Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg sugekopp og holder til bilen i dag. Er offisielt bare moro å bruke den som GPS! Ikke bruker det allverdens med strøm heller. Nokia kom med programmet Energy Profiler til S60 v3 FP1 i dag som lar deg måle strømforbruket til telefonen. Her er noen resultater:

 

Alt er målt med de nevnte programmene kjørt aktivt og overvåkningsprogrammet i bakgrunnen. Bakgrunnsbelysningen er på hele tiden ved testingen. Tallene er snitt per minutt, overvåkningstid per program er 1 minutt.

 

Standby: 0,2W

Nokia Maps under navigering: 0,62W

Pålogget Windows Live Messenger via WLAN: 0,26W

Musikkavspilling 50% volum: 0,54W

Musikkavspilling 100% volum: 0,7W

Aktiv surfing/nedlastning via WLAN: 1,06W

 

GPS er altså i samme gata som å høre på musikk, det syns jeg var overraskende. Overrasket over MSN via WLAN, men det kommer jo av at nettverkskortet er lurt nok til å sette seg som inaktivt når det ikke skjer noe. Ved test av aktiv surfing/nedlastning lastet jeg inn VGnett og så dagbladet.no før VGnett var helt ferdig så nedlastningen blei sammenhengende. Tydelig at nedlastning er en større synder enn GPS.

 

EDIT:

Kan anbefale holderen Nokia CR-39 til N82. Da sitter telefonen slik at ladekontakten er tilgjengelig og ingen av høytalerne eller mikrofonen er dekt til.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bestilte min fra Komplett tidligere i dag, regner med at den dumper ned i postautomaten på Oslo S i morgen en gang:) Vurderte CDON også, men ser at de ikke har noen på lager og setter bare dagens dato hver dag. Litt sleipt?

Min bestilling hos CDON står nå som "levert" (06.12)

Kanskje jeg får hente den på postkontoret i morgen? glis

Lenke til kommentar
For 4 gang.. Er det ingen i forumet som kan svare meg på om jeg vil miste den gratis prøvetiden på talenavigasjon hvis jeg bytter minnekort i N82? Slik jeg har forstått det ligger dette lagret på det 2gb minnekortet som kommer med tlf.

:hmm:

 

Har ikke den fjerneste anelse. Selv opplevde jeg jo at hele Nokia kortet gikk til hel****, men komplett sendte et Sandisk 2GB kort i erstatning. Der har jeg nå seff ikke disse 3 månedene gratis, men savner det ikke heller. Jeg kan bare tipse deg om å prøve å se. Smell Nokia kortet i pcen, vis alle filer (skjulte filer og systemfiler) og kopier alt over til pcen og derfra over til et nytt minnekort.

 

Jeg tipper at det vil fungere, men aner som sagt ikke.

Lenke til kommentar

Takker. Skal teste det når jeg får tak i et 8 gig minnekort. Syns det er kjekt med talenavigasjon og kommer nok uansett til å kjøpe det etter 3 mnd.

 

Overt til noe annet.. Noen som har fått strekkode programmet til å virke? Får ikke til å gjøre noe med det, mulig jeg ikke har forstått hva det skal brukes til og hvordan..

Lenke til kommentar

Har råtestet telefonen med tanke på batteritid nå.

 

GPS på i 45 min for og finne frem til julebord samt telefoner og sms'er og mms'er blåtannoveføring og knipsing av over 150 bilder og 4 stk videoer.

 

Ingen strømproblemer i det hele tatt og kunne nok gjort det om igjen i dag og uten lading.

 

Kameraet fasinerer meg stadig mer og mer. Tar virkelig gode bilder.

Lenke til kommentar

Har et GPS problem. Nå får jeg ikke navigert lenger nå. Jeg var så dum å trykke meg inn på ekstramenyen for å sjekke hvor mye det kostet å oppgradere til stemmenavigering, og nå får jeg beskjed om at jeg må kjøpe stemmenavigering hver gang jeg prøver å navigere. Når jeg da trykker avbryt avbryter den hele navigeringen. Noen som veit hvordan jeg får navigert igjen uten å kjøpe stemmenavigering?

 

EDIT:

Jeg tror F*** meg ikke det er bare stemmestyringen som koster grunker gitt.

 

Fra bruksanvisningen til Nokia Maps:

Turn-by-turn navigation guides you along the shortest or quickest route

from A to B – turn by turn, with voice guidance and in 3D view.

 

Turn-by-turn navigation is an extra service and needs to be purchased

prior to its use. This service relies on GPS.

 

Nå blei jeg skuffa altså. Siden Nokia kortet mitt gikk til gokk har jeg heller ikke 3 måneders gratis navigering lenger. Så sånn endte det. Gleder meg bare til TomTom kommer med støtte for den innebygde GPSen nå, frem til det må jeg vel bare finne meg i at GPSen er ubrukelig. Najs. Hat Nokia Maps, HAT! :realmad:

 

 

EDIT2:

Problemet er midlertidig løst i drittsinne. Jeg nappa ut minnekortet, tråkket på det og sparket det bortover gulvet, startet Nokia Maps uten minnekort i, avsluttet Nokia Maps, sjekket at minnekortet var i orden og stappet det inn igjen, startet Nokia Maps med minnekort i og nå kan jeg navigere. Ingen lyd, men like fult navigering. Kommer tilbake med mer..

 

 

EDIT3: Neida.. Så fort jeg får GPS-signaler igjen så flipper det. Telefonen er veldig nær å få samme behandlingen som minnekortet nå..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Min gikk nesten samme vei i dag, tok vel 40 bilder på julebord i går, men ingen bilder på telefonen eller minnekortet i deg. F****n!!! Tok forøvrig 12 bilder før julebordet som test og alt så ok ut. Nå har jeg bare 12 bilder av det samme første bildet jeg tok med korete i N82. Stapper kortet i min gamle 6233, og der kommer heldigvis bildene opp. Nokia kortet er nå formatert og vi prøver igjen...........

 

Navigeringen min er også noe påtur, funket etter tilkobling med server en gang.. og fungerer fremdeles etter flere omstart.

 

Kameraet er bare helt rått på N82, bildene fra K850i er slått med flere runder, dessverre, for det er en knallgod telefon ellers.

 

men det er en bug i hvertfal, det er når man går inn på den knappen for siste hendelser, siste bilde tatt er ikke siste bilde, men det første som er lagt inn på kortet faktisk fra 30.8

Lenke til kommentar

Hmm... Virker som det er mer en regel enn unntak at minnekortet som følger med ryker. Har ikke opplevd dette med mitt kort til min telefon ennå.

Har nå lastet det fullt med både musikk og bilder nå..

Kanskje jeg bare skal sende mail til komplett å få sendt ett nytt kort, siden det virker som det er stor feilrate på kortene... vil jo nødig risikere å miste bilder..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...