Gå til innhold

Overhypa Crysis selger dårlig iflg butikker.


Anbefalte innlegg

Snakket meg selgere på Spaceworld, og Platecompaniet, og de sa at Crysis selger dårlig.

Solgte bra første dag, men COD-4 selger veldig bra fortsatt.

 

Mange som klager på Crysis. Krever kraftig pc, og dårlig gameplay.

 

Tydelig at mange ikke er fornøyd med spillet.

Endret av Rubyred
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig gameplay ? Det kommer fra folk som regel ikke har sjans til å kjøre spillet ordentlig. Er jo million ting du kan gjøre i spillet.

Men piratkopiering har vel mye av skylden tenker jeg.

Dessuten kan du ikke basere deg på hva 2 butikker i en bestemt by sier. Her i Trondheim selger det jo sinnsykt bra, jobber i butikk selv.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

CoD 4 er jo på flere plattformer enn kun PC, og det krever også mye mindre av maskinen enn Crysis gjør. Personlig synes jeg CoD 4 var mye bedre enn Crysis så jeg er ikke overrasket. :)

 

EDIT: Haha @ Avean. Grafikken man kan kjøre spillet på har direkte innvirkning på gameplay muligheter sier du? Da høres det hvertfall søppel ut.

Endret av Jext
Lenke til kommentar
Dårlig gameplay ? Det kommer fra folk som regel ikke har sjans til å kjøre spillet ordentlig. Er jo million ting du kan gjøre i spillet.

Men piratkopiering har vel mye av skylden tenker jeg.

 

 

Mulig piratkopiering har skylden, men da burde vel strengt tatt også Cod-4 selge dårlig! :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk piratkopiering kan gå mer utover Crysis enn CoD 4. Mange kjøper CoD 4 mest pga multiplayer, siden serien har vært såpass vellykket på dette området. Crysis har mer vekt på singleplayer og grafikk og kan derfor lastes ned uten noe særlig tap av spilleglede i forhold til butikk kjøp.

Lenke til kommentar
Er det ikke snart på tide med en egen crysis del? Synes det blir litt voldsomt med masse crysis titler nå.

 

Stoor interesse fortsatt. Bare se hvor mange som har svart på innlegget allerede. :!:

 

Fra spøk til revolver.

Crysis er helt greit det. Men tror nok at salget daler pga. det er mye delte meninger blandt de som har kjøpt det, og som mange har fått med seg på nett.

tror ellers dere har et poeng mht. at Cod.4 er et flerplattformspill, og ha en bedre MP del.

 

Kjøp begge du MetroN. De er vell verdt pengene.

Lenke til kommentar

Mest solgte spill i England i forrige uke:

 

01 (__) [360] Assassin's Creed (Ubisoft) ~135k

02 (01) [360] Call Of Duty 4: Modern Warfare (Activision) ~120k

03 (__) [WII] Super Mario Galaxy (Nintendo) - ~70k

04 (05) [NDS] Dr Kawashima's Brain Training (Nintendo)

05 (__) [PS3] Assassin's Creed (Ubisoft) ~65k

06 (06) [NDS] More Brain Training From Dr Kawashima (Nintendo)

07 (02) [PS3] Call Of Duty 4: Modern Warfare (Activision)

08 (11) [PS2] High School Musical: Sing It! (Disney Interactive Studios)

09 (03) [PS2] Wwe Smackdown Vs Raw 2008 (Thq)

10 (04) [PS2] The Simpsons Game (Electronic Arts)

11 (__) [PC] Crysis (Electronic Arts)

12 (14) [NDS] Cooking Mama (505 Games)

13 (08) [PC] Call Of Duty 4: Modern Warfare (Activision)

14 (09) [360] Halo 3 (Microsoft)

15 (07) [PS2] Pro Evolution Soccer 2008 (Konami)

16 (29) [WII] Big Brain Academy: Wii Degree (Nintendo)

17 (12) [NDS] The Simpsons Game (Electronic Arts)

18 (16) [PS2] Fifa 08 (Electronic Arts)

19 (10) [360] Wwe Smackdown Vs Raw 2008 (Thq)

20 (__) [WII] High School Musical: Sing It! (Disney Interactive Studios)

Lenke til kommentar
oii har vist topp 3 spill der jeg :p

Galaxy, Cod 4 og Assassins Creed, helt latterligt att Crysis skulle selge så lite

Så mye hype att det spillet skulle slå alt av spill idag, men det stemmer ikke :D

 

Det spørs hvordan du definerer "slå alt av spill".

 

- Grafikk?

- Gameplay?

- Salgstall?

 

Om Crysis tror jeg det er på grafikken det sies å slå alle andre (kanskje gameplay). Og ikke alle har råd til nye pc for et bare et spill, dermed kjøper færre det.

Endret av MetroN
Lenke til kommentar

Tja, de fleste som har brukt så mye penger på en PC til crysis har vel ikke penger igjen til å kjøpe spillet og laster derfor ned?

 

Og, det å si at CoD4 kommer ut til flere plattformer og derfor selger mer, både CoD4 til 360 og PS3 slår Crysis individuelt.

 

Gjetter meg egentlig at det er en samling av:

 

Få potensielle kunder (altså, med kraftig nok til å kjøre det glatt på high etc. selv greier jeg meg med alt på medium, gadd ikke prøve mer/mindre).

De få er teknisk anlagt og er vel lommekjent på svenske pirat bukter.

 

Eller, kanskje det rett og slett ikke faller i smak hos de store massene? Gudene vet, er vel litt av hvert.

Lenke til kommentar

Tror mye av skylden er at folk flest vet at Crysis krever rimelig heftig hardware for å kjøres med eyecandy på. Så folk styrer rettogslett unna...ingen liker å sitte å spille med lav grafikk setting.

 

Jeg har en rimelig værsting masking og med alt på max i dx10 så ligger jeg på ca gjennomsnit 35fps....alt for dårlig til et slik spill. Endte med at jeg ikke gidder å kjøpe det..venter å ser om det kommer til konsoll i fremtiden.

 

Noe det helt sikkert gjør når dem har melket pc markedet ferdig.

Lenke til kommentar
Dårlig gameplay ? Det kommer fra folk som regel ikke har sjans til å kjøre spillet ordentlig. Er jo million ting du kan gjøre i spillet.

Men piratkopiering har vel mye av skylden tenker jeg.

Dessuten kan du ikke basere deg på hva 2 butikker i en bestemt by sier. Her i Trondheim selger det jo sinnsykt bra, jobber i butikk selv.

 

Det er ikke dårlig gameplay.

Men det er ikke akkuratt noe spesiellt nytt som skjer der heller.

Etter friheten er over så er det bare ett generisk skytespill med fin grafikk.

Lenke til kommentar
Dårlig gameplay ? Det kommer fra folk som regel ikke har sjans til å kjøre spillet ordentlig. Er jo million ting du kan gjøre i spillet.

Men piratkopiering har vel mye av skylden tenker jeg.

Dessuten kan du ikke basere deg på hva 2 butikker i en bestemt by sier. Her i Trondheim selger det jo sinnsykt bra, jobber i butikk selv.

 

Det er ikke dårlig gameplay.

Men det er ikke akkuratt noe spesiellt nytt som skjer der heller.

Etter friheten er over så er det bare ett generisk skytespill med fin grafikk.

 

Der tror jeg du treffer spikeren rett på hode...altså Crysis er et spill med til tider helt rå grafikk. Men det krever sitt...så folk går heller for spill som både ser kjempe bra ut og kjører mye bedre på sine maskiner.COD4 er et godt eksempel der slik...

Lenke til kommentar
Alle jeg kjenner har lasta det ned via torrents. Det har nok mye å si på salget.

 

Det er det nok ja, og det er skikkelig kjipt. For dem ødlegger bare for seg selv i lengden..... Ender med at spill produsentene kutter ned på pc spill produksjon for å fokusere mest på konsoll hvor dette problemet er vesentlig mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...