Gå til innhold

Gmail får IMAP-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har ikke fått ennda :(

 

Det var pussig. På hjelp-sidene til google lovte de at alle skulle ha fått det innen en uke. :hmm:

 

Er mange som har det, bare det ikke vises på siden. Mange måtte bytte til Engelsk språk for å få den opp.

Men IMAP er aktivert automatisk, så kan godt hende du har IMAP selv om du ikke ser det

Lenke til kommentar

Bytt språk!

Vel, ikke helt bokstavelig, men for å få IMAP så må innstillingene legges om til språk "English (US)" for at IMAP skal dukke opp. IMAP er bare aktivert for den nye versjonen av GMail, og den finnes foreløbig bare i amerikanskspråklig versjon.

 

Etter du har gjort dette, aktivert IMAP, og lagret, kan du bytte tilbake igjen til norsk språkdrakt. Du kan da sette opp klienten din.

Lenke til kommentar
Alle e-posttjenestene får mer og mer lagringsplass (eller ubegrenset) og imap etterhvert. Hvilken e-posttjeneste blir den første til å tilby push til mobiler?

 

Denne tråden er vel egentlig død, men tenke bare å si at gmailen blir pushet til mobilen min nå etter jeg satt opp imap på den, så svaret er vel at det ble gmail.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg får 2 kopier av alle mail når jeg bruker IMAP i opera mail. Noen som vet hvordan jeg fikser dette?

Imap implementasjonen til Gmail er heller ufullstendig, og det er dermed mange bugs, som for eksempel at du ikke kan velge hvilke mapper du vil hente. Dette resulterer i at du får tonnevis med spam, og også dobbel mail. Kjipe greier egentlig.

Lenke til kommentar
Imap implementasjonen til Gmail er heller ufullstendig, og det er dermed mange bugs, som for eksempel at du ikke kan velge hvilke mapper du vil hente. Dette resulterer i at du får tonnevis med spam, og også dobbel mail. Kjipe greier egentlig.
Det har jeg aldri opplevd og jeg bruker Gmail IMAP daglig. Faktisk på flere maskiner.

post-30930-1196960371_thumb.png

Slik ser det ut i en skikkelig IMAP-leser (Thunderbird). All mailen som kommer i Gmail-innboksen, lander i boksen Innboks. Det som Thunderbird sorterer vekk som spam, det havner i mappen Søppel. Hvis jeg åpner mappen [Gmail], så får jeg tilgang til det originale mappesystemet hos Gmail hvor jeg finner blant annet mappene Spam, Sent Mail, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...