Gå til innhold

Postens er tregt og det er dessverre vanlig!


Anbefalte innlegg

Det holdt: 22.12.07 10.09 ANKOMMET POSTKONTOR

21.12.07 13.53 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN

20.12.07 02.20 VIDERESENDT 0024 OSLO

18.12.07 21.51 INNLEVERT POSTTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

 

Den pakken har kun litt morrostoff: dørskilt til små nerder :D

Nå kan det kanskje dukke opp små ekstra "julegaver", "normalen" er vel at alle venter med og sende julegavene til det "brenner" - skulle vært gjort i går....

Det som gjør at Posten sliter? De "overtok" NorCargo i det siste, kanskje kunne de utnytta kapasitet hos de, men til jul blir det vel nok for alle..

Var borte i et lignende "problem" rundt 90 - 93 når eg var innom Tollpost som sjåfør på ei rute rundt juletider (mellom studier) "brått" øka godsmengda mange ganger pga. varer som skulle til butikker før jul, men "stabla som en gud" og fikk alt med på turen som i snitt var 35 mil... dengang var lastebiler under 16,5 tonn uten skive og kontroll av hviletid :innocent:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

jaja... Da var posten igang igjen med å sende en pakke til meg! La oss se hvordan det går! ^^

 

Dato Kl Hendelse Poststed

23.02.08 10.39 UTLEVERT 4501 MANDAL

22.02.08 16.53 ANKOMMET POSTKONTOR 4501 MANDAL (MANDAL)

22.02.08 09.32 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

21.02.08 18.17 VIDERESENDT 0024 OSLO

21.02.08 14.56 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

 

Ser bra ut! Men får jeg den idag på lørdag eller, må jeg vente til mandag?

 

Det er bare å skrive om din/deres erfaring med posten og evt. en sendingslogg! Kunne vært gøy å sett en form for statistikk på Posten!

 

Kommer til å oppdatere posten når det kommer mer info ifra posten!

 

EDIT: Oppdatering kommet til Krsand! ^^ Med andre ord er jeg heldig så har jeg den til lørdag!

 

EDIT2: Oppdatert sendingsinfo på pakken! ^^ Jøss raskeste ever... Ikke engang pakker til de 2 kommune jeg jobber med IT på får pakker på 2 dager! Posten kan vist de vil, men det er sjeldent...(Uansett: takk posten)

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Posten "går nye veier, fikk et par pakker på tirsdag, noe har "klikka" hos Posten, begge pakkene havna i lista her på feil postkontor. De skulle til plassen i parantes, men postnummeret er 5460, skreiv ut hentelapper på jobb og henta de på rett kontor 5460, hentelappene kom ikkje før onsdag (normalt er de i postkassa samme dag som pakkene kommer på postkontoret), "historie":

 

19.02.08 08.48 ANKOMMET POSTKONTOR 4503 MANDAL (HUSNES)

18.02.08 10.44 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN

15.02.08 14.08 INNLEVERT POSTTERMINAL 1714 SARPSBORG

 

Rart ting tar tid med slike system :hmm:

Transporttida er vel normal, men skulle Posten flytta pakkene fra Bergen til Mandal på mindre enn et døgn, har de vel brukt unormalt kort tid, siden det var servicepakke®.

 

@ --CAINe-- Pakken din burde dukke opp i Mandal i dag (på omlastingsterminal), og komme på postkontoret i morgen, har hørt at mandag er en "ikke dag" for postpakker (Norges-pakke / sevice-), bilene som kjører ut brev om mandagsmorning tar kun brevposten og "bedriftspakker" til Postkontora fra omlastingsterminalene.

Hos oss er man heldig om lappen kommer i postkassa før kontoret stenger om lørdag, flott med pakkesporing og "skriv ut hentelapp" da..

Lenke til kommentar
@ --CAINe-- Pakken din burde dukke opp i Mandal i dag (på omlastingsterminal), og komme på postkontoret i morgen, har hørt at mandag er en "ikke dag" for postpakker (Norges-pakke / sevice-), bilene som kjører ut brev om mandagsmorning tar kun brevposten og "bedriftspakker" til Postkontora fra omlastingsterminalene.

Hos oss er man heldig om lappen kommer i postkassa før kontoret stenger om lørdag, flott med pakkesporing og "skriv ut hentelapp" da..

 

Vel jeg har henta pakker på mandag... Men dessverre som du sier: Mandag = Ikke dag for pakker... Stemmer som oftest(Men jeg benytter meg av "Det er lov å håpe"), men jeg renger med at den "lander" på postkontoret imorgen ja...

 

Det er nesten alltid gøy å gå der(Så lenge det ikke er kø(3 personer eller mer ^^ og ikke det er "feil" kundebehandeler(Er dessverre noen av dem))... Trenger liksom ikke å vise legg pga. de vet hvem jeg er(Regner med at det er fler som har det sånn...! hehe) og de pleier å lure på om pakken er tung... Fikk engang noen høyttalere som veide nesten 30KG hver... De fikk jeg lov å hente selv på "lageret"...

 

Og som sagt: Jeg er veldig heldig vist jeg får den på lørdag for da har jeg god tid på å bytte ifra det "gamle" kabinettet til det nye...(Gammelt som i litt over et halv år... Veier 15,5KG alene uten psu og det er litt mye for ryggen min ^^).

Lenke til kommentar
Posten "går nye veier, fikk et par pakker på tirsdag, noe har "klikka" hos Posten, begge pakkene havna i lista her på feil postkontor. De skulle til plassen i parantes, men postnummeret er 5460, skreiv ut hentelapper på jobb og henta de på rett kontor 5460, hentelappene kom ikkje før onsdag (normalt er de i postkassa samme dag som pakkene kommer på postkontoret), "historie":

 

19.02.08 08.48 ANKOMMET POSTKONTOR 4503 MANDAL (HUSNES)

18.02.08 10.44 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN

15.02.08 14.08 INNLEVERT POSTTERMINAL 1714 SARPSBORG

 

Rart ting tar tid med slike system :hmm:

Transporttida er vel normal, men skulle Posten flytta pakkene fra Bergen til Mandal på mindre enn et døgn, har de vel brukt unormalt kort tid, siden det var servicepakke®.

Pakken var nok på Husnes hele tiden, det jeg kan tenke meg er at postkontoret har feil programmert skanneren slik at den brukte 4503 som postnummer istedenfor det riktige, det skjer dessverre men er ikke så vanlig. Kom det riktig postnummer ved utlevering?

Endret av trusk
Lenke til kommentar
Det han mente var at det kan være feil postnummer på scanneren på postkontoret. Dersom scanneren har postnummer 5403 vil det se ut som om pakken ligger på 5403 og ikke 5460, der den egentlig ligger. Postnummeret på scannerene er veldig lett å endre mauellt.

 

ørjan..

Det er vel der "dritt inn -> dritt ut" kommer inn, gir man feil opplysninger inn i "dataen" blir det feil det som kommer ut også :D

Lenke til kommentar

Pakken var framme! (Sjekk post lengre oppe!) Ny fartsrekord for posten! Men dessverre så er det bare en sjelden gang det skjer! i alle fall ned til Mandal og område rundt!

 

Men setter selvfølgelig pris på at de faktisk kan! Håper de innser at kundene helst vil ha pakken fortest mulig og ikke på ettertid!

Lenke til kommentar

man vet jo etter noen ordrer at påsten bruker lang tid på pakker, brev er en helt annen ting, noen butikker har denne funksjonen, som komplett. bestillte noen ram brikker som var i postkassen neste dag men dette gjelder jo bare små ting.

 

men jeg tar i allefall høyde for at det tar ei uke og få ting som er lagervare hvis man inkluderer helg. selv om jeg svetter litt i ny og ned :p

 

men når en postordre fra usa tar 2-3 dager fra bestilling til jeg har den på døren er jo ganske utrolig, med DHL.... da er det jo lov og stille spøramål ved posten.

 

så jeg logga meg inn for og lese pakkesporet klokka 11 da var det registrer oslo kl 8.34 tenkte at da tok vel posten over og jeg fikk den om noen dager. men 12.30 sto det en mann på døra med pakken. fikk litt bakoversveis

 

1/24/2008 8:34 pm Shipment delivered. Oslo, Norway Why is this?

3:12 pm With delivery courier. Oslo, Norway

3:06 pm Arrived at DHL facility. Oslo, Norway

9:47 am Depart Facility Oslo, Norway

8:47 am Processed at DHL Location. Oslo, Norway

8:43 am Clearance processing complete Oslo, Norway

8:43 am Processing for clearance Oslo, Norway

7:57 am Transit through DHL facility Oslo, Norway

6:31 am Depart Facility Copenhagen, Denmark

6:30 am In transit. Copenhagen, Denmark

5:01 am Transit through DHL facility Copenhagen, Denmark

2:30 am Depart Facility East Midlands, United Kingdom

 

1/23/2008 6:15 pm Transit through DHL facility East Midlands, United Kingdom

6:34 am Depart Facility Wilmington, OH

2:15 am Transit through DHL facility Wilmington, OH

1:12 am In transit. Wilmington, OH

12:27 am Depart Facility Elizabeth, NJ

12:16 am Transit through DHL facility Elizabeth, NJ

 

1/22/2008 9:15 pm Depart Facility South Plainfield, NJ

5:15 pm Departing origin. South Plainfield, NJ

5:01 pm Shipment picked up South Plainfield, NJ

 

 

ganske grei oppdatering på pakkesporet også :) frakt var 23 dollar

Lenke til kommentar

Jeg bestilte opp et par cd'er med ServicePack2 til MS Windows for en tid tilbake... (Gratis frakt ^^. Fra jeg bestilte til jeg fikk cdene så gikk det vel 3 dager...! Og det greie med DHL de møter opp der det passer! En slipper en teit hentelapp som kommer dagen etter pakken er kommet på postkontoret!

 

Det litt ironiske er at vist en kjøper et produkt ifra MS og må betale frakten så tar det over 1 uke å få tingene! ^^

Lenke til kommentar

Har handlet veldig mange varer fra nett både fra utlandet og norge og har nesten utelukkende gode erfaringer med Posten den siste tiden.

Tror nok det er stor forskjell alt etter hvor du bor i landet.

 

Da eg bodde i Bergen opplevde eg mange ganger at små pakker og blader forsvant og kunne gjerne ta lang tid før enkelte varer kom frem. Bor nå ved et mindre tettsted i en liten kommune og her fungerer alt mye bedre. Opplever sjelden at pakker blir forsinket etter det ankommer nærmeste omlastingsterminal og har aldri opplevd at blader og små pakker med cd/dvd forsvinner her.

Lenke til kommentar

Skal vi se hva som skjer ved neste pakkesending? ^^

 

04.03.08 08.20 ANKOMMET POSTKONTOR 4501 MANDAL (MANDAL)

03.03.08 11.33 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

29.02.08 19.38 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

 

Utrolig sent(som i lenge!) de skulle jobbe på Stokke da! hehe

 

Med tanke på hvor mange firmaer som ligger i sandefjord så er det rart at en pakke som blir sendt ifra NetShop kl. 1145 et eller annet ikke ankommer postkontoret før nesten 8 timer senere(litt ironisk! ^^)! Men det er vel kun posten som klarer det...

 

Oppdaterer posten så fort posten oppdaterer seg!

 

EDIT: Oppdaterte forsendelsen... Fint å se at den "ikke" måtte innom Oslo! ^^

EDIT2: Endret litt pga. misforståelser og la til at pakken hadde landet i Mandal! ^^ Great work posten...! Håper de kan fortsette med dette til og med til kommunene hehe

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

De 2 siste gangene jeg har bestilt ekspress over natten har ikke pakken blitt levert i det hele tatt.

Gangen før denne ringte jeg ned til postkontoret 15 minutt før de stengte og til slutt klarte de å finne pakken min, på feil postkontor. Posten.no sin sporing sa at den var forsøkt utlevert, men jeg så postbilen når den kom og de leverte ingenting til meg. Satt hjemme hele dagen jeg.

Nå sist gang så ringte jeg til postkontoret kl 7-8 og spurte om jeg kunne hente pakken min på utkjøringsterminalen pga det alltid blir så mye problemer , det gikk fint og jeg fikk pakken min. Jeg måtte hente den selv da, men det er bedre å risikere å vente en dag ekstra pga rot fra posten sin side.

 

En annen ting som er verdt å nevne er at pakker fra sandefjord (netshop etc) til Bergen tar nesten 5-6 virkedager for å komme fram den dag idag. Jeg husker veldig godt når jeg gikk på ungdomsskolen at pakkene jeg bestilte da sjeldent brukte mer enn 3 dager på å komme fram til mitt lokale postkontor som er i Os, et lite stykke utenfor Bergen.

Jeg vet ikke helt hva som gjør at det tar lenger tid idag og frakte posten men en skulle jo tro at posten moderniserte etterhvert og økte kapasitet etter behov men jeg kan ikke si at det virker som om de gjør det.

 

Angående det at netshop sender pakken kl 1145 syns jeg høres litt rart ut da jeg har hørt at posten kommer og henter pakker hos alle nettbutikkene i det området der nede etter klokken 1500, selvom jeg ikke kan si 100% sikkert at jeg har rett nå :p

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar
Skal vi se hva som skjer ved neste pakkesending? ^^

 

 

 

 

29.02.08 19.38 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

 

Utrolig sent de skulle jobbe på Stokke da! hehe

 

Med tanke på hvor mange firmaer som ligger i sandefjord så er det rart at en pakke som blir sendt ifra NetShop kl. 1145 et eller annet ikke ankommer postkontoret før nesten 8 timer senere! Men det er vel kun posten som klarer det...

 

Så du tror at posten har biler som kjører rundt og henter en og en pakke straks de er ferdig pakket? Og kjører så direkte til postterminales der pakken sorteres straks. Hvis det var tilfellet ville jeg vært enig i at 8 timer var drøyt.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Netshop la ut "nyhets" banner på siden der det stod at de hadde ordnet det slik at de fikk to hentinger i løpet av dagen! Dessuten så bekreftet selger det for meg! Jeg måtte velge vekk noen 8cm DVD-RW plater siden de ikke var kommet inn kl 1100+- på fredagen slik at de rakk og pakke og sende tingene ^^. Men så "rask" posten er (normalt altså!) så kunne de like vel ha en sending for det hjelper ikke vist ikke posten får fingeren ut...

 

Ser ut som om pakken min "droppa" Oslo og ble sendt direkte til Kristiansand... Greit det da har jeg den kanskje imorgen! ^^

 

Hvorfor kan ikke posten ha samme type sortering(Som i Oslo) i alle større byen(Vet at Kristiansand er stor nok til at det ikke hadde vært den store utgiften!), men posten skal jo helst stenge alt og bruke butikker med folk som omtrent ikke har peiling til å sende ut pakker...(No offence til de som faktisk kan det da! ^^)

 

EDIT: Grammatikken min har tapt seg de siste årene...

 

Så du tror at posten har biler som kjører rundt og henter en og en pakke straks de er ferdig pakket? Og kjører så direkte til postterminales der pakken sorteres straks. Hvis det var tilfellet ville jeg vært enig i at 8 timer var drøyt.

 

Ørjan...

 

Så du har heller ikke fått med deg at Netshop har egen avtale med posten? ^^

 

/tull av

 

Ta å sjekk opplysningene dine før du kritiserer andre!

 

EDIT: Feil i grammatikk!

 

 

 

EDIT!: Slo sammen 3 poster som kom rett etter hverandre!

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar
Så du tror at posten har biler som kjører rundt og henter en og en pakke straks de er ferdig pakket? Og kjører så direkte til postterminales der pakken sorteres straks. Hvis det var tilfellet ville jeg vært enig i at 8 timer var drøyt.

 

Ørjan...

 

Så du har heller ikke fått med deg at Netshop har egen avtale med posten? ^^

 

/tull av

 

Ta å sjekk opplysningene dine før du kritiserer andre!

 

EDIT: Feil i grammatikk!

 

Poenget står fortsatt. Det tok ikke åtte timer fra Netshop til pakken ankom postterminalen. Det tok åtte timer til den ble sortert. Og det er egentlig uinteressant hvor lang tid det tar så lenge pakken nådde transporten fra postterminalen. Hvis transporten går videre klokka åtte, ville er det det samme om pakken sorteres klokke ett eller syv. Den går videre med samme bil klokka åtte.

 

Hvis din pakke ikke nådde transporten videre, er det selvsagt veldig dårlig.

 

Grunnen til at Oslo er en hovedterminal er for å sampakke posten. Det er dårlig butikk å kjøre halvfulle biler til mange destinasjoner.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Posten tar "snarveier" noen ganger ( i post #45), eg fikk en pakke fra Sarpsborg en fredag, blei ekstremt nervøs når pakken ikke dukka opp i Oslo for ekspedering til Bergen (fordelingskontor) før den havner i mitt distrikt (5460). Utpå mandagen dukka pakken opp i Bergen, men det var ingen sporing etter kontoret i Sarpsborg, muligens blei pakken lasta opp i kontainer og innom i Oslo for påfyll og videre vestover?

Lenke til kommentar

Kan godt være! Greit at det finnes "snarveier" ^^

 

Orjanp: Ang.: 8 timer: Jeg vet det, men prøvde å være ironisk! Beklager det dårlige forsøket! Vet at det er vanskelig å være ironisk på nett!

 

Og da var pakken i havn!

 

EDIT: Måtte lese noen poster så jeg kunne fullføre posten ^^

EDIT2: Liten oppdatering til!

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...