivelsen, fordi det blir mer utstrakt i dybden.

 

Der er likevel ingen som vil gå så langt som å påstå at CLS-serien er ”high-end”-høyttalere – til det er de altfor underholdende. Men de har musikalske kvaliteter som passer til annet enn steinhard rock og techno. Og hva evnen til å spise watt og gjøre det om til lyd angår, så tilhører de definitivt ”High-klassen”!

 

Den forsterkeren blir nok for svak til de høyttalerne, du kommer ikke til å utnytte de fullt med den forsterkeren.

Lenke til kommentar
hehe må flire litt av tittelen på tråden her.

Vi kjøper vel ikke høyttalere etter merket gjør vi vel? :p

Såklart kjøper man etter merke. Det er jo Cerwin Vega det er snakk om. :)

Hvis det er party-høytalere man vil ha, så er jo ikke CV noe dumt valg akkurat.

 

Man bør vite hva man vil ha, og hva som er på markedet før man går til innkjøp såklart, og ikke bare etter hva kompisen har på gutterommet.

 

Jeg har selv sett meg ut CV CLS-12 og kanskje en NAD C325BEE, men det er ikke penger på konto til noe slikt før langt ut på nyåret frykter jeg for.

Kunne kanskje være greit å gå for en bedre forsterker også, muligens.

Jeg får følge med i denne tråden og se hva trådstarter finner ut. ;)

 

 

Angående CLS eller VE, så står det jo dette på hifiklubben også:

 

Hi-Fi Klubben har to høyttalerserier fra Cerwin-Vega i sortimentet: CLS- og VE-serien. Begge seriene har de kvalitetene som har gjort Cerwin-Vega verdensberømte: de kan spille enormt høyt, og de kan gjengi en steinhard og massiv bass. Men det finnes også små forskjeller. CLS-høyttalerne har en noe mer balansert frekvensgang, som ikke fokuserer like mye på bass og diskant. De kan spille minst like høyt som sine søsken i VE-serien, men de har en mer lineær frekvensrespons, så ikke diskanten blir for skarp – heller ikke ved øredøvende nivåer. Også bassregisteret nyter god av den jevnere gjengivelsen, fordi det blir mer utstrakt i dybden.

 

Der er likevel ingen som vil gå så langt som å påstå at CLS-serien er ”high-end”-høyttalere – til det er de altfor underholdende. Men de har musikalske kvaliteter som passer til annet enn steinhard rock og techno. Og hva evnen til å spise watt og gjøre det om til lyd angår, så tilhører de definitivt ”High-klassen”!

 

 

Den forsterkeren blir nok for svak til de høyttalerne, du kommer ikke til å utnytte de fullt med den forsterkeren.

Ja, jeg hadde fått for meg at CLS-12 var på 4 Ohm, ikke 8, så trenger vel litt mer kraft enn den jeg linket til likevel ja.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, da var Cerwin Vega i hus. For en uke siden :p Kom litt på etterskudd den her posten, men har bare skrudd opp og hadd det gøy til nå. Så fikk jeg sure naboer på telefon. Så, da tenkte jeg. "Vi tar en tur innom internett og sjekker statusen der :p"

 

Det jeg endte opp med:

- Cerwin Vega V-15F (VEEEELDIG fornøyd)

- NAD C370 (Kunne vært litt mer power)

- Denon CD Skifter (Gamle greier)

- En jalla DVD spiller fra Europris.

 

Det jeg VILL ende opp med til slutt er:

- Cerwin Vega V-15F

- Cerwin Vega CLS-15SX (Subwoofer)

- NAD C370

- NAD T515

- Enten Cerwin Vega A2.6KW2 eller NAD C272

 

Hva syns dere jeg burde gjøre på mitt framtidlige oppsett? Noe DU ville har endret på?

 

Jeg må bare si en ting. Blir ikke noe annet merke enn NAD eller Cerwin Vega. Syns jeg skal holde en "ren stil" igjennom hele anlegget mitt. Kun 2 merker. Og ikke noe sånn "hipps om happs"

 

 

Slenger opp bilder etterhvert, men har ikke fått de V-15F plassert helt godt. Men, bilder kommer.

Lenke til kommentar

Ville anbefalt Cerwin vega A2.6 framfor C272 i alle fall. mye mere krefter! Tror ikke du vil merke så sykt stooor forskjell med og uten subwoofer, mtp at det sitter to like store i høytalerene ;) Litt waste of money. Jeg syns du skal beholde Ve-15F-ene jeg. De spiller veldig bra og vis du akkurat har kjøpt de, hva er meningen med å TENKE på å bytte til andre høytalere allerede ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...