Gå til innhold

8800gt med X2 3800+?


8ball

Anbefalte innlegg

8800gt kort til under 2000,- og med en slik ytelse er jo nesten til å grine av. Jeg vil ha et slikt!

 

Men er det noen som har greie på hvordan det vil fungere med mitt snart 2år gamle oppsett?

Sitter i dag på:

Asus A8N Sli Premium

AMD X2 3800+ (klokket til 2,5Ghz)

2 gig ram

500watt psu

Skjermkortet jeg vurderer å bytte er 7800gt kort

 

Er cpu'en min retten å sletten blitt for gammel å treg med årene til at det er noen vits i å kjøpe nytt skjermkort. Sitter jo på et 939 system her, så alternativet blir vel å kjøpe alt nytt. Regner ikke med at det skjer før om et år, men en liten oppgradering på to lapper kan jeg lett la meg overtale til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert litt teit spørsmål, men er det noen som vil driste seg ut på hvilken kvalitet jeg kan forvente meg på kanskje det mest omtalte spillet om dagen, nemelig Crysis.

Og går det ann å si at med min cpu så vil jeg bare dra nytte av kanskje 80% av skjermkortet?

Lenke til kommentar
8800gt kort til under 2000,- og med en slik ytelse er jo nesten til å grine av. Jeg vil ha et slikt!

 

Men er det noen som har greie på hvordan det vil fungere med mitt snart 2år gamle oppsett?

Sitter i dag på:

Asus A8N Sli Premium

AMD X2 3800+ (klokket til 2,5Ghz)

2 gig ram

500watt psu

Skjermkortet jeg vurderer å bytte er 7800gt kort

 

Er cpu'en min retten å sletten blitt for gammel å treg med årene til at det er noen vits i å kjøpe nytt skjermkort. Sitter jo på et 939 system her, så alternativet blir vel å kjøpe alt nytt. Regner ikke med at det skjer før om et år, men en liten oppgradering på to lapper kan jeg lett la meg overtale til...

 

Jeg må le litt.. er i akkurat samme situasjonen. Forskjellen er at jeg har en Asus A8N-E og har ikke overklokket CPUen. Denne tråden er jeg litt spent på da.

 

Som en kommentar til systemet ditt og mitt:

Det kjipe med å ha S939, er at "everything must go", dersom man vurderer en oppgradering, må alt skiftes. Forhandlere selger ikke noen CPUer som gir god nok forskjell hos s939, ergo utskiftning. Vet ikke om PSUen kan beholdes, har en 2 år gammel Mist 500.

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar

Ja da har vi kjøpt lik psu også :wee:, men jeg ser ikke på våres Mist 500watt som noe problem. Det får da være måte på hvor mye strøm et 8800gt kort skal ha.

 

Om noen sitter på noe annen info så håper jeg dere sier i fra om det. For det vil jo være kjedelig om det ikke fuka, så må man begynne å bytte ut flere deler, og med 939 så går jo ikke det :(

Lenke til kommentar

Gi gass du! Med klokk på 2,5Ghz er det verdt det synest jeg :) Så lenge du ikke kjører 1080*768 :)

 

Min erfaring er at hvis CPU er flaskehals så er den det på en FPS som fortsatt er mer enn spillbar, og når da neste generasjon spill kommer er det plutselig skjermkortet som er flaskehals igjen.

 

I ditt tilfelle vil jo CPU være det svakeste ledd, men det gjør vel ikke noe? (noe må jo være det også) Og når neste generasjon spill kommer så vil det kreve enda mer av grafikkort, slik at det er mulig at det blir flaskehals.

 

Anyone catch my drift? Dårlig forklaring men ;) prøver da

Lenke til kommentar
Ja da har vi kjøpt lik psu også :wee:, men jeg ser ikke på våres Mist 500watt som noe problem. Det får da være måte på hvor mye strøm et 8800gt kort skal ha.

 

Om noen sitter på noe annen info så håper jeg dere sier i fra om det. For det vil jo være kjedelig om det ikke fuka, så må man begynne å bytte ut flere deler, og med 939 så går jo ikke det :(

 

Da jeg mente at strømforsyningen kunne være ett problem, var det ikke p.g.a mye watt du har tilgjengelig. Hellere at det er kommet nye kontakter. Enkelte skjermkort trenger en 8 pins kontakt, og så vidt jeg vet har Mist 500W kun en 6 pins kontakt.

Lenke til kommentar
Da jeg mente at strømforsyningen kunne være ett problem, var det ikke p.g.a mye watt du har tilgjengelig. Hellere at det er kommet nye kontakter. Enkelte skjermkort trenger en 8 pins kontakt, og så vidt jeg vet har Mist 500W kun en 6 pins kontakt.

Så var det ikke HD2900 han var ute etter heller da.

Lenke til kommentar
Gi gass du! Med klokk på 2,5Ghz er det verdt det synest jeg :) Så lenge du ikke kjører 1080*768 :)

 

Hvorfor kan jeg ikke kjøre 1080*768? Kan max ha 1080*1024 oppløsning på skjermen min. Er dette for dårlig oppløsning??

 

Da jeg mente at strømforsyningen kunne være ett problem, var det ikke p.g.a mye watt du har tilgjengelig. Hellere at det er kommet nye kontakter. Enkelte skjermkort trenger en 8 pins kontakt, og så vidt jeg vet har Mist 500W kun en 6 pins kontakt.

 

Hmm.. Den tanken har ikke slått meg en gang :blush: Får skru opp PC-en min å ta en kikk der. Det er bra dere passer på :p

Lenke til kommentar
Da jeg mente at strømforsyningen kunne være ett problem, var det ikke p.g.a mye watt du har tilgjengelig. Hellere at det er kommet nye kontakter. Enkelte skjermkort trenger en 8 pins kontakt, og så vidt jeg vet har Mist 500W kun en 6 pins kontakt.

Så var det ikke HD2900 han var ute etter heller da.

 

Nå skjønner jeg ikke hvorfor du drar inn HD2900 inn da. Poenget mitt er da vitterlig, at det kjipt å kjøpe ett nytt skjermkort, for så å oppdage at man mangler kompatible kontakter.

 

Jeg har sett på bilder av XFXs sin 8800GT, den trenger en 8 pins PCI-e kontakt. Du kan kjøpe konverter fra Microplex.no, men jeg aner ikke om det er trygt å bruke en slik.

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...E&mcat=c531

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar

jeg sitter å tenker tanken selv . sitter på opteron 175 klokket til 2.7 og xfx 7900gt extreme og sliter på høyere oppløsninger både på airborne og prey.. siden jeg har 24 toms skjerm så lurer jeg på om det er noe vits å invistere i 8800 gt med en så gammel prosessor... har 2 giga minne som kjører på 500mhz da så synes at det burde holde en stund til..

Lenke til kommentar
Har kastet meg på bølgen,og bestillt et Asus 8800GT.

Cluet er at jeg ikke har 6-pins molex,men 2 4-pins molex :ohmy:

Følger det med overgang fra dobble 4-pins til 6-pins,eller må jeg skifte ut

min Bequiet 550W?

 

Dette skal normalt følge med kortet. Gjorde ihvertfall det med mitt siste. De fleste datasjapper har også sikkert slikt liggende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...