Gå til innhold

Gmail får IMAP-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv bruker jeg norsk språkdrakt. Ingen Imap-instilling under mine instillinger. Men det hindrer meg ikke i fra å ha brukt IMAP i et par dager nå :)

Huk av for den boksen som er merket på bildet, og det var det som måtte til for at jeg fikk tilgang på IMAP. Kan ikke garantere at det funker for andre, men verdt et forsøk :)

post-70441-1193486166_thumb.png

Lenke til kommentar
Selv bruker jeg norsk språkdrakt. Ingen Imap-instilling under mine instillinger. Men det hindrer meg ikke i fra å ha brukt IMAP i et par dager nå :)

Huk av for den boksen som er merket på bildet, og det var det som måtte til for at jeg fikk tilgang på IMAP. Kan ikke garantere at det funker for andre, men verdt et forsøk :)

 

Nope, funker heller ikke. Tror dette rulles ut gradvis som et slags lotteri. Det er ikke sikkert at hva man gjør påvirker imap-tilgangen.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke IMAP til å fungere skikkelig med Outlook 2007 jeg :S Og med Opera kom all mailen fra spammappa og slettede elementer rett inn på innboksen, det ble jo bare masse rot!

Selv har jeg dårlig erfaring med Outlook og IMAP, selv med nyeste versjon (2007). Jeg anbefaler et annet mailprogram, som Thunderbird, Kmail, Evolution etc.

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt ikke fått :(

Jeg kom til å tenkte på en ting, kanskje de gjør dette alfabetisk ??

Jeg har en gmail adresse som begynner på "V". Det er jo relativt langt ut i alfabetet, og dermed blir jeg kanskje blandt de siste som får IMAP tilgang :(

 

Edit: Kom på at jeg har en gmail adresse til, og den begynner på "n" og DEN har fått IMAP :) Om vi går for den alfabetteorien, så stemmer det hvertfall. Med mindre det er noen som har en adresse som begynner på noe FØR "n" som IKKE har fått, eller noen med adresse på noe ETTER "v" som har fått.

Endret av Nero Burningwr00m
Lenke til kommentar
Pop laster ned alle eposter lokalt til maskienne din. Tar du ikke backup og maskienne sier hasta la vista, er epostene dine BORTE

 

Dette er rett og slett feil!

 

Pop sletter alle epostene på server om du har valgt at de skal slettes på server, om ikke dette er valgt, vil de bli liggende på server selv om du kjører POP ....

Lenke til kommentar

Med POP kan du kun laste ned mail (om den slettes på serveren eller ei er irrelevant, du kan velge).

 

Med IMAP synkroniseres mail lokalt på maskinen med serveren, og motsatt. Sletter du en mail via Gmail.com, vil den fjernes fra mailprogrammet du bruker på maskinen. Sletter du en mail fra mailprogrammet, slettes den på gmail-serverne, og blir ikkje lenger tilgjengelig via gmail.com. Sender du en email fra emailprogrammet, kan du se denne via gmail.com. IMAP har også støtte for flere klienter, så du kan ha full kontroll over all mail som blir mottat/sendt/slettet, selv om du har pc på jobb, pc hjemme, laptop på hytta, og gmail.com på reise.

 

Så slipper noen å spørre/uttale seg noe mer om dette...

Endret av jocke
Lenke til kommentar
Pop laster ned alle eposter lokalt til maskienne din. Tar du ikke backup og maskienne sier hasta la vista, er epostene dine BORTE

 

Dette er rett og slett feil!

 

Pop sletter alle epostene på server om du har valgt at de skal slettes på server, om ikke dette er valgt, vil de bli liggende på server selv om du kjører POP ....

Standardinstillingen er som regel at den sletter, så må man stille inn om man ikke vil det. For gmail har det ikke noe å si. Gmail sletter ikke mail med mindre du ber om det.

Lenke til kommentar
Jeg har fortsatt ikke fått :(

Jeg kom til å tenkte på en ting, kanskje de gjør dette alfabetisk ??

Jeg har en gmail adresse som begynner på "V". Det er jo relativt langt ut i alfabetet, og dermed blir jeg kanskje blandt de siste som får IMAP tilgang :(

 

Edit: Kom på at jeg har en gmail adresse til, og den begynner på "n" og DEN har fått IMAP :) Om vi går for den alfabetteorien, så stemmer det hvertfall. Med mindre det er noen som har en adresse som begynner på noe FØR "n" som IKKE har fått, eller noen med adresse på noe ETTER "v" som har fått.

 

ikke fått jeg heller, og min begynner på "b"...

Lenke til kommentar

Jeg opprettet en mail for en kompis av meg i dag, og jaggu fikk ikke han IMAP støtte så snart jeg byttet språk til English (US). Hos meg derimot har det ikke dukket opp.

 

Why don't I have IMAP in my account?

 

We're working hard to roll out IMAP access to all our users, but it'll take about a week.

 

To use IMAP, you must have your interface language set to 'English (US)'. You'll know that IMAP is available in your account when the Forwarding and POP tab in your settings becomes Forwarding and POP/IMAP.

 

Until then, thanks for your patience!

 

Man må altså sette språket til English (US) for å få IMAP, så om noen av dere enda ikke har prøvd det kan det godt være dere allerede har fått implimentert IMAP. :)

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...