Gå til innhold

8800gt med X2 3800+?


8ball

Anbefalte innlegg

Er litt nyskjerrig på denne posten. da jeg har lignende oppsett selv (AMD 4200 .2200 mhz)

og mist 500w :-)

Hva scorer 7800 kortet ditt i 3D mark 06

Selv har jeg ett 7900 kort fra XFX som er fabrikk klokket og scorer snaue 5200 poeng.

Er Så utrolig i tvil om jeg skal kline til å bare kjøpe ett 8800 Gt kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ca to år siden jeg bygde maskinen, og da mener jeg at jeg prøvde 3dmark. Men har ikke prøvd det siden, så jeg husker ikke hva scoren var for no. Husker at jeg prøvde å klokke skjermkortet mitt litt da, men der lyktes jeg ikke så godt. Det hele endte med at jeg kun klokket cpu'en.

 

Jeg bestillte det nye 8800gt kortet mitt i en nettbutikk som sa de skulle få kortet inn etter en uke. Da det hadde gått en uke så skulle de få det inn om 3 dager...osv osv. Omsider så ble jeg så lei av å vente at jeg bare avbestillte hele greia,

og pengene som skulle gå til kortet har jeg istedenfor brukt på annen morro. Så jeg kan nok ikke hjelpe deg noe mer med valgene mtp at jeg ikke kan dele erfaring av det nye oppsettet mitt, som jeg ikke har!

(annen morro er i dette tilfelle en PS3 til 2990. Så det ble 1000,- dyrere enn et 8800gt kort, men men. Gøy er det)

Lenke til kommentar

Crysis vil gå kjempe fint, der er det ikke CPU som er flaskehalsen. De prøvde å klokke Core 2 Duo fra orginalt 2,6ghz til 1,6 ghz, mistet bare 5 fps eller noe sånt.. Jeg har fortsatt en 939 CPU, 4200+ den klokker lett til 3,0ghz, så ser ikke på CPU som noe stort problem, hvertfall ikke i Crysis : ) Skal kjøpe meg et 8800GT kort etter jul, da jeg får penger : )

 

Go for it Jollis : )

Endret av Nautique
Lenke til kommentar
Crysis vil gå kjempe fint, der er det ikke CPU som er flaskehalsen. De prøvde å klokke Core 2 Duo fra orginalt 2,6ghz til 1,6 ghz, mistet bare 5 fps eller noe sånt.. Jeg har fortsatt en 939 CPU, 4200+ den klokker lett til 3,0ghz, så ser ikke på CPU som noe stort problem, hvertfall ikke i Crysis : ) Skal kjøpe meg et 8800GT kort etter jul, da jeg får penger : )

 

Go for it Jollis : )

 

Jammen da tror jeg at jeg skal gå for det litt ut på nyåret. 2000.- er jo ikke så mye penger. Og uansett, så vil det jo passe bra inn i en fremtidig maskin som setttes sammen en gang til Våren eller sommeren.

Takk for de gode rådene. Så nå blir det legge å litt penger til side :innocent:

Endret av Jollis
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Crysis vil gå kjempe fint, der er det ikke CPU som er flaskehalsen. De prøvde å klokke Core 2 Duo fra orginalt 2,6ghz til 1,6 ghz, mistet bare 5 fps eller noe sånt.. Jeg har fortsatt en 939 CPU, 4200+ den klokker lett til 3,0ghz, så ser ikke på CPU som noe stort problem, hvertfall ikke i Crysis : ) Skal kjøpe meg et 8800GT kort etter jul, da jeg får penger : )

 

Go for it Jollis : )

Hva med dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343946 Virker Som ett fornuftig valg. Får både ytelse og nødvendig stillhett !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...