Gå til innhold

PS3 60 GB med 2 kontrollere og 2 spill for 3999.-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tar dette med paralellimport med stor ro. Jeg har lest på nett at det kan være problemer forbundet ved reklamasjon på paralellimporterte produkter men jeg har aldri opplevd dette selv eller fått høre om slike problemer direkte fra noen som har opplevd det. Jeg har flere ganger kjøpt paralellimporterte produkter selv og reklamert på disse uten problemer.

Sony er en av verdens største elektronikkprodusenter og for dem spiller det ingen rolle om en konsoll som blir innlevert i Norge var ment solgt i Tyskland. Dette med problemer ved reklamasjon på paralellimporterte produkter er sterkt overdrevet av elektronikkbransjen i Norge for å skremme folk fra å kjøpe billigere produkter enn de klarer å levere.

Denne teknikken har de lært av bilimportørene i Norge som å årevis advarte mot bruktimport av biler. Bruktimportere biler skulle være mye dårligere enn norske, de skulle mangle en masse utstyr og omtrent alle var stilt tilbake på kilometertelleren. Det hele viste seg å være oppspinn og løgn fra ende til annen. Nå driver de fleste av dem med dette selv.

 

Akkurat det samme skjer med paralellimport av elektronikk. Bransjen i Norge advarer og advarer i denne saken er de representert av en elkjøpansatt. Jeg har som sagt aldri hatt problemer med paralellimporterte produkter og har heller ikke hørt direkte fra noen som har opplevd slike problemer. Jeg har imidlertid opplevd en masse rare problemer og bortforklaringer ved reklamasjoner til f.eks elkjøp og har snakket med en masse folk som også har opplevd slike problemer.

 

So I dare you: finn meg en person som har selvopplevd problemer med reklamasjoner på paralellimporterte produkter.

 

Hvis ikke: vennligst slutt å skrem folk unødig med slik skremselspropaganda.

 

Please.

 

Lagt til: jeg vil også spørre elkjøps riddere om de kan garantere at hyllene i elkjøp er 100% fri for paralellimporterte produkter. Hvilket de vet godt at de ikke kan.

Endret av Hayward
Lenke til kommentar
Kan elprice brukeren svare på dette: Er partiene av ps3 dere tar inn nå parallelimport? For dere tar vel ikke igjennom nordisk film som elkjøp/lefdal?

 

Og hvilke følger får dette hvis noe skulle skje med maskinen? sendt til utland for rep f.eks?

Ja, våre maskiner er paralellimport. Når det gjelder første 2 år vil det ikke dette ha noen betydning da Sony har 2 års verdensomspennende garanti (eller var det 1?) Uansett har vi satt av MYE penger, og i tillegg har vi holdt igjen 5-10% av volumet vi har solgt for å dekke eventuelle bytter. Derfor lover vi at forbrukeren ikke skal merke noen forskjell på "Norsk" modell i dette tilfellet.

 

Jeg støtter også inlegget til Hayward ovenfor. Klok mann, kloke ord.

Endret av elprice_no
Lenke til kommentar
Kan elprice brukeren svare på dette: Er partiene av ps3 dere tar inn nå parallelimport? For dere tar vel ikke igjennom nordisk film som elkjøp/lefdal?

 

Og hvilke følger får dette hvis noe skulle skje med maskinen? sendt til utland for rep f.eks?

Kort og greit så må elprice uansett følge norsk forbrukerlovgivning, noe som gir deg 5 års reklamasjonsrett på produktet. Videre gjelder også loven om hvor lang tid en kan bruke på reperasjon, så ser ikke helt problemet der heller.

 

Eneste forskjellen jeg kan se er at det blir Elprice som sitter igjen med regningen om du skulle velge å reklamere etter sony sin garanti utløper.

Lenke til kommentar
Deneste ulempen med det er at hvis elprice skulle gå konkurs og det ikke er stort til konkursbo å rette kravet mot, så er du rimelig herpa... ellers kunne du gått til importøren direkte, det kan du ikke med parallellimport/gray market ?

 

Da tar du kontakt med Sony Norge:

Sony Norge

Martin Linges v 17, 1367 Snarøya

22 81 28 00Postadresse: Postboks 1, 1330 Fornebu

 

Som vil hjelpe deg. Så blir det to ledd mindre å krangle med. (elkjøpselger med dårlig dag og importør med pms)

Lenke til kommentar
Deneste ulempen med det er at hvis elprice skulle gå konkurs og det ikke er stort til konkursbo å rette kravet mot, så er du rimelig herpa... ellers kunne du gått til importøren direkte, det kan du ikke med parallellimport/gray market ?

 

Da tar du kontakt med Sony Norge:

Sony Norge

Martin Linges v 17, 1367 Snarøya

22 81 28 00Postadresse: Postboks 1, 1330 Fornebu

 

Som vil hjelpe deg. Så blir det to ledd mindre å krangle med. (elkjøpselger med dårlig dag og importør med pms)

Men poenget er at du bare vil ha to års garanti, og ikke vil få hjelp av Sony etter denne tiden...

Lenke til kommentar
Elprice_no: Vil dere få inn flere 60GB-utgaver? Jeg er veldig interesert i den til 3999,-. Det hadde vært fint om dere kunne bekreftet dette.

Lurer også på dette, og hadde vært greit å fått et svar snart.. Har ikke lykkes med å komme igjennom på telefon, og mailen jeg sendte er ikke besvart(ble sendt i går).

Som sagt tidligere er det hektiske forhadlinger og aktivitet for å kunne få tak i 60GB. Det er maskiner i markedet der ute, men pris, levering osv har jo en stor betydning. Jeg håper å kunne svare dere mer presist i løpet av mandag.

Oppdatering kommer.

Lenke til kommentar
Elprice_no: Vil dere få inn flere 60GB-utgaver? Jeg er veldig interesert i den til 3999,-. Det hadde vært fint om dere kunne bekreftet dette.

Lurer også på dette, og hadde vært greit å fått et svar snart.. Har ikke lykkes med å komme igjennom på telefon, og mailen jeg sendte er ikke besvart(ble sendt i går).

Som sagt tidligere er det hektiske forhadlinger og aktivitet for å kunne få tak i 60GB. Det er maskiner i markedet der ute, men pris, levering osv har jo en stor betydning. Jeg håper å kunne svare dere mer presist i løpet av mandag.

Oppdatering kommer.

 

Men det første partiet er sikkert?

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere er det hektiske forhadlinger og aktivitet for å kunne få tak i 60GB. Det er maskiner i markedet der ute, men pris, levering osv har jo en stor betydning. Jeg håper å kunne svare dere mer presist i løpet av mandag.

Oppdatering kommer.

Takk for informasjon. Tilbakemelding vil jeg/vi gjerne ha. Den pakken til 3999,- blir garantert kjøpt.

Lenke til kommentar

Til dere som enda ikke har bestilt 60 gb-versjonen hos elprice: Alle maskinene i det neste partiet, som kommer i uke 48/49 er allerede forhåndsbestilte. De siste som fikk (bl.a meg) bestilte via e-post, tror du fikk mail om du hadde meldt deg på for varsling når den kom på lager. Usikker på om de får inn flere, men om du må ha før jul ville jeg nok ikke satset på denne.

Vil tro at 40 gb-versjonen til bare 3000 er et bedre kjøp for de fleste. På den annen side var nok 60 gb-versjonen mer "bang for the buck", mtp. PS2-støtte og medfølgende spill/kontroll.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...