Gå til innhold

Omtale av Call of Duty 4: Modern Warfare (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Venter i spenthet på PS3 anmeldelsen. (den kommer vel?)

Vi får dessverre ingen mulighet til å vurdere PS3-utgaven av dette spillet.

Aw, bad. Jaja, tipper at begge utgavene er like bra da :wee:

 

Men, personlig da TST, tror du PS3kontrollen eller 360kontrollen er best på dette spillet?

helt likt på 360 og ps3 etter filmer å bedømme, men kontroller valg er mer personlig preferanse

Lenke til kommentar

Veldig godt skrevet artikkel, det viser at anmelder har en viss kunnskap om hva han snakker om! Jeg har kun spilt igjennom SP selv, brukte veldig lang tid ettersom jeg spilte på det vanskeligste (døde vel et 4 sifret antall ganger gjennom hele spiller :p). SP delen ville jeg gitt 8.5. Den er bra oppbygd, grafikken er herlig, men jeg syntes det blir for mye av det gode. Og sitte i 15min på samme plass å plaffe ned en uendelig mengde fiender som løper frivillig inn i skuddlinja kan bli litt kjedelig i lengden.

 

Jeg gleder meg til å prøve ut MP delen når jeg får tid, er sikker på at den blir konge! Men akkurat nå for tiden så har vi alle et stort luksusproblem når det gjelder spill... Ja, det er alltid noe, er det ikke :) ?

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger :)

 

klarte anmelderen å spille med beste settings med den PC-en dær? skal ha meg ny pc og lurer sånn ca på hva som må til for å feks spille CoD4 på best mulig måte.

 

Nei, det gikk ikke på min maskin med full pupp, men jeg fikk så vidt prøvd det på en PC med et 8800-kort og langt bedre prosessor, og da så det minst like bra ut som på Xbox 360. Spillet er som sagt godt optimalisert, og hvis du kjøper deg en ny og litt kraftig PC med et GeForce 8xxx eller tilsvarende, samt en kurant prossessor, bør det rulle ganske fint.

Lenke til kommentar

Ville selv ha gitt CoD4 8/10, da det er så ustyrlig bra så lenge man spiller det - men det slutter så latterlig fort. Xfire har registrert at jeg har spilt spillet i ca. FEM timer... og jeg har gått gjennom spillet. Det siste brettet er skikkelig tøft, men det ender på en bisarr, idiotisk måte. Hvorfor kunne de ikke bare latt oss fortsette å kjøre rundt sånn i minst et kvarter til? Det er som om de satt og lagde dette geniale spillet, så plutselig fant de ut at de hadde gått tom for penger, og måtte gjøre den siste biten ferdig i huj og hast.

 

Er forresten enig i det anmelder sier om G3'en. Skyter selv med AG3 daglig nå (da jeg er i den stolte bn2), og ja - (A)G3 høres mektig mye kraftigere ut enn vanngeværet vi får servert i CoD4.

 

Ellers, Call of Duty 4 er en utrolig morsom affære.... så lenge det varer.

 

Hvor mye tyngre er COD 4 enn Gears of war?

 

CoD4 krever langt mindre enn GeoW. Klarer fin-fint å spille det på min Pavilion dv9575 med høye instillinger uten tegn til slow-downs. GeoW går langt tregere på den samme PC-en.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Dersom jeg ikke hadde prøvd demo versjonen tror jeg anmeldelsen ville lurt meg til å tro dette var noe av det beste som er laget. Et problem med anmeldelser generellet er at det er vanskelig å vurdere hvilke kriteria spillet er vurdert etter. Hvordan kommer spillet ut dersom en prøver å si noe om

* Åpenhet

- forutbestemt eller åpent gamplay

- kan et oppdrag løses på mange måter

- hvor store er områdene

 

Sitat "...og utviklerne makter med variasjon å skjule litt av «togturen» som de forrige spillene var litt sjenerte av.." Dette kan tolkes på flere måter, men jeg overlater til Marius å beskrive hva han egentlig mener med uttalelsen.

Jeg ville sagt at gameplayet mangler det meste av dynamikk, i demon skal du f.eks forsvare en tanks. Første gangen jeg prøvde tok jeg oppstilling ikke langt unna tanksen og drepte det jeg opplevede som nærmere 50 - 60 fiender, i tillegg tok mine medsoldater (AI) sin del, resultatet var likevell til slutt at tanken ble "tatt ut". Neste gang ga jeg 100% f.... i hele tanken og løp i en bue i ytterkanten av brettet, hvilket ikke var vedlig langt. Drepte 2 eller 3 fiender, kom til neste trigger punkt i sekvensen, og tanksen var reddet, hallo? Særlig mer arcade blir det ikke i min verden. Men ja et oppdrag kan sikkert løses på flere måter, men det handler alltid om å utløse en trigger. Når det er gjort forsvinner ved et mirakel det som tidligere var en uendlig strøm med soldater. Du er i tillegg ofte avskåret fra å dra tilbake dit du kom fra.

Da har jeg også sagt hva jeg mener om størrelsene på områdene. Litt større en en tog kupe ja, mye større (?) - nei.

Sier ikke at spillet er dårlig, fordi det er avhengig av hvilke kriterier det vurderes opp mot. Vurderte mot mine kriterier, så holder det å spille demoen. Spillet vil aldri bli installert på en PC veldig nær meg.

En ting til slutt, i demoen skyter AI gjennom tre og lettbetong som det skulle vært smør, men tilsvarende gjelder i mindre grad deg selv (tror faktisk ikke det var mulig, men litt usikker her)

Lenke til kommentar

Enig med anmeldelse. Har bare spilt spillet på PS3, men historieoppbyggingen og fremdriften i singleplayeren er av det beste jeg har spilt. Det kan virke litt usammenhengende til tider, men det gjør bare at man får mye mer variasjon i spillet enn ved de standard "togbane"-spillene. Det er uansett en rød tråd som henger igjennom hele spillet.

 

Grafikken på PS3 var utmerket, og frameraten var helt flytende og meget god. Det var et par skikkelig "jaw-dropping" scener i spillet, der man virkelig fikk se hva Infinity Ward har drevet på med siden forrige spill.

 

Kan si meg enig i kommentarene om AG3-en, både når det gjelder lyden og effekten; full pupp med AG3 gir ingen samling av MP5-typen, det gir luftvernild. Hadde forventet å bære på den håndkanonen AG3 er kjent for å være, men den var mer av M16-typen i effekt, og det er jo ikke helt bra nok for norske forhold :p

Dette er småpirking da. Jeg mener helt klart at spillet fortjener en karakter 9, da med forbehold om at jeg ikke har testet onlinespilling. Hadde gjort seg med en coopmode også, men what can you do.

 

edit: Spillet ble litt fort ferdig da.. Heldigvis er det flere muligheter i singleplayer etter man har fullført kampanjen én gang.

Endret av _oDIn_
Lenke til kommentar
Er ikke første gang det "skjules" at et spill kommer ut på ps3 her.

 

Greit nok at ps3 versjonen ikke blir testes, men det bør i det minste nevnes enten i artikkelen, eller i produktinformasjonen på siden at spillet også kommer til ps3.

Det er nå fikset i bunn av artikkelen. Produktinformasjonen til høyre forblir som den er, fordi den signaliserer hvilke produkter vi har testet, altså hvilke produkter artikkelen er direkte koblet mot.

 

Takk for tilbakemeldingen :-)

Lenke til kommentar
Hadde forventet å bære på den håndkanonen AG3 er kjent for å være, men den var mer av M16-typen i effekt, og det er jo ikke helt bra nok for norske forhold

 

Hadde gjort seg med en coopmode også, men what can you do.

Enig med begge punktene.

Dette med at PS3 versjonen av spillet er "skjult" for leserne med hensikt tviler jeg sterkt på. Spillet ble testet på X360 og PC, det er sikkert grunnen.

Men er også enig med at PS3 versjonen burde vært nevnt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...