Gå til innhold

Postens er tregt og det er dessverre vanlig!


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en pakke den 14.11.07 pakken ble pakket og sendt/hentet av posten den 19.11.07(Bestilte et 8800GT skjermkort som ikke var inne den dagen de hadde sånne greie tilbud på Netshop! Den kom fram den 21.11.07 som den skulle! Ifølge sporingsinformasjonen:

 

Dato Kl Hendelse Poststed

21.11.07 15.20 UTLEVERT 4501 MANDAL

21.11.07 09.00 ANKOMMET POSTKONTOR 4501 MANDAL (MANDAL)

20.11.07 12.28 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

19.11.07 19.04 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

 

Samme dagen den ankom så bestilte jeg noen andre deler(Som var på lager) og de ble sendt samme dag! Registrert inn 13.56 på Stokke postkontor... 18.49 var den registrert som videresendt via Oslo postterminal... Etter det så står det ingenting! Det er ergo gått en dag uten at pakken er registrert noen sted! Og da jeg trenger pakken idag fredag så hadde det vært greit å fått den idag og ikke en annen dag(Sånn utenom igår ) Jeg ringte inn til posten og spurte om hvor det ble av pakken min... Det viste han ikke, men regnet med at den ble registrert inn til Kristiansand iløpet av dagen idag...(Så bra å vite at transportøren vet hvor pakken min befinner seg ) Han anbefalte meg å bestille pakken express eller hjem på døren... Og bare for å nevne det: Jeg har prøvd hjem på døren 2 ganger! En gang til meg og en gang til min søster... Jeg ventet hjemme hele formiddag og halve ettermiddagen, men jeg stakk ut når foreldrene mine kom hjem ifra jobb etter å ha hørt med dem om de kunne ta imot pakken! Vel dagen gikk og jeg sjekket pakke sporingen og der stod det at pakken var forsøkt utlevert 3 ganger hehe(Som om de gidder å gå ut med en pakke mer en 1 gang da ). Neste dag stakk jeg til posten og fikk beskjed om at de ikke hadde utlevering i mitt område Snaue 500m ifra post kontoret!(Jada jeg kunne gå selv, men var dårlig den dagen ble bedre på ettermiddagen! )

 

Også var det storesøsteren min da; Hjemme med syk unge på 1 år eller noe(Jippi!) har ikke unger selv enda, men vet at det ikke er noe gøy med en snørrete skrikeunge! Med andre ord så var ikke hun ute den dagen... Og de har ringe klokke og søsteren min hører aldri på høy musikk utenom når folk ringe på siden ding dong lyden i klokken er forferdelig høy! Men ingen kom og leverte noe som helst... Så pakken måtte hentes av forloveden neste dag!

 

Ergo "Hjem på døren" er et produkt som ikke gjelder for Mandal siden post vesenet er redd for å vise seg utendørs(Sånn foruten postbudene da ) Og jeg synes ikke det er gøy at når jeg ringe posten for å sjekke hvor pakken min er så blir jeg anbefalt et dyrt produkt som ikke fungerer for stedet jeg bor på! Og det heller ikke gøy når han som tar telefonen har en dårlig morgen og må la det gå utover kundene som bare spør han om hvor pakken er! Noe han faktisk har sagt at han skal gjøre når han tar telefonen som en kundebehandler! Nei, vist posten skal oppføre seg sånn så oppfordrer jeg nettbutikker til å droppe posten og heller gå for alternative utleveringsmåte f. eks andre transportører og flere sånn pakkeskap rundt forbi!(Som seff. ikke styres av posten!)

 

Jada, kall med klager og lite tålmodig, men en ting er sikkert; Julerushet begynner senere og ikke 2 uker før november... Julerushet er som oftest de 3 siste ukene før jul! Men det var i alle fall begrunnelsen for forsinkelsen på pakken min!

 

Sporingsinformasjon idag fredag 23.11.07 kl. 08.47.37

 

Dato Kl Hendelse Poststed

21.11.07 18.49 VIDERESENDT 0024 OSLO

21.11.07 13.56 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

 

EDIT: Glemte noe, gramatisk feil i tittelen på posten

 

kl. 10.47.34 og enda har ingenting skjedd!

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringte posten igjen og kom til en hyggelig dame der som dessverre ikke kunne hjelpe meg som hun sa, men hun var i alle fall ordentlig og gjorde jobben sin... Hun sa at pakken dessverre ankom på lørdags morgen og at hun ikke kunne gjøre noe med det!

 

Da får jeg ikke pakken min med meg på den lille turen jeg skal på Buhu... Eller som de sier i militæret da jeg var der: Syn trist leit!(Grovt oversatt: I don't care )

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Vil da ikke påstå at dette var en forferdelig treig leveranse. Når jeg bestiller pakker til Tromsø er det helt normalt med 4-5 virkerdager før jeg kan hente den.

 

Evig bumping av tråden er i tillegg svært unødvendig. Bruk redigeralternativet dersom du ønsker å tilføye noe ekstra i innleggene dine.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men å klage på at posten er treig med å levere ett skjermkort som blir bestillt den 14/11 og ikke blir levert fra Netshop til posten før den 19/11?

 

Det blir for dumt. Om du faktisk tar 2 minutter og bruker de små grå så ser du at posten faktisk har brukt 2 virkedager på å levere varen til deg. Det kan du IKKE klage på. Det er faktisk meget raskt. Problemet her har vært at Netshop har hatt stor pågang på salget sitt og ikke fått ut varen på 5 dager.

 

 

At posten jukser med Hjem på døren er ett helt annet tema..

Lenke til kommentar
At posten jukser med Hjem på døren er ett helt annet tema..

 

Selv om det er litt offtopic: Jeg er ikke den eneste som har opplevd det nei?

 

Har hatt 3 pakker som er "forsøkt" utlevert også har jeg ringt til posten og klagd på minuttet det står at den er forsøkt utlevert (postkontoret ligger 3 minutter unna). Etter tre klager og 3 større brev med tilbakebetalinger fra posten + beklagelse har de nå begynt å ringe til meg før de er rundt hjørnet. Den tjeneste har man betalte for mener nå jeg, tydligvis er posten enig.

 

Det er faktisk to gode grunner til at posten burde gjøre det:

1. Kunden vet at pakken er rundt hjørnet

2. Sier kunden at man ikke er hjemme sparer budet tid på stoppe bilen, ringe på, vente osv...

Lenke til kommentar
Vil da ikke påstå at dette var en forferdelig treig leveranse. Når jeg bestiller pakker til Tromsø er det helt normalt med 4-5 virkerdager før jeg kan hente den.

 

Evig bumping av tråden er i tillegg svært unødvendig. Bruk redigeralternativet dersom du ønsker å tilføye noe ekstra i innleggene dine.

 

Jeg klaget ikke på første leveranse som tok 2 dager, men at neste leveranse i samme uken skal ta 3 dager! Men som hun dama på kundestøtten sa: "Pakken er blitt litt forsinket dessverre... Beklager det"

 

Så det er noe som er skjedd! Les hva jeg skriver før du klager på meg om feil ting! Dessuten er ikke dette Tromsø... Jeg ligger mye nærmere en deg! i alle fall 50% nærmere

 

Men posten oppfyller jo ikke leveringstidene husker ikke helt tallet på forsinket pakker, men det er rundt 20%-30% som blir forsinket... hehe Håper at noen andre store leverandører av pakker finner på noe smart noe snart!

 

EDIT: ADD: Bumping?!? Evighet?!? hehe 3 innlegg er forferdelig bumping! Også i all evighet også da! :p hehe... Nei, jeg får vel begynne og lage mer rotete poster sånn at det blir mer rot i systemet... Nei, sånn over til litt mer seriøst... Jeg "bumpet" pga. at det virket mer ryddig! Ble så mye i den første posten, men vist du legger merke til det så ser du at jeg har/kan bruke "EDIT" funksjonen også!

 

EDIT2: Sånn å sitere: Unnskyld meg, men å klage på at posten er treig med å levere ett skjermkort som blir bestillt den 14/11 og ikke blir levert fra Netshop til posten før den 19/11?

 

Det blir for dumt. Om du faktisk tar 2 minutter og bruker de små grå så ser du at posten faktisk har brukt 2 virkedager på å levere varen til deg. Det kan du IKKE klage på. Det er faktisk meget raskt. Problemet her har vært at Netshop har hatt stor pågang på salget sitt og ikke fått ut varen på 5 dager.

 

Dette innlegget var for begge disse! "Svarene"

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Den ene forsendelsen gikk greit, men jeg har hatt forsendelser som har tatt opptil 8 dager tilsammen... Jeg har også fått hentelapp(Og bekreftet på internett at pakken er mottatt postkontor!) og allikevel måtte vente 2 dager på at de "fant" pakken min"

 

Jeg har en kamerat som i løpet av 3 mnd hadde 2 forsendelser som bare "forsvant" etter å ha "ligget" 3 dager på samme sted

 

Dessuten så vet jeg om flere som har måtte vente 5-10 dager for å få pakken sin(Noen har også måtte ventet på brev i i 3-4 dager på strekninger som egentlig bare skal ta 1 natt!

 

Og en kamerat av meg som driver firma bestilte for et par mnd siden to pakker med Xpress over natt og de pakkene brukte 3 dager på en strekning som med vanlig pakke skal ta 2-3 dager!

 

Og Lurifaksen: Jeg trenger ikke å legge ut helle historien min ang. posten?!? Eller må jeg det? Og du trenger ikke å kalle emne/tråder til personer dumme bare pga. at du aldri har hatt problemer med firmaer! Prøv heller å finne ut mer om ting før du uttaler deg!

Lenke til kommentar

Posten er et totalt useriøst selskap.

 

1. Forsendelser på nøyaktig samme vare fra samme sted (til og med samme tid) kan ha flere dagers forskjell. Ulik adresse i kommunen, men samme postkontor de kommer til.

 

2. Ting ligger bare over steder i flere dager (gjerne 2-3 dager på en posterminal). Det er ikke mangel på at den ikke er registrert et sted eller at det er helg/hellig dager.

 

3. Postansatte som er drittsure fordi du kommer sms hentelapp/internett hentelapp og ikke old fashion lapp (teknologi er ikke noe for gamle damer nei).

 

4. Pakkebehandling er lik null. De kan knuse en massiv stålblokk om de vil.

 

5. Fått hentelapper, men pakken finnes ikke på postkontoret. Har ankommet 2 dager senere.

 

6. A-post er ikke noe 1-2 dagers leveringstid. 5-7 er mer reelt.

 

Dette er bare få eksempler. Det er omtrent noe surr og rot hver eneste gang. Så inntil det finnes alternativ må jeg bruke nettbutikker hvor henting er mulig.

 

Posten er en skam for oss i Norge.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Så sant så sant... Endelig noen som faktisk har oppdaget at posten er useriøse!

 

De klarte engang å smashe jern gitteret til en sub jeg kjøpte! Esken hadde blitt presset meget har sammen/kastet i golvet! Gitteret var ikke akkurat dårlig for å si det sånn! Posten hadde klart å trykke den ene satelitt høyttaleren meget har inn i gitteret til subben...(Foten til satelitten var delt til en V, og den ene delen var over 2 cm bred og i alle fall 5mm tykk! Og det krevde litt for å bøye den for å si det sånn!

 

Bulken i gitteret var 2-3 cm dyp og 7-8 cm bred! Ergo noe må ha presset/slått hardt mot esken fra begge sider for å klare det! Det viste seg at gitteret var gått såpass langt inn at subben lett traff gitteret!

 

Jeg tok med meg delene til posten igjen og forklarte dette!(Ikke det at de gamle damene skjønte så mye, men de klarte i alle fall å hente en klage lapp...! Resultatet ble at jeg fikk igjen de pengene jeg hadde gitt for settet... (De gamle damene på posten i Mandal er ikke så ille(Seff. er det noen grinebitere der, men de fleste hilser faktisk på meg vist de ser meg!)

 

Det gøyeste er når jeg har bestilt store tunge pakker og sier "lykke til" til den personen som skal hente de! Hadde kjøpt noen høyttalere som veier rett over 20KG pr. stk og da fikk jeg beskjed om å gå å hente de selv hehe...(Posten i Mandal er ikke akkurat den største "posten" avdelingen som er, men den er heller ikke liten! Det er bare få ansatte hehe!

Lenke til kommentar

Skal du ha sendt ting med andre transportører, så benytt disse mulighetene i nettbutikkene. Mange nettbutikker har avtale med f.eks. tollpost, Linjegods (arvegods), DHL, tre firmaer som alle sender pakken din for deg. De tar som oftest mer betalt enn Posten, og bruker lengre tid. I tillegg er det nesten helt umulig å få pakken, da disse ikke har et utleveringssystem på lik linje med Postkontor.

 

Min konklusjon: På tross av at ei pakke noen ganger bruker maks tidsfrist oppgitt av Posten, vil det fortsatt lønne seg å bruke Posten, da andre alternativer ikke funker.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har sett at tollpost har blitt et alternativ noen få steder. dessverre er posten fortsatt det som stort sett finnes av alternativ.

 

Så lenge posten ikke har noen stor reel konkurranse på hjemmemarkedet, så blir det so mdet er. Denne monopol situasjonen de har på post, skal visst forsvinne om et par år, så forhåpentligvis bedrer det seg. Men vi får se.

Lenke til kommentar
Ja, jeg har sett at tollpost har blitt et alternativ noen få steder. dessverre er posten fortsatt det som stort sett finnes av alternativ.

 

Så lenge posten ikke har noen stor reel konkurranse på hjemmemarkedet, så blir det so mdet er. Denne monopol situasjonen de har på post, skal visst forsvinne om et par år, så forhåpentligvis bedrer det seg. Men vi får se.

 

Det er brev under 250 gram Posten har formelt monopopl på, ikke pakker. Og det er det monopolet som skal forsvinne.

Lenke til kommentar

Og i den forbindelse er det nok mer sannsynnelig at når man først skal ha en ny konkurrent på a-post/b-post osv, så får den eller de også et nett som gjør at å sede pakker med de kan gi bedre konkurranse der og. Posten er de som fortsatt er de største her også (på pakker under 35kg og under en viss størrelse) på hjemmemarkedet.

 

Det er en helt annen service når jeg har sendt noe med DHL. Det koster mer, men med tanke på hva du får hos posten så er de penga mer en verdt det.

Lenke til kommentar

Posten er best!

 

Og den norske utgaven er av de beste i Europa. Selv om den har det vanskeligste landet med tanke på geografi, vær og andre forhold.

 

Er så mye syting her. Kom dere vekk fra pc-skjermen og e-posten innimellom da, og se på realitetene utafor døra!

 

Tenk også på at Oslo brevsenter har godt over en million sendinger innom DAGLIG, at da 7-8% ikke kommer til tiden, er ikke akkurat mye.

 

Prøv TNT om dere vil oppleve rot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...