Gå til innhold

Fildelere kastes ut av nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[...] Meningen er at Internett-leverandørene skal overvåke kundene [...]

Herlig at vi er skyldige til det motsatte er bevist.

Forhåpentligvis så vil datatilsynet sette ned foten til noe slikt i Norge.

Jupp, vil ikke tro at dette er en mulighet i Norge; litt dårlig formulering på min side.

Lenke til kommentar

Jepp, da er orwells samfunn en kunngjøring i frankrike.

Tipper det er en del franskmenn som sitter og banner nå !MERDE!

 

Man kan si hva man vill om fildeling og opphavsrett, det har utvilsomt sine positive sider og negative sider.

Dette er derimot trist for internett da det ikke lengre vil være like enkelt å få tak i informasjon som før og på en måte blir det innført sensur nå i frankrike.

Lenke til kommentar
Hvis det kommer en tilsvarende lov i Norge vil jeg tro ISP'ene vil tape stort.

 

De dyreste abonnementene deres tipper jeg er unødvendig for størsteparten av kundene om fildeling blir stoppet.

Tipper at over halvparten av de som har over 5mbit har det p.g.a fildeling..

 

Man må snart forstå at det ikke er mulig å bekjempe fildeling på den måten de holder på..

Lenke til kommentar
dette er helt genialt.. kort og godt genialt.. burde definitivt vært slikt her på berget og.. eller enda bedre; ta fra fildelerene maskinene de er i besittelse av. fildeling er og blir noe svineri..

 

Fildeling er svineri , faktisk. Da har jeg hørt det også^^

 

Hvordan skal de få til dette her, sånn praktisk sett?

Lenke til kommentar
dette er helt genialt.. kort og godt genialt.. burde definitivt vært slikt her på berget og.. eller enda bedre; ta fra fildelerene maskinene de er i besittelse av. fildeling er og blir noe svineri..

Helt riktig fokus, i stedet for å lage et DRM-fritt tilbud med kvalitet og filformater folk vil ha. Man kommer lengst med å sutre, klage og forfølge kundene sine og legge de for hat.

Lenke til kommentar
Som et slags mottiltak mot den nye bestemmelsen har filmselskapene godkjent å sette i gang tiltak som raskest mulig fører til at filmer og musikk på CD og DVD blir DRM-frie.

 

Ser da ut som at det kommer noe godt ut av det. Men er litt skremmende at de skal få lov til å overvåke alle på den måten.

Lurer på om dette vil føre til at det blir enda mer populært å snylte på andre sine åpne nettverk ?

Lenke til kommentar

etter å ha bodt i frankrike i fire år kan jeg fortelle dere hvordan dette blir å håndteres:

 

all p2p-trafikk blir å trigge et automatisk brev til brukerne som henviser til kompliserte lovverk som sier hvordan internett-linja blir stengt om man ikke slutter med fildelingen. i brevet viser det til metoden for å overprøve dette, som innebærer å kjøpe et spesielt kort som man må poste, ja poste, selv. dette kortet kan kun kjøpes på centre administratif og åpningstiden er mellom 8 og 9 (jeg tuller faktisk ikke med den åpningstiden). du må da stå i kø hele dagen for å få levert inn dette kortet for så å aldri motta noe svar og internett stenges ned uten forvarsel og forklaring. ringer du france telecom, sier de at alt ser bra ut for dem og besøker du en forhandler, sier de at det er umulig å endre noe problem man må ringe france telecom.

 

dette er IKKE hvordan de har sagt dette skal gjennomføres i frankrike, men det er sånn alt gjøres. det er det jævligste landet jeg kan forestille meg og er forkrøplet byråkrati.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...