Gå til innhold

Gmail får IMAP-støtte


Anbefalte innlegg

Jeg har fått muligheten for IMAP.

Tenker jeg skal prøve, for det er litt irriterende når jeg sjekke gmail på laptopen og det fører til at den stasjonære ikke da laster ned filene i outlook ved neste gangs bruk.

 

Enig. Jeg har det samme problemet. Dette har jeg ventet på lenge, og jeg lurer på hvorfor Google ikke har innført dette før, så mye ressurser som de har.

 

Jeg har ikke fått IMAP ennå. Hvor lenge har du hatt Gmail-konto sånn ca.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hatt GMail helt siden starten, og har ikke fått IMAP enda, mens jeg leser at folk som er ganske ferske GMail-brukere allerede har fått det, så det virker som det er ganske tilfeldig hvem som får først.

 

Eg har fått da, har og hatt gmail sia starten:)

 

Edit: Har og testa imap mot Windows Live Mail beta klienten, fungere fint!

Endret av Manson
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på IMAP og POP da?

imap kjører alle eposter direkte fra serveren de er lagret på, det vill si at epostene dine blir værende (om du ikke kopierer de ut) ganske likt exchange.

Pop laster ned alle eposter lokalt til maskienne din. Tar du ikke backup og maskienne sier hasta la vista, er epostene dine BORTE

 

Når jeg bruker Thunderbird via POP, så blir alle mailene liggende igjen på serveren, de blir bare lagt inn under "All mails"

 

EDIT:

 

Har aktivert at gmail skal ta vare på all mail som lastes ned via pop i arkivet.

Hva er forskjellen på det og IMAP egentlig?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på IMAP og POP da?

imap kjører alle eposter direkte fra serveren de er lagret på, det vill si at epostene dine blir værende (om du ikke kopierer de ut) ganske likt exchange.

Pop laster ned alle eposter lokalt til maskienne din. Tar du ikke backup og maskienne sier hasta la vista, er epostene dine BORTE

 

Når jeg bruker Thunderbird via POP, så blir alle mailene liggende igjen på serveren, de blir bare lagt inn under "All mails"

du har satt på fungsjonene for det ;)

Jeg har også det, men blir fult en dag og veldig rotete (vertfall til meg!)

Lenke til kommentar

med IMAP så forsvinner mailen når du sletter den fra klienten, slik at neste gang du logger på gmail så vil ikke mailen du leste sist komme som ulest, den er lest, slettet... eller hva du måtte ha gjort med fila, IMAP samkjører mail boksen med serveren slik at infoen ligger likt begge plasser.

 

Bruker ikke gmail lenger, men husker at når jeg brukte gmail og pop, så sparte gmail på alle mailene jeg lastet ned, selv om jeg hadde hukket av for og ikke beholde kopi på serveren, det var meget irriterende... men men nå bruker jeg ikke gmail lenger, men tilbake til IMAP.

 

IMAP er for meg helt overlegent i forhold til POP3

Lenke til kommentar
Er ikke noe av pointet med IMAP at det skal være lettere å ha to klienter koplet til samme mailboks? Faktisk kan de være koplet til samtidig, om du ser på fordelene med IMAP. Siden Thunderbird støtter IMAP, kan du vel like gjerne skifte til det på den også. Har aldri brukt det selv, men har alltid forstått det som ganske overlegent POP3 på alle måter.

 

[edit: drikke kaffe så jeg husker hva jeg skulle svare på] Når det gjelder søking av mail, støtter IMAP server-side search, så der skulle Google være grei nok. Ellers fins det også noe som heter disconnected IMAP, som iallfall er støttet av KMail.

Jeg liker å ha all mailen liggende på PC-en i tillegg til serveren. Derfor ønsker jeg å bruker POP på hovedmaskinen/OS'et, og IMAP på alle andre greier jeg bruker.
Lenke til kommentar
Jeg har fått muligheten for IMAP.

Tenker jeg skal prøve, for det er litt irriterende når jeg sjekke gmail på laptopen og det fører til at den stasjonære ikke da laster ned filene i outlook ved neste gangs bruk.

 

Enig. Jeg har det samme problemet. Dette har jeg ventet på lenge, og jeg lurer på hvorfor Google ikke har innført dette før, så mye ressurser som de har.

 

Jeg har ikke fått IMAP ennå. Hvor lenge har du hatt Gmail-konto sånn ca.?

 

Som flere andre har sagt nå, så spiller det liten rolle når man anskaffet det ser det ut som. Men har hatt siden 2004 en gang.

Og det stemmer bra at Gmail lagrer epost selv om det ikke er huket av for å lagre etter nedlasting. Det er vel bare innebygd i gmail mtp at man aldri skal behøve å slette eposten sin der.

Lenke til kommentar

Satt litt å lekte nå på Gmail for å se, for jeg hadde heller ikke fått aktivert muligheten for IMAP.

 

Tydeligvis holder det bare med å endre språket i Gmailen til Engelsk, så får du muligheten, det var i alle fall når jeg endra til Engelsk at jeg fikk muligheten.

 

Så ønsker du IMAP støtte nå, endre språket til Engelsk på gmail kontoen din :)

Lenke til kommentar
Satt litt å lekte nå på Gmail for å se, for jeg hadde heller ikke fått aktivert muligheten for IMAP.

 

Tydeligvis holder det bare med å endre språket i Gmailen til Engelsk, så får du muligheten, det var i alle fall når jeg endra til Engelsk at jeg fikk muligheten.

 

Så ønsker du IMAP støtte nå, endre språket til Engelsk på gmail kontoen din :)

 

Det funket ikke for meg. Nå sto riktignok språket på gmailen min på engelsk fra før, men det skjedde ikke noe når jeg først endret til norsk, og så tilbake til engelsk igjen.

Lenke til kommentar

http://mail.google.com/mail/help/intl/en/about_whatsnew.html

Sync your inbox across devices instantly and automatically. Whether you read or write your email on your phone or on your desktop, changes you make to Gmail will be seen from anywhere you access your inbox. Don't fret if you don't see "IMAP Access" yet under the Settings menu. We're rolling it out to everyone over the next few days.
Lenke til kommentar

Har enablet imap i gmail, men får det ikke til funke alikevel. Kommer bare opp melding om tidsavbrudd. Bruker thunderbird..

 

Prøvde å bruke imap.online.no (har brukt pop.online.no tidligere) på telenor mailen min også, men da fikk jeg melding om at tilkoblingen feilet. :hm:

Endret av Shangala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...