Gå til innhold

Postens er tregt og det er dessverre vanlig!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Venter en pakke som ble sendt i dag og tikket inn på postterminalen i tigerstaden 17:45. Skal bli spennende å se hvor mange uker den får kose seg der. Hadde dessverre ikke muligheten til å be om en annen speditør denne gangen.

Hmm! 35 timer fra Gardermoen til Oslo

216194.jpeg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er posten spesielt treige om sommaren eller ? Eg bestillte ein pakke (ati radeon 4850 :D ) som blei sendt på torsdag. Den skulle ha kome hit på Laurdag ( 3 levringsdagar til vanleg), men den er fortsatt i Oslo :thumbdown: (Irriterandes!)

 

Har en sammenheng med at det er kun Bedriftspakke Express med levering lørdag som blir behandlet. Servicepakker har laveste prioritert og er derfor tregest.

Lenke til kommentar

Kanskje litt utenfor topic.

 

Hadde en datamaskin til service, og den ble returnert til meg som bedriftspakke uten at jeg var klar over at den var ferdig behandlet. Jeg var ikke inne da de prøvde å levere den på fredag 20.6. Reiser på ferie på mandags ettermiddag uten at jeg har fått noen beskjed om at jeg har en pakke som er ankommet. Den blir derfor ikke hentet. Er borte i to uker, og underveis får jeg noen til å sjekke posten for å se om det er en pakke til meg. De finner da duplikatmeldingen som sier at pakken må hentes senest fredag 4.7. Jeg kommer ikke hjem før mandag 7.7. Tar da kontakt med postkontoret som sier at de skal holde igjen pakken til onsdag 9, slik at jeg kan hente den på tirsdag. Når jeg sporer pakken på tirsdag er den gått i retur på mandag. H******* posten.

 

Ikke klarte de å sende ut forsøkt levert meldingen når pakken ankom, og ikke klarte de å holde pakken igjen som lovet.

 

Kontaktet Posten kundeservice i går kveld siden pakken var forventet å passere Oslo i dag. De kunne ikke gjøre noe siden de som har med stopping av pakker går hjem klokka fire. Ringer i dag igjen. De kan fortsatt ikke gjøre noe da det ikke er jeg som er avsender.

 

Kontakter Nicator som er de jeg kjøpte maskinen gjennom. De skal da kontakte Posten og få pakken stoppet. Siden det var Posten som hadde blingset, så skulle de også be om at pakken ble omgjort til ekspress slik at jeg får den så snart som mulig. Så gjenstår det å se om Posten ordner opp.

 

Frustrerende...

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Folk må huske at Posten har faste avgangstider på pakkene fra terminalene, butikkene etc... Så er de forsinka i henhold til tidene om det så er 10 minutter så blir pakkene liggende igjen til neste dag. Går pakken som den skal. Levert i riktig tid, mottatt og behandlet til riktig tid osv osv. Bruker ikke pakkene lang tid.

Lenke til kommentar

10.07.08 10.05 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN

05.07.08 17.37 TIL TOLLVURDERING 2061 GARDERMOEN

05.07.08 17.37 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN

03.07.08 11.02 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

02.07.08 16.33 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

Full fart på tollavdelingen til posten ja (greit nok 4 virkedager, men fremdeles i overkant av det jeg er vant til)

Lenke til kommentar

Ventet på en printer, hvor leverandør ved en feil sende denne i oppkrav, noe den ikke skulle. Greit nok, de sendte stoppmelding på oppkravet i går. Foreløpig ikke postens feil om noen tror jeg mener det!

 

Dro på posten i dag før de stengte, og skulle hente den igjen, for 2 gang. Men neida, det var fortsatt oppkrav, og dette var 5 min før de stengte kl 17. Dro hjem, og 10 min senere sjekka jeg sporinga på nettet, der stod det avvik i produksjon og at oppkravsbeløp var slettet. Det hadde skjedd 16:15.

 

De på posten hadde ikke greie på hvordan stopp i oppkravsbeløp fungerte, når jeg spurte om det vanligvis tok lang tid siden de sa det fortsatt var oppkrav på den.

 

Posten sier jeg, totalt håpløs i absolutt alle ledd!

 

Jeg gleder meg til post i butikk, for da får vi lengre oppningstid som passer med tregheten i systemet.

Lenke til kommentar
10.07.08 10.05 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN

05.07.08 17.37 TIL TOLLVURDERING 2061 GARDERMOEN

05.07.08 17.37 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN

03.07.08 11.02 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

02.07.08 16.33 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

Full fart på tollavdelingen til posten ja (greit nok 4 virkedager, men fremdeles i overkant av det jeg er vant til)

 

Bare 4 dager? Jeg synes det bestandig går minst en uke........

Lenke til kommentar

Stemmer det du sier mtw. Men det hjelper jo lite når de på posten nekta meg den, så da antok jeg at oppkravet fortsatt stod der.

 

Jeg ble jo passe griniete når jeg fant ut at det var sletta når jeg sjekka hjemme. Jeg skal nå ta med meg den lappen på posten og vise dem at det var sletta når jeg var der. Jeg er rett og slett så lei den inkompetente folka på det kontoret at i dag kommer jeg til å være skikkelig sur.

 

Man må forvente at de som sitter der har greie på litt mer en frimerker til a-post.

Lenke til kommentar

Da var jeg på posten. Og tror du jeg fikk den ut nå uten å mukke da? Neida.

 

De påstod fortsatt at de måtte motta en fax også. I systemet dems stod det fortsatt oppkrav. Til slutt ringte de posten kundeservice selv og jeg fikk endelig den ut. Tok 15 min, selv med en utskrift av pakkesporing hvor dette står bekreftet.

 

jeg følte meg mer eller mindre som en bedrager som prøvde å få en oppkravspakke ut uten å betale for den.

 

Dette har fått begret til å renne fullstendig over for min tålmodighet med posten. Jeg ringte kundeservice selv like etterpå, og de mener man ikke skal ha noen faks. Jeg har videre snakket med sjefen på postkontoret om denne saken, og flere andre sendinger hvor tullballet begynner her på postkontoret. Hun ringte meg opp igjen som avtalt, og sa at systemet fungerer ikke som det skal. Posten Norge AS er ikke klar over at det ikke dukker opp automatisk som det skal. hadde også en lengre samtale om det ene og det andre, for de har mye å rydde i! Jeg fikk iallefall en beklagelse i dag, og det er ikke dårlig bare det.

 

Jeg kommer til å snakke med post og teletilsynet om dette postkontoret her nå, for alene må jeg ha nok saker til at de må bryte alle de retningslinjer som er. Jeg finner meg rett og slett ikke i det lengre. Jeg kjenner også ei som har jobba i posten i mange år, men er pensjonist nå. Hun også rister over

Lenke til kommentar

Spør butikken/postkontoret om de pleier å ta med seg et postbur til dem på ettermiddagen. Det gjør noen når de skal innom og hente post/pakker.

 

Ellers følge sporingen som Logiman sier, men det er ikke sikkert de blir scannet inn når de kommer, da de er egentlig beregnet til neste dag. (Hentemeldingen skal komme i morgen, sendes når sendingen er kommet til terminal)

 

Forresten noe litt OT. Når det bestilles pakker med e-varsling (epost/sms) kommer det nå ikke fysisk hentemelding. Noe som selvfølgelig blir et problem f.eks hvis du har skrevet feil nr, da sendes duplikat/purring også på feil nr...

 

Trikset er vel å alltid få pakkenr fra butikken du bestiller hos og følge med sjøl.

Endret av mtw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...