Gå til innhold

Den unødvendige kritikken av USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, kan ikke se at han innser at han er tapt, tvert i mot så fortsatter han å forsvare poenget sitt. Delen med at amerikanerne angriper en hver som strider i mot, var vel en smule overdrevet og han påpekte selv ovenfor deg dette.

 

Så alt i alt var det en unødvendig respons fra deg som bygger på en misforståelse, hvis du ikke da ønsker å påstå at amerikanerne lar seg snakkes til fornuft av fredlige stater?

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
snip

 

Krigen med India var også en krig som var like ille som den i Afghanistan. Når det gjelder Korea var det faktisk en invasjon fra Kina. Hele 80% av Kommunistenes hær kom fra Kina.

 

Vietnam kan nok diskuteres ja, men var ikke noe bedere en USA sin innblanding i Sør Amerika.

 

India var riktignok en krig. Men det var aldri en invasjon. Grunnen til krigen er et omdiskutert område som kineserene kaller sør tibet. Som er en del av kashmir så vidt jeg har forstått. Igjen dette var en grensekrig og ikke en invasjon.

 

 

Når det gjelder koreakrigen kom 73% av Nord Koreanske styrken fra Kina. Jeg utela Korekrigen fra statistikken over invasjoner fra både Usa og kina. Fordi det var en krig mellom to suverene stater Nord og Sør Korea og ikke Kina og Sør Korea eller Usa og Nord Korea.

 

Altså den kinesiske folkets frigjøringshær invaderte aldri ett land i den krigen. De var ikke med på invasjonen av Sør Korea og jeg tipper Nord Korea var glad for å ha de der når de presset tilbake FN styrkene litt forbi den 38. breddegrad. Resten av krigen foregikk stort sett rundt den.

 

Men da kan du ikke si at USA invanderte Vietnam, Korea, alle stetene i Sør Amerika osv hvis det Kina gjorde ikke var en invasjon.

Lenke til kommentar
snip

 

 

 

Men da kan du ikke si at USA invanderte Vietnam, Korea, alle stetene i Sør Amerika osv hvis det Kina gjorde ikke var en invasjon.

 

Nei vietnam er vell kanskje et dårligt eksempel. Men Grisebukta var helt klart en invasjon. Og det var panama også.

 

Fremdeles 4-1 til Usa.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
Terrorstat? Kommer vell ganske godt frem at han skjønte at han tok feil og trakk seg etterhvert i og med at han forsvarte det i posten etter.

 

Jeg har ikke innrømmet ät jeg tok "feil", som du kaller det. Jeg bare rettet oppe en misforståelse i det jeg skrev som du kvervrulerte til en usannhet.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg, Peter_Lynch, vi burde kritisere Kina mye mer. Jeg tror grunnen til at vi ikke kritiserer Kina så mye er fordi det ligger langt unna, og er ikke like mye i media. Derimot syns jeg det er viktig at vi kritiserer USA også, for USA utretter forferdelig mye umoralskt her i verden. Når det er sagt, vil jeg også nevne at Russland ikke er en gullunge heller.

 

Felles for disse "supermaktene", som er det som gjør dem uforaktelige i mine øyne, er at de er kapitalistiske alle sammen. Go social-democracy! :new_woot:

Lenke til kommentar

Eg syns no Kina og vert kritiser mykje. Eg høyer ikkje om Kina så ofte som eg gjer om USA, men dei gongene eg høyrer noke om Kina så er det som regelt negativt: barnearbeid, dei er i økonomisk framgang, men det er negativt det og siden dei brukar miljøforureinsande metodar for det, politikken generelt.. osv

Lenke til kommentar

http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/tema/M...er.html?id=1160

 

 

<H1>Menneskerettigheter

Målet for Norges multilaterale og bilaterale menneskerettighetspolitikk er å bidra til bedre etterlevelse av menneskerettighetene. De viktigste multilaterale fora for dette arbeidet er FNs generalforsamling og FNs Menneskerettighetsråd. I Norges bilaterale arbeid står menneskerettighetsdialogene med Kina, Indonesia og Vietnam i en særstilling.

 

At Norge ikke kritiserer kina og prøver å gjøre noe med det er grunnleggende feil</H1>

Lenke til kommentar
Jeg er enig med deg, Peter_Lynch, vi burde kritisere Kina mye mer. Jeg tror grunnen til at vi ikke kritiserer Kina så mye er fordi det ligger langt unna, og er ikke like mye i media. Derimot syns jeg det er viktig at vi kritiserer USA også, for USA utretter forferdelig mye umoralskt her i verden. Når det er sagt, vil jeg også nevne at Russland ikke er en gullunge heller.

 

Felles for disse "supermaktene", som er det som gjør dem uforaktelige i mine øyne, er at de er kapitalistiske alle sammen. Go social-democracy! :new_woot:

 

Haha. Gå gjennom huset ditt, du. Legg alle dine kjæreste eiendeler i en haug, og før opp statistikk; Hvor mye har merket: 'Made in China'?

Lenke til kommentar
...

 

Haha. Gå gjennom huset ditt, du. Legg alle dine kjæreste eiendeler i en haug, og før opp statistikk; Hvor mye har merket: 'Made in China'?

 

Hahaha :!: Jeg tror ikke jeg tør :p

 

Men det hjelper ikke folk som bor i Kina en døyt om vi begynner å boikotte varene deres.

 

Ser heller ingen grunn til å boikotte kinesiske varer. Klart det finnes ting med Kina som kan kritiseres, men også mye som kan roses. En flott ting med dem for å nevne noe er at de er imot et angrep på Iran. Et slikt angrep vil garantert skape større konflikt og spetakkel mellom USA, deres venner og allierte og organisjasjoner som Al Qaida.

Lenke til kommentar
Kan da ikke med viten og vilje sammenligne USA med "demokratiske" Kina? Vi forventer at Kina skal kjøpe media og sensurere internett, vi forventer ikke at USA skal gjøre det samme. Det er synd og skam, men Kina er et fryktelig land på mange områder.

 

Kina har sikkert mange fryktelige sider bare man begynner å lete. Det samme gjelder sikkert USA, Russland, Iran, Cuba, England, Italia, Danmark samt resten av verdens land. Ingen er perfekte. Som trådstarter sier så kritiseres USA mye, men han tar feil når han sier at ingen kritiserer Kina. Alle land kritiseres nå og da. Som sagt, ingen land er perfekte og ingen statsledere fører en perfekt ledelse av staten de leder.

Lenke til kommentar
Ang. at Bush ble valt til president to ganger så er jeg litt forsiktig med å kritisere det amerikanske folket siden det var snakk om valgjuks begge ganger.

 

---->KILDER<---- takk

 

(og da noen som i hvert fall har _litt_ troverdighet - m.a.o ingen vits i å komme trekkende med Prisonplanet, Indymedia, Michael Moore, Klassekampen etc).

Lenke til kommentar
Kom til å tenke på en ting. Eneste landet kina har okupert er vell tibet. Usa derimot har okpurt Vietnam, Irak, Afganistan, Panama, og et forsøk på å invadere Cuba. Det er vell ca 5 ganger så mange invasjoner som Kina har gjort.

 

Invasjon != okkupasjon

 

Det er da to forskjellige ting. Man trenger ikke nødvendigvis å okkupere et land etter å ha invadert det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...