Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Vil bare advare dere mot at FIRMWIRE 2.0 snart er ute, PASS PÅ!

 

Har skrevet en artikkel på min uferdige Iphone side om noen vil vite mere:

 

http://iphone.oestbye.net/index.php

 

Bare trykk på "les hele artikkelen"

 

IGJEN, PASS PÅ! IKKE OPPGRADER TIL 2.0!

 

Lær deg å skrive iPhone, iPod, iMac osv da.. Og alle skjønner vel at de ikke kan oppdatere til 2.0 hvis man har jailbreaket en 1.1.4. Da bør man jo skjønne at når nye oppdateringer kommer, så er det nye sperringer, og de må hackes på nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, Ziphone gir varige "skader".

 

Det Ziphone gjør er at den endrer alt konstant, det går ikke ann å tilbakestille noe Ziphone har gjort..

TULL fra ende til annen. Hvorfor sprer du slik feilinformasjon? Og til din informasjon bruker både iLiberty og iPlus nøyaktig samme baseband patch. Om du skal prøve et alternativ til Ziphone er i så fall pwnage eneste reelle alternativ, siden den faktisk fungerer på en annen måte enn iliberty/iplus/ziphone, som fungerer 99% identisk.

 

Btw: Det er ikke litt vel ambisiøst å lage en iPhone-informasjonsside, når du åpenbart har veldig lite peiling på ting? Artiklene dine skriker jo "jeg vet egentlig ikke hva jeg skriver om" lang vei.

 

the Stig: At du har problemer med Wifi har ingenting med ziphone å gjøre.. Men hva er nøyaktig problemet? At youtube går tregt og slikt er jo vanlig - det skyldes ikke Wifi, men at youtube sine servere er trege (du vil antagelig merke at enkelte filmer laster raskt). At Safari er treg skyldes heller ikke wifi - safari ER treg. Om du vil teste virkelig hastighet, må du laste ned en fil fra servere (helst norske) som du vet leverer høy hastighet. Installer er en bra plass å teste dette. Tror ifon.no sin source har bra hastighet, i så fall finner du bare en pakke der på flere MB og starter installasjon og tar tiden på hvor lang tid den bruker på å laste ned. Eventuelt kan du bruke i.unlock.no sourcen, her er flere pakker på mange MB som ligger på en server som klarer ca 0,5+ Megabyte i sekundet.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Dersom du låser opp med ziphone/iplus/iliberty må du ha 3.9 bootloader for å låse opp nyeste baseband. Så da kan du velge mellom å nedgradere bootloader (anbefalt, standard i ziphone) eller du kan nedgradere baseband før opplåsing (ikke anbefalt, men mulig med ziphone).

 

Nedgradert bootloader har absolutt ingen praktisk betydning. Men vær obs på at i motsetning til ziphone bruker f.eks iplus en uoriginal bootloader, noe som gjør at det er en liten risiko for at iTunes oppgraderer den dersom du oppgraderer telefonen i fremtiden.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Lurifaksen,

 

har brukt iphonenetworktest.com

 

Scorer på gjennomsnitt ca 300 kbps hver gang. Youtube er som du sier helt ubrukelig, og jeg har dessverre til gode å oppleve at enkelte filmer laster kjapt. Men om det skulle være youtube sine servere som er problemet (forutsatt at de tjener telefoner og PC-er likt), hvorfor går det da så kjapt på PC? Safari er faktisk relativt kjapp når det kommer til å laste nettsider, langt utenfor hva vi regner som normalen, men likevel.

Lenke til kommentar
Jeg kommer hvertfall til å bruke ZiPhone til opplåsning når jeg mottar min iPhone. (Om et par uker).

 

Man kan uansett oppgradere bootloaderen med BootNeuter om man bryr seg om det.

 

Bruk Iplus i stede, den er bedre ;)

Edit: Rima gitt :p

Endret av marius883
Lenke til kommentar
Vel, Ziphone gir varige "skader".

 

Det Ziphone gjør er at den endrer alt konstant, det går ikke ann å tilbakestille noe Ziphone har gjort..

TULL fra ende til annen. Hvorfor sprer du slik feilinformasjon? Og til din informasjon bruker både iLiberty og iPlus nøyaktig samme baseband patch. Om du skal prøve et alternativ til Ziphone er i så fall pwnage eneste reelle alternativ, siden den faktisk fungerer på en annen måte enn iliberty/iplus/ziphone, som fungerer 99% identisk.

 

Btw: Det er ikke litt vel ambisiøst å lage en iPhone-informasjonsside, når du åpenbart har veldig lite peiling på ting? Artiklene dine skriker jo "jeg vet egentlig ikke hva jeg skriver om" lang vei.

 

the Stig: At du har problemer med Wifi har ingenting med ziphone å gjøre.. Men hva er nøyaktig problemet? At youtube går tregt og slikt er jo vanlig - det skyldes ikke Wifi, men at youtube sine servere er trege (du vil antagelig merke at enkelte filmer laster raskt). At Safari er treg skyldes heller ikke wifi - safari ER treg. Om du vil teste virkelig hastighet, må du laste ned en fil fra servere (helst norske) som du vet leverer høy hastighet. Installer er en bra plass å teste dette. Tror ifon.no sin source har bra hastighet, i så fall finner du bare en pakke der på flere MB og starter installasjon og tar tiden på hvor lang tid den bruker på å laste ned. Eventuelt kan du bruke i.unlock.no sourcen, her er flere pakker på mange MB som ligger på en server som klarer ca 0,5+ Megabyte i sekundet.

 

Du er vel ikke den skarpeste kniven i skuffen du heller.

 

#1: http://sleepers.net/news/?p=190

 

#2: Youtube fungerer utmerket på min Iphone. Fungerer faktisk så bra at de fleste filmene ikke buffrer under avspillinga, selv da jeg sitter på det overbelastede skolenettet.

 

#3: Til han luringen som sa at man ikke trengte å advare folk at det kommer nye firmwire som ikke enda er jailbreaket --> Har du vært noe aktiv i denne tråden så burde du ha sagt det motsatte. Er du klar over hvor mange som trykker ja/oppgrader eller hva det enn er nå Itunes bruker? De fleste tror det er en software update til selve Itunes, men det viser seg ofte å være noe helt annet.

 

Uansett, som fattern sier, bedre å komme fem minutter før, enn fem minutter for seint.

 

eller hva? :)

Lenke til kommentar
Jeg lurer fremdeles på hva prisen blir på abonnementet. Jeg er villig til å betale opp til 4000 for telefonen, men ikke faen om jeg gidder betale hundrevis av kroner i måneden ekstra.

 

Om jeg får den til en grei pris under 3000 med Young Talk, så kjøper jeg den :) Men blir det sånn at man må betale 500 kr i måneden for å kjøpe den for 200USD, så blir det uaktuellt.

Lenke til kommentar

Hei!

 

En venn av meg har iPhone, og Netcom abo. Han sier at han ikke betaler noe for å være på internett. Vet noen hvilket type abo. det er innenfor netcom. Btw..fins det billige abo. som det ikke koster å gå inn på internett. Vet at Teilo er billig, men på internett koster det en del. Takker for svar!

 

Btw...støtter den nye iPhone radio??

Lenke til kommentar
Du er vel ikke den skarpeste kniven i skuffen du heller.

 

#1: http://sleepers.net/news/?p=190

Oj, der fikk jeg den!  :ohmy:

 

Du tror ikke kilden du linker til tilfeldigvis har et personlig problem med Zibri, og derfor sprer propaganda mot ziphone slik de fleste andre som har personlige problemer med zibri gjør? For jo, det er det som er faktum. Bare det at de indikerer at "fakeblank" bootloaderen er tryggere enn vanlig 3.9 bootloader gjør jo at det der på ingen måte kan tas seriøst. Overdrivelsene er så store at det er håpløst.

 

Det store problemet er at slike som deg leser propaganda fra disse folkene, og helt ukritisk sprer det videre uten å faktisk tenke gjennom saken, og sjekke fakta/hvordan ting fungerer i praksis. Antagelig har nærmere en million personer brukt ziphone til å låse opp telefonen med, og om ziphone virkelig var så farlig som de skal ha det til ville vi hørt det... Og det er jo pussig at verken meg eller zibri NOEN GANG har opplevd noen problemer på noen iPhone.

 

iPhone har som alle andre telefoner produksjonsfeil, og om det er tilfelle er det jo ziphone nå som får skylden, fordi de fleste bruker ziphone.

 

har brukt iphonenetworktest.com

 

Scorer på gjennomsnitt ca 300 kbps hver gang. Youtube er som du sier helt ubrukelig, og jeg har dessverre til gode å oppleve at enkelte filmer laster kjapt. Men om det skulle være youtube sine servere som er problemet (forutsatt at de tjener telefoner og PC-er likt), hvorfor går det da så kjapt på PC? Safari er faktisk relativt kjapp når det kommer til å laste nettsider, langt utenfor hva vi regner som normalen, men likevel.

Jeg scorer litt mellom 500-600 på den testen med dårlig wifi-dekning (kun én strek). Youtube fungerer som regel greit hos meg, men av og til er det filmer som er svært treg å laste. Det skjer ofte på PC-en min også...

 

Har du prøvd å kjøre testen hos noen andre? Samme resultat da også? (ikke prøv på offentlige nettverk, da de gjerne er trege).

 

Du kan jo forsøke å gjøre en restore av iphonen og se om det hjelper, men jeg tviler litt på det. Først av alt kan du jo nullstille alle nettverksinstilingene. Problemet kan jo også skydes teknisk feil på telefonen din... Et kjent problem er at dekselet kommer for nær telefonens kretskort: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=17154 - dette har resultert i at telefondelen ikke fungerer (ikke dekning), men det kan jo skape problemer med wifi også...

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
iPhone vil ikke selges overalt.

Det blir kun i Netcom sin egen webshop og i Telebutikken (som Netcom eier) den blir å finne de første månedene.

Det skal bli dårlig med telefoner fra lansering så det skal være en av grunnene til at de veldig denne løsningen.

 

Hva med Applebutikker?

Lenke til kommentar
iPhone vil ikke selges overalt.

Det blir kun i Netcom sin egen webshop og i Telebutikken (som Netcom eier) den blir å finne de første månedene.

Det skal bli dårlig med telefoner fra lansering så det skal være en av grunnene til at de veldig denne løsningen.

 

Hva med Applebutikker?

Det tviler jeg sterkt på. Er vel ingen av de butikkene som forhandler Netcom i dag og det stod ikke noe om Apple-butikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...