Gå til innhold

Innkjøp av Cerwin Vega. HJELP!


Anbefalte innlegg

Gjest member-101642
Hva syns dere jeg burde gjøre på mitt framtidlige oppsett? Noe DU ville har endret på?

 

Hvis JEG skulle endret på noe, ville Cerwin Vega blitt kastet på dør til fordel for noen skikkelige høyttalere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva syns dere jeg burde gjøre på mitt framtidlige oppsett? Noe DU ville har endret på?

 

Hvis JEG skulle endret på noe, ville Cerwin Vega blitt kastet på dør til fordel for noen skikkelige høyttalere.

 

Amen.

 

Jeg ville avskrevet CV fullstendig, og heller satset på noe snacks fra Sonus Faber, eller kanskje et hornsystem fra Avantgarde. Supplert med fortrinnsvis Electrocompaniet elektronikk eller noe eksotisk rørstæsj.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg synes det er tåpelig med folk som bare vil holde seg til et par merker. Det finnes jo så mye annet bra der ute. Mange CV-eiere ville sikkert tenkt seg om hvis de hadde hørt på andre merker i tillegg.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
TheGnome og .Marcus, hva er vitsen med å komme med sånne poster, hvis han har bestemt seg for at han vil ha CV, så hjelp han heller med det...

 

Han spurte eksplisitt om det var noe vi ville ha forandret på. TheGnome og jeg repliserte ganske saklig i forhold til hva han spurte, selv om det kan være vanskelig å se dette.

 

TheGnom: Noen vil ha den særegne CV lyden, mens andre liker et snev av godlyd i anleggene deres :) Man må huske på at mye bass er det samme som bra anlegg i en viss alder, dette må selvsagt respekteres. "Whatever makes you happy" står sterkt i denne sammenheng :)

 

Deila: Det må også være en gjensidig respekt fra "CV-gjengen" for de som vil investere sine kronasjer i helt forskjellige anlegg, som svarer til andre personlige lydpreferanser. Det er kanskje vanskelig å registrere at "CV-gjengen" er like glade til å kritisere de som ikke har CV som omvendt. Hvis man ikke har store elementer med røde oppheng kan man ta seg en bolle. Det er derimot ingen hemmelighet at flesteparten av CV eierne er tenåringer som er glade i trance/dance eller musikk som er veldig tung på bassen. Dette er helt greit, men infantile påskudd eksempelvis om at mine B&W 805N er dårlige pga mangel på bassgjengivelse blir ganske tåpelige, i motsetning til å si at det er et godt overskudd i bassen til CV, som er et saklig argument som gjenspeiler disse høyttalernes lydkarakteristikk.

 

Effectiv: Stativhøyttalere fra Sonus Faber i kombinasjon med en Electrocompaniet ECi 5 og Electrocompaniet ECC-1 trenger ikke koste mer enn 30 laken hvis man er smart og velger å kjøpe brukt. Bare fordi jeg nevner Sonus Faber trenger ikke dette bety at jeg sikter til SF Stradivari Homage sammen med NEMO blokker og EMC-1UP, likt som jeg rimeligvis ikke automatisk antar at du stiller med CLSC215 hvis du nevner "CV".

Lenke til kommentar

Men han vil jo ha cerwin vega, og det er jo dette posten handler om. Så hva skal han med electrocompaniet og sonus faber ? :p Men jeg er mye enig i hva du sier da, ang cv og andre merker. Jeg kjøpte cv fordi jeg ville ha høy lyd og mye party-faktor. ikke å sitte å høre på pink floyd på kvelden med stearinlys og hifi-magaziner på fanget. Det kommer om 10 år det ;)

Lenke til kommentar
Han spurte eksplisitt om det var noe vi ville ha forandret på. TheGnome og jeg repliserte ganske saklig i forhold til hva han spurte, selv om det kan være vanskelig å se dette.

 

De alternativene du kommer opp med er vel ganske usakelige sett i lys av det anlegget han selv har foreslått.

 

Frode

Lenke til kommentar

Electrocompaniet har god elektronikk.

Kompis av meg har en Electrocompaniet monoblokk. Og driver CLS-12 helt ut så og si.

 

Greit at dere kommer med andre forslag på høytalere på mitt framtidsanlegg. Men, jeg vill holde meg til Cerwin Vega pga det er høytalere som ikke koster skjorta. Og andre merker som er i samme pris klasse klarer vell ikke og måle seg(?). Tenker på Proson, JWS, JBL, Genexxa osv.

Lenke til kommentar
Dere som mener CV har så fæl lyd, har dere hørt de nyere seriene til CV, er ikke så gal lydkvalitet i de faktisk.

Har jeg aldri sagt heller ;) jeg er cv-fan selv og elsker cv helt ut! ;) Men du må være enig i at B&W 604 spiller en del penere?

 

Lefse.

Eldre CV seriene er jo de som har best lydkvalitet. Men, nye er ikke så ille de heller

Neinei de nye er best mener jeg. Evt de gamle Al-1002(mener jeg er navnet, xD) kan kanskje slå de nye CLS-høytalerene. Men så kostet jo de ca 30 000 nye da de kom ;) Litt forskjell imot 9000 for CLS-215 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...