Gå til innhold

Demo av Crysis (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk da endelig lastet ned demoen, men ble skuffet over å finne ut at grafikken ikke fungerte som den skulle. Grafiske glitcher kan man vel kalle det. Har ingen framerate-problemer (hverken på high, medium eller low), men det hjelper lite da det ikke er mulig å se hva som er på skjermen. Dette gjelder selv etter å ha oppdatert både grafikk og prosessor-driver. Surt.

 

Screenshots:

http://bildr.no/image/116280.jpeg

http://bildr.no/image/116281.jpeg

 

Noen andre som har opplevd noen grafiske feil her?

 

EDIT: Glemte jammen hardware, den er slik:

 

AMD 64 X2 Dual Core 3800+

Geforce 7950 GT 256 mB

2GB RAM

Endret av Hawko
Lenke til kommentar
Spelt i gjennom demoen, virka OK.

Men når eg setter den på Very High, så bruker den ikkje meir enn 8-12% cpu, på min Q6600.

Eg hadde nå forventa at den minst brukte 25% = 1 kjerne når man sette den på very high!

Når eg har den på medium så bruker den opptil 30%, altså litt over 1 kjerne.

 

q6600 3.2 ghz

gf 8800 gtx

4 gig ram

vista 64bit.

 

Det er fordi det er skjermkortet ditt som er flaskehalsen, akkurat det samme her. Setter jeg ned settings som går på CPU, f.eks fysikk så øker ikke FPS i det hele tatt, det er shaders og diverse post-processing effekter som tar på her, og det går selvfølgelig på skjermkortet. Bare shaders fra very high til high dobler FPS hos meg.

Lenke til kommentar
Jeg fikk da endelig lastet ned demoen, men ble skuffet over å finne ut at grafikken ikke fungerte som den skulle. Grafiske glitcher kan man vel kalle det. Har ingen framerate-problemer (hverken på high, medium eller low), men det hjelper lite da det ikke er mulig å se hva som er på skjermen. Dette gjelder selv etter å ha oppdatert både grafikk og prosessor-driver. Surt.

 

Screenshots:

http://bildr.no/image/116280.jpeg

http://bildr.no/image/116281.jpeg

 

Noen andre som har opplevd noen grafiske feil her?

 

EDIT: Glemte jammen hardware, den er slik:

 

AMD 64 X2 Dual Core 3800+

Geforce 7950 GT 256 mB

2GB RAM

Sjekk at Nvidia driveren står til "application controlled" på AA og AF. Jeg fikk samme problemet fordi jeg hadde satt andre verdier i driveren.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
er det noe i innstillingene man må skifte på for å ødelegge hus?

Prøv med en bil, det var sinnsykt deilig å kjøre gjennom 3 plankevekker,bensinkanner og rett inn i et hus og få taket oppå bilen for å så kjøre gjennom neste vegg og ut på stranden hoppe ut og str-jump oppi en båt ,bokse dem og ta over styringen og kjøre over de andre båtene ( eksploderte og daua da)

Lenke til kommentar

Råeste jeg har spilt på lenge! Fikk frysninger da jeg grabba den første fienden i strength modus og ga han en høyre midt i trynet. Dette skal jeg helt klart kjøpe, elsker at alt er realtime... er jo et par timer med tidsfordriv bare å skyte ned trær

 

Fløyt bra på 1280x1024, innstillinger medium.

Lenke til kommentar

Har spilt igjennom 2 ganger nå.

Første gang var run and gun. (Gikk ikke så bra)

Andre gang var det hyppig bruk av stealth mode.

Dette kan jo faktisk bli et fps hvor du kan snike deg rundt.

Litt dumt at "Charlie" tåler enten 1 skudd i skallen eller 20-30 i brystet.

Var veldig klar for mer på slutten av demoen.

Ser det kan bli et ganske dyrt spill for meg.. 8000,- utenom spillet :p

Får vel kansje klare meg på medium settings og vente til Win XP får DX10 støtte...

Lenke til kommentar

Da har man testet crysis, ikke fått fullført demoen men, det er noe av det råeste jeg har prøvd. Kjørte forresten de testene, min instilling er 1680x1050 AA er off og alt annet av instillinger er på high. Bruker Windows XP

 

GPU:

TimeDemo Play Started , (Total Frames: 2000, Recorded Time: 111.86s)

!TimeDemo Run 0 Finished.

Play Time: 99.62s, Average FPS: 20.08

Min FPS: 8.67 at frame 145, Max FPS: 24.18 at frame 1764

Average Tri/Sec: -18972498, Tri/Frame: -945007

Recorded/Played Tris ratio: -0.97

!TimeDemo Run 1 Finished.

Play Time: 93.21s, Average FPS: 21.46

Min FPS: 8.67 at frame 145, Max FPS: 24.65 at frame 62

Average Tri/Sec: -20050422, Tri/Frame: -934444

Recorded/Played Tris ratio: -0.98

!TimeDemo Run 2 Finished.

Play Time: 93.17s, Average FPS: 21.47

Min FPS: 8.67 at frame 145, Max FPS: 24.65 at frame 62

Average Tri/Sec: -20053600, Tri/Frame: -934183

Recorded/Played Tris ratio: -0.98

!TimeDemo Run 3 Finished.

Play Time: 93.21s, Average FPS: 21.46

Min FPS: 8.67 at frame 145, Max FPS: 24.65 at frame 62

Average Tri/Sec: -20046700, Tri/Frame: -934241

Recorded/Played Tris ratio: -0.98

TimeDemo Play Ended, (4 Runs Performed)

 

 

CPU:

TimeDemo Play Started , (Total Frames: 1500, Recorded Time: 44.62s)

!TimeDemo Run 0 Finished.

Play Time: 79.43s, Average FPS: 18.88

Min FPS: 12.58 at frame 1082, Max FPS: 27.11 at frame 101

Average Tri/Sec: 21895588, Tri/Frame: 1159454

Recorded/Played Tris ratio: 0.62

!TimeDemo Run 1 Finished.

Play Time: 74.39s, Average FPS: 20.16

Min FPS: 12.58 at frame 1082, Max FPS: 27.11 at frame 101

Average Tri/Sec: 23572144, Tri/Frame: 1169093

Recorded/Played Tris ratio: 0.62

!TimeDemo Run 2 Finished.

Play Time: 74.43s, Average FPS: 20.15

Min FPS: 12.58 at frame 1082, Max FPS: 27.11 at frame 101

Average Tri/Sec: 23416686, Tri/Frame: 1161872

Recorded/Played Tris ratio: 0.62

!TimeDemo Run 3 Finished.

Play Time: 74.28s, Average FPS: 20.19

Min FPS: 12.58 at frame 1082, Max FPS: 27.11 at frame 101

Average Tri/Sec: 23439392, Tri/Frame: 1160738

Recorded/Played Tris ratio: 0.62

TimeDemo Play Ended, (4 Runs Performed)

 

Dette er vel ikke så gæli?

Endret av Indianern
Lenke til kommentar
Hei :), er det noen som vet hvordan man får nye våpen i sandbox, og hvordan man spawner items og motstandere?

 

Load et map f.eks Shore. Trykk knappen merket FG oppe i høyre hjørne. Under flow graphs trykker du på entitles -> waterfall_mist -> particleeffect623. Høyreklikk på det gråe området og velg add node -> misc -> start. Lag en ny node add node -> inventory -> add item ved siden av. Kopl dem sammen med en blå pil. Trykk på item= Oppe til høyre under inputs trykker du på item, og velger det våpenet du vil ha. Våpen som jeg har testet og som funker er gauss riflen, SMG, C4, LAW og DSG1 (seriøst digg sniper rifle). Bare test deg fram :)

 

EDIT: Om dere spawner bak den frøsne båten i demoen vil dere få med dere hele banen. Du får se litt mer av romvesenet her.

Endret av Markaren
Lenke til kommentar
Får vel kansje klare meg på medium settings og vente til Win XP får DX10 støtte...

Det skjer ikke dessverre. Gikk tilbake til xp for litt siden. Vista og drivere er for umoden for meg enda. Klarer meg uten dx10 for øyeblikket, Crysis ser ikke akkurat stygt ut i dx9 ;)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Spilt igjennom demoen en gang og surra rundt noen timer. Kjører det meste på very high.

Det eneste bittelitt skuffende var at frihetsfølelsen ikke virka så stor som i far cry enda.

 

Men det er tross alt en demo.

Syns farcry hadde spesielt ett veldig spennende map ,,det som het "fort" tror jeg.

 

Beste oplevelsen med spillet var vel da det begynte å lysne :) Da blei alt så vakkert.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar
...Ja èn ting som er helt latterlig med Crysis - HVORFOR I HELVETE SNAKKER KOREANERE ENGELSK?! Jiises! Sånn var det i Hollywood-filmer på 50-tallet! Har vi ikke kommet lenger? :nei:
Det gjøres vel i stor grad fremdeles i dårlige Hollywoodfilmer, om de virkelig går dypt til verks har de i alle fall en meget generisk aksent. Men jeg er enig i ditt utsagn, de kunne godt tatt seg bryet med å få karakterene til å prate koreansk.

 

 

 

DE SNAKKER KOREANSK PÅ DELTA !!!

Lenke til kommentar
Hvorfor kan de ikke bare snakke koreansk på alle vanskelighetsgradene? Forbehold hard core-spillere?

 

Det blir lettere når de snakker engelsk (for alle som forstår engelsk men ikke koreansk) siden de kommer med nyttig info som "jeg kaster en granat på deg" osv.

 

Alle vanskelighetsgradene kan få koreansk tale. Søk etter diff_easy diff_normal eller diff_hard og forandr der det står no om språket fra 1 til 0 eller var det omvendt.

Lenke til kommentar
Hei :), er det noen som vet hvordan man får nye våpen i sandbox, og hvordan man spawner items og motstandere?

 

Load et map f.eks Shore. Trykk knappen merket FG oppe i høyre hjørne. Under flow graphs trykker du på entitles -> waterfall_mist -> particleeffect623. Høyreklikk på det gråe området og velg add node -> misc -> start. Lag en ny node add node -> inventory -> add item ved siden av. Kopl dem sammen med en blå pil. Trykk på item= Oppe til høyre under inputs trykker du på item, og velger det våpenet du vil ha. Våpen som jeg har testet og som funker er gauss riflen, SMG, C4, LAW og DSG1 (seriøst digg sniper rifle). Bare test deg fram :)

 

EDIT: Om dere spawner bak den frøsne båten i demoen vil dere få med dere hele banen. Du får se litt mer av romvesenet her.

 

Men hvordan spawner man?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...