Gå til innhold

Rapport fra innsiden: Komplett AS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gøy sak!

 

Robotane gjekk jo kjapt! Konge tøft. Skulle gjerna sett korleis dei løfter opp kassane på nært hold. Og gjerne ein robotkollisjon :)

 

sansynligvis finnes det et ganske effektivt system for å hindre kollisjon ;)

 

 

Robotene fungerer nok ikke slik at de finner veien selv. De får nok bare ordre som "gå til X,Y nå". så rapporterer den tilbake når den har plukket opp varen eller hva den nå skal gjøre. Styringssystemet på topp tar seg nok av å unngå kollisjoner...

Lenke til kommentar

Bra reklam åt en bra bedrift som leverer raskt och har mycket att velge på.

Syns det är mere kul med små bedrifter men komplett har ju blivit stort o ändå behålt bra service o kontroll på vad de driver med. Inte alla føretag som klarar det med bibehållen kvalitet på service mm. Kanske har de bra personal og som gør jobben bra, får hoppas komplett husker sine ansatte så de blir satt pris på

Lenke til kommentar
Tilbake til AutoStore. Når du bestiller noe fra Komplett, havner ordren i kø i det automatiske systemet. De fleste ordrene som kommer inn hos Komplett, er har liten fysisk størrelse, så Komplett lager pappesker i to størrelser selv. Disse monteres også med krympeplast, så etter en operatør har lagt komponentene i esken, trengs det ikke mer fyllmasse (slik som luftputer og riflet papp.) Disse eskene går i en løkke på en samebånd over operatørene (bilder under).

 

Samebånd, jaja :)

 

Fin artikkel forresten :)

Endret av kjeksomanen
Lenke til kommentar
"Ingen Ferrarier eller Porscher utenfor Kompletts hovedkvarter" står det i artikkelen.

 

Man blir altså ikke rik av å jobbe på Komplett... :tease:

 

betyr vel bare at sjefene/eierne ikke gidder gå på jobb lengre...

 

evt at Hardware.no har tatt bilde av kundeparkeringen......... :p og ikke personalparkeringen som er gjemt på andre siden av bygget

Lenke til kommentar
Steike. Hadde sett for meg et par-tre lagerarbeidere som luffet rundt i tøfler og klatret i stiger. Litt høyere volum enn som så, gitt. :)

 

Veldig kult robot-system, men syns synd på dem som jobber der. Det var ikke akkurat balsam for ørene de produserte.

Haha, hadde aldri tenkt på noe sånt nei, trodde også det var en liten håndfull med plukkearbeidere som valset opp og ned i stiger, for å deretter ta en 2 timer røyke&kaffe pause.

 

Noen som vet hvor langt tid det tar for en pakke som blir bestilt før kl3, til når den har havnet i postens system?

 

MHV Todda7

Lenke til kommentar
"Ingen Ferrarier eller Porscher utenfor Kompletts hovedkvarter" står det i artikkelen.

 

Man blir altså ikke rik av å jobbe på Komplett... :tease:

 

betyr vel bare at sjefene/eierne ikke gidder gå på jobb lengre...

 

evt at Hardware.no har tatt bilde av kundeparkeringen......... :p og ikke personalparkeringen som er gjemt på andre siden av bygget

 

"Alle" vet jo at de ansattes helikoptre parkeres på taket eller i hangaren på baksiden, tsk. tsk. tsk. :innocent:

Lenke til kommentar
Gøy sak!

 

Robotane gjekk jo kjapt! Konge tøft. Skulle gjerna sett korleis dei løfter opp kassane på nært hold. Og gjerne ein robotkollisjon :)

 

jeg jobber på mpx, og jeg har sett de kræsje maaange ganger, de er raske de krabatene der hehe, det dundrer i hele lokalet når de kræsjer, (ikke at de kræsjer ofte da, har kun skjedd 3 ganger i løpet av en del år nå tror jeg)

 

og de løfter kassene opp ved hjelp av vaiere og kroker som fester seg til kassene

Endret av JediMindTriks
Lenke til kommentar

...og *DER(!)* var pakka mi! :D

 

Hehe, bra system de har fått seg nå ja. Har lurt litt på hvor mange av datakjedene rundt omkring bruker en slik form av automatisering, og nå fikk jeg svaret. At det bygges 150 PC-er i døgnet er nokså fascinerende og...

 

Vurdert å bestille nytt skjermkort fra Komplett denne uken, og syntes det er bra at de har gått 100% over til luftputer som dempemateriale/fyllmasse.

Lenke til kommentar
...og *DER(!)* var pakka mi! :D

 

Hehe, bra system de har fått seg nå ja. Har lurt litt på hvor mange av datakjedene rundt omkring bruker en slik form av automatisering, og nå fikk jeg svaret. At det bygges 150 PC-er i døgnet er nokså fascinerende og...

 

får en til å undres på hvor mye datakraft som finnes rundt om i dette landet, eller hva? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...