Gå til innhold

Overhypa Crysis selger dårlig iflg butikker.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
kharan, når du kjøper et spill burde det være mulig å spille det uten å patche det først. Så det at det ikke har fått sin første patch enda er likegyldig.

Jeg hadde ingen problemer med å spille Crysis på min X2 4200+ og Geforce 7900GT. Det er jo uungåelig at noen får problemer da PC-er kan variere mye i sammensetning, men et spill bør ikke slaktes på dette grunnlaget. I så fall må tilsvarende kriterier legges til alle andre spill, og da er det meget få spill som blir godkjent i det hele tatt.

Skrevet

Tror litt av problemet, er at vi med 8800-kort har blitt vant til å spille spill med alt på max og 1920x1200 og at enkelte ikke helt skjønner at før eller senere kommer det et spill du må stille ned til medium for å få samme framerate. Spillet går iaffal så det synger på min maskin, men er utrolig slow på noen cutscenes. Går det an å skru av at spillet booster grafikk settings så utrolig mye i cutscenes?

Skrevet
kharan, når du kjøper et spill burde det være mulig å spille det uten å patche det først. Så det at det ikke har fått sin første patch enda er likegyldig.

Jeg hadde ingen problemer med å spille Crysis på min X2 4200+ og Geforce 7900GT. Det er jo uungåelig at noen får problemer da PC-er kan variere mye i sammensetning, men et spill bør ikke slaktes på dette grunnlaget. I så fall må tilsvarende kriterier legges til alle andre spill, og da er det meget få spill som blir godkjent i det hele tatt.

Det jeg tror er grunnen til at crysis får en del kritikk for når det kommer til kravene er at for en del virker det som at spillet handler mye om at det ser fint ut. Men for å få det til å se så fint ut krever det en heftig pc.

Og kommentaren min om det å patche det først så aner jeg ikke om crysis har buggs eller ikke. Har ikke prøvd det og har ingen planer om å prøve det med det første heller.

Skrevet
Crysis er det desidert mest bugga spillet jeg har spillt noensinne...

Merkelig... Spilt gjennom hele på Hard og husker ikke en eneste bug... Spiller gjennom på delta nu, virker faktisk som om fiende tåler mindre, i likhet med en selv da :D

Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)

Oi, enda en slik tråd?! Underholdning for hele uken dette :) Storkoser meg når jeg leser slike tråder.

Endret av medlem-105082
Skrevet
Har kjøpt dette spillet den dagen det kom ut. Har spilt det ca 30 min eg gidder rett å slett ikke syns det er litt kjedelig. Grafikken er jo fin å alt det der,men irittere meg så wildt at du kan tømme et helt magasin på en korianer men han dør ikke. Føles så urealstisk når du skyter mot fiendene men syns mp i crysis var bra

Er en fordel skyte dem i hodet................ Koreanerne løper vel rundt med Dragon Skin Armour eller no sånt da vettu...

http://www.youtube.com/watch?v=KS0pSwdQfbY

Når vi snakker om solen så skinner den. Dragon Skin er skikkelig overhypa.

Uansett, back on topic.

Jeg prøvde demoen, og den åpnet øynene mine. Samtidig hadde jeg allerde planer om å bestille meg pc...

Timingen kunne nesten ikke vært bedre.

Skrevet

Hei

Er enig at grafikken er meget bra,men generelt et dritt spell på grunn av for mye bugs ,som vanelig fra EA.

Jeg ville ikke kjøpt dette spillet før eventuelt ny patch er ute.

Skrevet (endret)
Crysis er det desidert mest bugga spillet jeg har spillt noensinne...

Da kan du umulig ha spilt mange spill i ditt liv...

Det er fullt mulig at andre ikke har opplevd crysis så bugga som meg, men eg har hatt nok av problemer med bugs. Har ofte måtte ha gått tilbake på tidligere savegames pga. at våpna klikka. Det kan vere at alle siktene forsvinn og dermed låse seg på eit usynleg sniper scope, eller at lyden forsvinn frå dei. Arm animasjonane har forsvunne av og til også. Ellers så er lyden i spelet relativt tam. Våpenfølelsen så absolutt ikkje til stades, ei heller en god AI. En AI som kun går og bevegar seg sidelengs rundt omkring i sirkel, eller som så absolutt skal snu seg motsatt veg av den direksjonen skota kjem frå er ikkje å skryte av. Styringa av VTOL'ane eller kva det enn er dei heiter var skikkeleg dårlig! Og banene frå innsiden av fjellet og utover var elendige. Og slåsskampen mot den nordkoreanske generalen viste virkelig kva AI'en i spillet var god for. Dei sistnemte punkta er kanskej ikkje bugs, men dei påverkar spelet såpass mykje i ein negativ retning at det er vanskleg å ikkje nemne dei. Spelte på Delta. Dette er mi meining, og om nokon er ueinge så vel bekomne. Og for å svare på qouten, så kan eg seie at eg aldri har opplevd så mange bugs i eit så hypaog godt finasiert spel. Med unntak av battlefield 2.

Edit: Gløymte å ta med dei verste buggen, og den går ut på at AI'en i somme tilfeller er bevisste på kva det var du gjorde i eit gammalt savegame, noko som kan føre til at alarmen går om du starter på en savegame litt tidligere.

Endret av Markaren
Skrevet
Tror mye av skylden er at folk flest vet at Crysis krever rimelig heftig hardware for å kjøres med eyecandy på. Så folk styrer rettogslett unna...ingen liker å sitte å spille med lav grafikk setting.

Jeg har en rimelig værsting masking og med alt på max i dx10 så ligger jeg på ca gjennomsnit 35fps....alt for dårlig til et slik spill. Endte med at jeg ikke gidder å kjøpe det..venter å ser om det kommer til konsoll i fremtiden.

Noe det helt sikkert gjør når dem har melket pc markedet ferdig.

Du skal holde kjeft du ^^

Får du 35 fps gjennomsnitt har du det ganske så bra i Crysis, og om du faktisk får ALT på max i 1600x1200 (eller lignende) skal du være ganske happy.

(Og har du lastet det ned slik du indikerer her, OG får spillt det slik du sier, bør du faen meg kjøpe det og! Støtt CryTek folkens!! De er noen av de mer innovative i bransjen, og de er forbanna flinke på det de gjør!)

Crysis er ett NESTEGENERASJONSSPILL! Det skal vare en del år, komme mange bra mods, og personlig er MP delen ett av de store høydepunktene for meg. Folk må slutte og klage så forbanna jævlig mye. De "fleste" bra spillene som blir utgitt er harde på maskinvare, om det ser så pent ut som det Crysis faktisk gjør. Noen som husker Oblivion...? Pent som fy var det, men mange fikk nesten ikke kjørt det, inkludert meg selv.

Slik har det alltid vært og slik kommer det alltid til og være. SLUTT OG KLAG!

Blir litt offtopic, men faen heller folkens.... Men jeg kan love dere at Crysis kommer til og bli en stor MP konkurent til mange av dagens "store" titler. Spes når mods kommer.

Voldsomt til ord bruk da! Lært noen nye fine ord i det siste? Jeg laster ikke ned spill jeg kjøper dem i butikken slik en skal gjøre... Jeg synes ikke frameraten er bra nok med sån ca 35fps på sit beste er bra nok. Venter heller til dem er ferdig med å melke pc folket og det forhåpentligvis slippes til PS3.

Skrevet
Jeg synes ikke frameraten er bra nok med sån ca 35fps på sit beste er bra nok. Venter heller til dem er ferdig med å melke pc folket og det forhåpentligvis slippes til PS3.

Hvorfor ikke bare sette ned innstillingene? PS3 greier det ikke på maks uannsett..

Skrevet

Når vi er inne på Crysis og grafikk:

Jeg hørte at du kunne skyte ned blader fra trær, men jeg greide det ikke på demoen.

Kan det ha noe med at jeg kjørte alt på det mest laveste som var mulig?

Skrevet (endret)

Jeg hørte at du kunne skyte ned blader fra trær, men jeg greide det ikke på demoen.

Man kan vel egentlig ikke det nei, selv ikke på Very High. Trodde også det en liten stund, men jeg må nok ha blanda det med Far Cry 2..

Endret av MrLG
Skrevet
Jeg synes ikke frameraten er bra nok med sån ca 35fps på sit beste er bra nok. Venter heller til dem er ferdig med å melke pc folket og det forhåpentligvis slippes til PS3.

Hvorfor ikke bare sette ned innstillingene? PS3 greier det ikke på maks uannsett..

Kunne jo selvf det, med synes hele vitsen med Crysis er akkurat grafikken. Om Crysis hadde blitt optimalisert til PS3 så tror jeg nok det hadde sett rimelig konge ut uansett.

Kan skyte ned alt av trær da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...