Gå til innhold

Rapport fra innsiden: Komplett AS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper artikkelforfatteren med denne linjen "Det nye lagersystemet til Komplett heter AutoStore, og i Norge er det kun MPX og Santek som har et lignende system" forholder seg til "dataforhandlere" for Tingstad a/s kjører samme system Ålesund og jeg mener at de også har eller skal ha dette i Oslo også .

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gøy sak!

Robotane gjekk jo kjapt! Konge tøft. Skulle gjerna sett korleis dei løfter opp kassane på nært hold. Og gjerne ein robotkollisjon :)

sansynligvis finnes det et ganske effektivt system for å hindre kollisjon ;)

CSMA/CD? :p

Skrevet

Så genialt system! :D

Da skjønner jeg hvordan de klarte å sende pakken på en time i dag tidlig. La ordren kvart på ti og fem på elleve var pakken allerede i systemet til posten. :D

Skrevet
Bra system,men mye støy virket det som.

Har de glemt hørselsværn eller bruker de bare slike små propper i ørene :hmm:

Vansklig å høre på videoen, men virket ikke som det var over 85 dba i snitt, og da trenger man (etter loven), ikke å bruke hørselsvern. Bedriter er ofte ganske flinke til å tilby hørselvern ganske godt under grensa (dog for lite flinke til å skaffe mindre støyende utstyr IMHO, hørselvern er slitsom å bruke), så jeg vil tro de har det der om det er nødvendig, dog er det ofte folk ikke bruker de.

Forøvrig er propper på papiret bedre enn klokker til å dempe, men i praksis ligger de ofte lavere, fordi folk er lite flinke til å sette de i riktig.

AtW

Skrevet
Veldig kult robot-system, men syns synd på dem som jobber der. Det var ikke akkurat balsam for ørene de produserte.

Det tenkte jeg også på. Men det er sikkert mulighet for å høre på musikk eller noe.

Ble for øvrig veldig imponert over omfanget, og ikke minst av robotsystemet.

Skrevet

Skal bli spennende å se om HW følger opp andre bedrifter også, eller om dette var bare for å hjelpe Komplett til å oppnå litt cred etter all den dårlige omtalen de fikk i høst.

Kunne vært artig å sett fra Amentio f.eks.

Skrevet
Kunne vært artig å sett fra Amentio f.eks.

blir ikke det da en helt lik reportasje i og med at amentio bruker samme lager til en viss grad. norek osv

Jo, nettopp. Men da kunne vi sett om de faktisk har så mye å gjøre at de ikke har tid til å svare på mail eller telefon.

Samt at vi kunne fått et innblikk i webmercs

Skrevet

De nye eskene som kommer fra Komplett suger hardt!

Hva var feil med de gode gamle som man kunne sprette opp teipen på?

Nei, nå skal man bruke 2 timer på å få opp faenskapet :(

Skrevet (endret)
De nye eskene som kommer fra Komplett suger hardt!

Hva var feil med de gode gamle som man kunne sprette opp teipen på?

Nei, nå skal man bruke 2 timer på å få opp faenskapet

Det er meningen att man skal ta tak i den ene "papp fliken" i midten på esken og dra, så åpner boxen seg.

Endret av Biomec
Skrevet
Wow, ante ikke at det fantes ett slikt system i det hele tatt. Trodde det bare var i Half life 2 og Monsters Inc. jeg :p

Morsomt.

monsters inc sitt er enten fra 30-tallet eller 50-tallet...

ser i det minste slik ut på stilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...