Gå til innhold

Postens er tregt og det er dessverre vanlig!


Anbefalte innlegg

Smak på ordet "Servicepakke".

 

Hvilke forventninger gir dette Deg som forbruker?

 

Det var det jeg hadde i tankene, ikke tekniske finurligheter.. Rett og slett kalle det som annen post: A- og B-pakke + Express over natt (Eventuellt tillagt "bedrift", så de kan føle seg litt viktige). Leveringsgarantier dog likt for bedrift og menigmann, slik som ved vanlig post. Forsikring og sporing som i dag, men ikke pakke inn en service og kvalitet som ikke eksisterer i et navn som Servicepakke.........

Endret av aron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Posten er til vanlig tregt ja. Men bestilte i går noen deler fra Netshop, og de pakket pakken ferdig i dag og sendte den til posten i sandefjord (Stokke), og den rakk hentingen kl 15 00, så den ble videresendt til Posten i Oslo (omlastingsterminalen).

Regner med Pakken er klar til å hentes i morgen! :yes:

Hadde jeg ikke riktig. :)

Pakken ble hentet i dag, tok kun 3 dager.

Lenke til kommentar

Er nok typisk at den ikke er blitt scannet på postkontoret ja, selv om det selvsagt kan ha skjedd noe på terminalen.

 

Hvis det er en stor eller lett gjenkjennelig pakke ville jeg gått og spurt etter den, skal være på postkontor / post i butikk dagen etter terminalen som er nærmest deg.

 

Hvis det er pib så er det som oftest litt enklere å få de til å se (hos meg kikker de som oftest ikke på nr. engang)

 

Ps. 2 siste siffer i kollinr er som oftest skrevet på pakken på post i butikk ihvertfall.

 

--edit--

 

oj da, ser at jeg svarte på logiman sitt innlegg. Skulle vært et eget innlegg. Regner med at dere skjønner tråden allikevel :)

Endret av mtw
Lenke til kommentar

Jeg sendte mail til posten i går. Fikk til svar å kontakte avsender. Jeg mailet så avsender, og en liten stund etterpå fikk jeg svar. Da hadde han allerede snakket med butikken, de skulle lete etter pakken og ringe han opp, noe de selvfølgelig ikke har gjort....

 

Er svært fornøyd med servicen jeg har fått fra nettbutikken. Elendig service fra posten, som bare henviser meg til avsender....

Lenke til kommentar

Det posten er flinkest til er å skylde på andre! Vist det er mulig så send beskjed til nettbutikken at pakken ikke er kommet og at de må ta kontakt med posten for å løse problemet dem i mellom! Du har ingenting med at pakken forsvant! Det er posten sitt problem og avsender må ta dette opp med posten sånn at posten faktisk finner ut at det har forsvunnet en pakke i systemet!

Lenke til kommentar
Det posten er flinkest til er å skylde på andre! Vist det er mulig så send beskjed til nettbutikken at pakken ikke er kommet og at de må ta kontakt med posten for å løse problemet dem i mellom! Du har ingenting med at pakken forsvant! Det er posten sitt problem og avsender må ta dette opp med posten sånn at posten faktisk finner ut at det har forsvunnet en pakke i systemet!

 

Avsender har allerede vært i kontakt med posten, og snakket med butikken (pib) som skulle lete etter pakken. De skulle så ringe han opp, noe de selvfølgelig ikke har gjort. Så nå aner jeg ikke hva som skjer videre.

Det jeg har bestilt har ingenting med data å gjøre. Det er bilpleie-produkter. Jeg hadde planer om å vaske å polere bilen før ferien. Men siden posten tydeligvis har rotet bort pakken, og nekter å hjelpe meg, blir det ikke noe av.

Lenke til kommentar

Nja, nå spiller det liten rolle at det finnes på nærmeste bensinstajon. Innholde er uvesentlig.

 

Man må forvente at pakker har forflyttet seg minst en destinasjon pr døgn. At de ligger på en postsentral i flere dager er uakseptabelt.

 

Her gikk vi to dager nå uten at postbilen dukka opp, og det var ikke så reint på sure naboer rundt her!

 

At posten kan drive på som de gjør er en skam. De burde miste konsesjonen på dagen! Etter å ha holdt på i så mange år, der service, kvalitet og effektivitet blir værre og værre, da må man si stopp. Eneste postive tiltak er post i butikk som følger butikkens som regel lengre åpningstid.

 

Ser man på service, pris og hastighet på post via posten, vet ikke jeg om dårligere selskap. Tollpost, DHL osv er langt mer serviceinstilte, og ikke minst raskere!

Lenke til kommentar

Må si meg enig med at posten er en amatør "bedrift" ...

 

Kollinummer       SM092817977NO       Produkt       SMARTPOST PAKKE

        Vekt     9,0 kg

        Volum     67,7 dm3 (66x57x18 cm)

        Prisgrunnlag     13,5 kg

Signatur     xxxxxxxxx

            

Dato     Kl     Hendelse     Poststed

22.07.08     11.02     UTLEVERT     3169 STOKKE

21.07.08     14.57     REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL     3169 STOKKE

18.07.08     10.07     REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL     3169 STOKKE

17.07.08     17.34     INNLEVERT POSTTERMINAL     0024 OSLO

17.07.08     14.00     INNLEVERT POSTKONTOR     0216 OSLO

Endret av Bad_Byte
Lenke til kommentar
Pakken min er visst forsvunnet. Jeg har snakket med butikken (pib) de har letet og letet, men finner den ikke. Terminalen aner ikke hvor pakken er sendt.

Og ingen andre avdelinger i nærheten har funnet den :(

 

Da har du mye styr foran deg. Erstatning osv kan ta tid, da de skal lete osv. Er det noen andre som har sendt det, må de ordne det.

Lenke til kommentar
Posten har dessverre ikke konsesjon på pakker, så de kan ikke miste noe de ikke har. De har konsesjon på brev under 50 gram. Og ressursene settes dermed inn der, om nødvendig så får pakkene ligge.

 

Ørjan...

Ørjan, den var drøy, vi har jo så lite folk inne hos oss at snart må jeg vel kjøre maskinen samtidig som jeg videokoder og åpner posten som kommer inn :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...