Gå til innhold

Postens er tregt og det er dessverre vanlig!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk ...

 

10.07.08 16.28 INNLEVERT POSTTERMINAL

10.07.08 19.44 VIDERESENDT

11.07.08 10.01 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL

12.07.08 09.16 ANKOMMET POSTKONTOR

 

Det som er spennende her er den siste etappen.

Det er ca. 10 km. fra omlastingsterminalen til postkontoret.

Det tok dem rundt regnet 24 timer å transportere pakken den siste etappen.

Omregnet i km/t er det 0,42 km/t.

Vanlig marsjfart til fots er ca. 5 km/t.

Det vil si at hvis jeg hadde gått ut og hentet pakken kunne jeg gjort det 10 ganger t/r på samme tiden ...

 

De "hoppet over" en transport som ankom postkontoret ca. 16.30 på fredag 11. juli av ukjent grunn.

Pakken er en mobiltelefon, så det er ikke størrelsen som satte noen begrensning.

 

Posten er et alternativt univers med regler hentet fra "Hitchhikers guide to the galaxy," det er den eneste logiske forklaringen !

Lenke til kommentar
Pakker flytter seg dessverre ikke fra fredag ettermiddag og natt til mandag.

 

Joda, mellom postterminal og postkontor/pib kan den gjøre det. Den flytter seg også mellom postterminaler, men det er ingen sortering utenom ekspresspakker og brev.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Dato Kl Hendelse Poststed

15.07.08 16.53 ANKOMMET POSTKONTOR 4501 MANDAL (MANDAL)

15.07.08 16.46 UTLEVERT 4501 MANDAL

15.07.08 09.44 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

14.07.08 19.23 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

 

Denne ble levert raskere en den kom inn! De er litt trege i Mandal når det kommer til inn skanning noe jeg har sett meg lei på så dermed møtte jeg opp på posten 1644 og fikk den utlevert. Jeg trodde ikke den var kommet til Mandal siden posten ikke er kjent for å være raske, men noen ganger må en ha flaks... Flott at folk skriver både bra og dårlige ting så får en tråd som virker seriøs og ikke bare skal rake ned på Posten!

Lenke til kommentar

Her har du min nye HD PVR fra Canal Digital...

 

Først sender Canal Digital tuneren til hytta i Hemsedal...

Etterhvert forstår jeg at noe ikke stemmer når jeg får automatisk oppringning om å sette i det nye kortet osv...

Ringer CD og må ordne med Posten selv..

Det kule er at jeg kjørte forbi Hemsedal mens den var der uten å vite det... :cry:

Hva om CD hadde sendt meg pakkenummeret? CD er jo en del av Telenor, så de har antakelig tilgang til SMS eller Epost? Eller oppgi pakkenummeret i den automatiske oppringningen.

 

Etter selv å har ringt Spar i Hemsedal har pakka nå brukt over 4 døgn på en reise jeg selv gjør på 2,5 - 3 timer :no:

 

God tid til å legge opp nye kabler fra parabolen, med andre ord...

 

 

Dato Kl Hendelse Poststed

22.07.08 11.04 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0024 OSLO

21.07.08 19.22 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Annet / ukjent

Tiltak: Omadressert 3007 DRAMMEN

18.07.08 13.14 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Annet / ukjent

Tiltak: Videresendt 3561 HEMSEDAL

11.07.08 09.25 ANKOMMET POSTKONTOR 3561 HEMSEDAL (SPAR HEMSEDAL)

10.07.08 12.38 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 3007 DRAMMEN

09.07.08 10.55 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

Endret av aron
Lenke til kommentar

Har ventet og ventet. Bestilte for snart to uker siden. Nettbutikken fikk endelig innlevert pakken tirsdag for 1 uke siden. Men så skjedde det ingenting. Først torsdag ble det registrert...

 

21.07.08 11.25 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL

17.07.08 18.51 INNLEVERT POSTTERMINAL

17.07.08 12.14 INNHENTET

 

Jaha? Å nå står pakken fast på omlastingsterminal... Skulle ønske man kun hente pakken der, hadde gått mye raskere da.

 

Det værste var uansett når modemet ble ødelagt. Ble helt uten internett en søndag. Etter å hvert i kontakt med ISP både over e-post, tlf og fax ble endelig nytt modem sendt posten en tirsdag..

Dessverre fikk jeg ikke sendingsnr. Mandag kom endelig hentemelding. Da sjekket jeg sendingsnummeret. Pakken var ankommet postkontoret allerede fredag.

Lenke til kommentar

Posten er seg selv lik! Før så sendte de som oftest ut hentelappen før pakken var komme slik at en kunne hente pakken dagen etterpå! Men det ble vel for god service så da kuttet de den! Samme som den forrige pakken min som jeg hentet ut litt før den "egentlig" ankom(Ble "skannet inn" i systemet!)

Lenke til kommentar

Du sier noe. Servicepakke. Er vel ikke akkurat service en får i tankene når man tenker på det. Kalles vel det fordi dem hentes hos sender.

 

Vi hadde Norgespakken, som ble til Smartpost. Hva var poenget med det? En navnendring gir ikke raskere eller bedre service for min del.

 

Det virker som om det på ingen måte kan gå fort med servicepakke. Konkurrerer vel med sine egne produkter som ekspress osv.

 

Posten kunne hatt ekspress, normal og somlegods. Sistnevnte kategori burde det som i dag kalles Servicepakke og smarpost gå under. Prisen står heller ikke i stil i forhold til leveringstid.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Det som virkelig topper kaka hos Posten er de totalt ubrukelige og elendige sjåførene som driver med utlevering. Eksempelvis IKEA varer. De har løyet både meg og Postens kundeservice rett opp i ansiktet flerfoldige ganger, og er de mest udugelige sjåførene i hele norges transportbransje. I mine øyne er ikke det å jobbe i Posten ensbetydende med at det er tillatt å gjøre en elendig jobb slik som de sjåførene tror.

Lenke til kommentar
Posten kunne hatt ekspress, normal og somlegods. Sistnevnte kategori burde det som i dag kalles Servicepakke og smarpost gå under. Prisen står heller ikke i stil i forhold til leveringstid.

 

Hvorfor ikke som annen post: A og B pakke + Express over natt?

Lenke til kommentar

Problemet med a-post er vel manglende mulighet for forsikring og sporing, samt oppkrav. Sistnevnte er greit nok med kortbetaling.

 

Det nytter ikke å sende noe med posten som a-post av verdi. Kun brev som har null verdi for 3 part. 3/4 varer jeg har sendt som a-post i min tid kommer ikke fram. Det blir borte. Med sporing har man iallefall noe håndfast om hvor varene er, og hvor de evnt ble sett sist.

 

Personlig hadde det vært supert om det hadde vært mulig å velge a-post i nettbutikkene på mindre lettere varer. Det er billigere, og raskere, samt at det kommer rett i postkassen.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke som annen post: A og B pakke + Express over natt?

Dette er vel nogenlunde slik som det er i dag? 1'er (Ekspress over natt), 2'er (Bedriftspakke dør-dør og bedriftspakke postkontor) og de med lavest prioritet 3'er (Servicepakke, Norgespakke og Smartpost).

 

 

Er enig i at 3'er pakkene tidvis kan være trege, spesielt nordover (ser mange eksempler på dette da jeg jobber i kundeservice), men personlig så er jeg veldig fornøyd med Posten og kan ikke huske sist det tok mer en 2 dager fra de store nettbutikkene til meg i Kristiansand. Som regel er tingene der dagen etter på hentekontoret ca. kl 17 og det er jeg veldig fornøyd med.

 

Noen eksempler på sporinger jeg tok fra Komplett.no og Netshop bare for å vise at jeg ikke bare snakker ut i fra lojalitet til min arbeidsgiver: (alle servicepakker)

24.04.08 17.05 ANKOMMET POSTKONTOR 4689 KRISTIANSAND S (MENY ALBERT)

24.04.08 11.25 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

23.04.08 19.23 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

---

09.04.08 17.00 ANKOMMET POSTKONTOR 4689 KRISTIANSAND S (MENY ALBERT)

09.04.08 10.03 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

08.04.08 13.28 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

---

06.02.08 17.10 ANKOMMET POSTKONTOR 4689 KRISTIANSAND S (MENY ALBERT)

06.02.08 09.51 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

05.02.08 12.58 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

---

16.08.07 16.56 ANKOMMET POSTKONTOR 4689 KRISTIANSAND S (MENY ALBERT)

16.08.07 11.18 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

15.08.07 17.45 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

---

 

Egentlig så er det viktigste for meg at leveringstidene er stabile, slik at jeg vet når tingene kommer og det er noe Posten har vært flinke til i forhold til meg.

 

Er dog spent på hvordan det blir når jeg flytter nordover til Trondheim etter sommeren.

Lenke til kommentar

Når jeg bestiller varer fra diverse nettbutikker, (nettshop, komplett, mpx you name it..) har det kommet på 2-3 dager etter at det er sendt, så for min del er det ingenting å klage på. butikkene er dog ikke alltid like raske med å sende varene. Da jeg bestilte Gameren min fra nettshop tok det vel godt over en måned å få den sendt:/

men normalt blir det sendt dagen etter bestilling og ankommer to dager etter det er sendt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...