Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Husk å innstallere spillet da Maury. Du får en bedre opplevelse ifølge John Carmack, men det til en pris av 22GB.

 

Wow, virkelig? De fleste som spiller xbox 360 med et snev i hue installerer spillene sine på hardisken først. Å du skriver det som det er enden av verden fordi man installerer 22 GB på en hardisk. Oh, lord..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsatt utrolig mye for de som har 20GB eller 120GB og har en spillsamling som jeg har på X360. Innstallere Mass Effect 2, Lost Odyssey, RAGE, Final Fantasy XIII og Deus Ex og du har fylt opp nesten 75-100GB

 

Så neste generasjons konsoller bør ha 500GB som start plass på harddisken når spillene blir større og mer ekstra content til samt PSN og Live Arcade spillene blir med tiden større :)

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fortsatt utrolig mye for de som har 20GB eller 120GB og har en spillsamling som jeg har på X360. Innstallere Mass Effect 2, Lost Odyssey, RAGE, Final Fantasy XIII og Deus Ex og du har fylt opp nesten 75-100GB

 

Så neste generasjons konsoller bør ha 500GB som start plass på harddisken når spillene blir større og mer ekstra content til samt PSN og Live Arcade spillene blir med tiden større :)

 

 

Neste generasjon blir nok ikke på dvd om utviklerne har noe i toppen :)

 

 

Lenke til kommentar

Fortsatt utrolig mye for de som har 20GB eller 120GB og har en spillsamling som jeg har på X360. Innstallere Mass Effect 2, Lost Odyssey, RAGE, Final Fantasy XIII og Deus Ex og du har fylt opp nesten 75-100GB

 

Så neste generasjons konsoller bør ha 500GB som start plass på harddisken når spillene blir større og mer ekstra content til samt PSN og Live Arcade spillene blir med tiden større :)

Fikk nettopp en feilsendt Deus Ex HR CE til PS3 (bestilte til Xbox 360).. Her MÅ spillet installeres, noe som gjør at jeg ikke kan spille spillet, siden jeg ikke har plass til det på min gedigende 80GB HDD.

 

 

Er det noen som lar spillene være på harddisken etter de har spilt dem?

Ja, enkelte spill så. Men som regel ikke spill med bare SP, eller ræva MP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg føler at jeg ikke er helt ferdig med spillet så lar jeg installasjonsfilen ligge på harddisken. Når harddisken begynner å gå tom for plass er det ikke vanskeligere enn at jeg kan slette de spillene som jeg har brukt minst.

 

Ordningen har fungert bra så langt, men det kommer til å bli verre etter hvert som jeg fyller opp harddisken med XBLA-spill, Games on Demand og DLC-pakker.

Lenke til kommentar

Fortsatt utrolig mye for de som har 20GB eller 120GB og har en spillsamling som jeg har på X360. Innstallere Mass Effect 2, Lost Odyssey, RAGE, Final Fantasy XIII og Deus Ex og du har fylt opp nesten 75-100GB

 

Så neste generasjons konsoller bør ha 500GB som start plass på harddisken når spillene blir større og mer ekstra content til samt PSN og Live Arcade spillene blir med tiden større :)

Fikk nettopp en feilsendt Deus Ex HR CE til PS3 (bestilte til Xbox 360).. Her MÅ spillet installeres, noe som gjør at jeg ikke kan spille spillet, siden jeg ikke har plass til det på min gedigende 80GB HDD.

 

 

Er det noen som lar spillene være på harddisken etter de har spilt dem?

Ja, enkelte spill så. Men som regel ikke spill med bare SP, eller ræva MP.

 

Jeg pleier å ha de spillene jeg vet jeg må spille igjennom igjen en gang til. Men prøver å holde plassen vedlike. Kansje jeg bør skaffe enda en PS3 da jeg planlegger og kjøpe 6 Final Fantasy spill på den. Har bare 120GB på PS3 og 250GB på 360 og ca 1TB på PCen.

 

Som så Larzen sa så håper de kan ta vekk DVD, som er i 360 og en DVD kan romme opptil 8GB mens Blu-Ray kan ha data opptil 25-50 GB, da med en risiko at Blu-Ray laseren er noe tregere.

Neste generasjons konsoller bør ha Blu-Ray som standard mener da jeg. Er gøy å få ekstra spill, som Dead Space Extraction, Medal of Honor Frontlines for å ta noe eksempler.

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min 60GB PS3 er smekkfull. Har 500MB igjen, så må slette spill og slikt hele tiden siden mange spill MÅ installeres. Her har X360 er kjempefordel, siden det der er valgfritt om du vil installere eller ei. Men mener å ha lest at det har med Blu-ray som ikke leser kjapt nok på PS3 som gjør at spill må installeres?

 

Det er riktig. Årsaken til at de fleste spill til PS3 krever installasjon, er rett og slett at Blu-Rayspilleren i PS3 er for treg, noe som etter mitt syn er en større svakhet enn å måtte bytte dvd en gang hver 15de time.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men Blu-Ray har pr idag gitt innhold få maskiner kan. Er ikke bare cutscenes Blu-Ray platene inneholder.

 

Det og folk også glemmer at Blu-Ray gir support til 7.1 lyd, ukomprimert lyd og bilde. Dette gjør ikke de andre konsollene. Her må det komprissere så mye for å få plass

Noe fordeler har Blu-Ray over DVD, men det vil ingen se eller få vite.

Heller ukomprimert lyd 7.1 en DVD med kun 5.1

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min 60GB PS3 er smekkfull. Har 500MB igjen, så må slette spill og slikt hele tiden siden mange spill MÅ installeres. Her har X360 er kjempefordel, siden det der er valgfritt om du vil installere eller ei. Men mener å ha lest at det har med Blu-ray som ikke leser kjapt nok på PS3 som gjør at spill må installeres?

 

Det er riktig. Årsaken til at de fleste spill til PS3 krever installasjon, er rett og slett at Blu-Rayspilleren i PS3 er for treg, noe som etter mitt syn er en større svakhet enn å måtte bytte dvd en gang hver 15de time.

 

Er forsåvidt enig. Å bytte plate en og annen sjelden gang er ikke noe problem for meg. Husker da jeg spilte Riven på PC, da måtte jeg bytte hele tiden.

Lenke til kommentar

For min del er det litt irriterende. Fordi det er så anno 2000!

Men har fått en del gratis spill ved kjøp av PS3 versjoner av multiplatts de siste årene og det er nok for meg og velge PS3 versjonen når det følger med noe ekstra.

 

Til info så fikk jeg tak i 2 måneders Xbox Live Gold til 20,- :p

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, som du er inne på iToman, Blu-rayspilleren har definitivt sine fordeler, men personlig så synes jeg at det med tvungen installering er en større svakhet enn det å hele tiden måtte bytte plate. Seriøst, i MGS4 kjører den en installasjon mellom hvert kapittel. Da ville jeg mye heller ha brukt to sekunder på å bytte plate (selv om jeg måtte ha gjort det fem ganger) enn å hver gang jeg klarte noe være tvunget til å ta en pause i spillingen.

 

Men for all del, dette er bare en side av saken :)

Lenke til kommentar

Synes Metro 2033 var ikke noe tess. Selvom jeg fikk det til PC for 45,- med 1080p DX 10 og alt det der.

 

Var noe med gameplayet jeg hadde sett før, bare det var dårligere utført en de fleste skytespill jeg har spilt i mine siste 10 år. Skytinga hang ikke på greip.

Men atomsfæren den var tilstede, men det var ikke nok til å la spillet være på min Steam liste desverre.

Var ikke meningen at skytingen skulle være som andre spill :)

 

Men Blu-Ray har pr idag gitt innhold få maskiner kan. Er ikke bare cutscenes Blu-Ray platene inneholder.

 

Det og folk også glemmer at Blu-Ray gir support til 7.1 lyd, ukomprimert lyd og bilde. Dette gjør ikke de andre konsollene. Her må det komprissere så mye for å få plass

Noe fordeler har Blu-Ray over DVD, men det vil ingen se eller få vite.

Heller ukomprimert lyd 7.1 en DVD med kun 5.1

Nja, sist jeg sjekket støttet ikke PS3 like mye som en dyr blu ray spiller i lyd kategorien.

Men kan ta feil.

Lenke til kommentar

Men husk så har MGS4 fylt opp ca 45 gb til Blu ray disken og da skjønner du vel hvorfor man må vente 4 min pr 10ende time ;)

 

Tja, mer sånn 15 minutter en gang i timen. Og selv om det er forståelig, så ville jeg da foretrukket å bare bytte DVD hver gang, da den operasjonen tar maks et halv minutt :)

Lenke til kommentar

Tja, mer sånn 15 minutter en gang i timen. Og selv om det er forståelig, så ville jeg da foretrukket å bare bytte DVD hver gang, da den operasjonen tar maks et halv minutt :)

Men da må du faktisk reise deg fra sofaen, noe jeg vet Toman synes er veldig slitsomt. Dette er han ikke alene om å synes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, som du er inne på iToman, Blu-rayspilleren har definitivt sine fordeler, men personlig så synes jeg at det med tvungen installering er en større svakhet enn det å hele tiden måtte bytte plate. Seriøst, i MGS4 kjører den en installasjon mellom hvert kapittel. Da ville jeg mye heller ha brukt to sekunder på å bytte plate (selv om jeg måtte ha gjort det fem ganger) enn å hver gang jeg klarte noe være tvunget til å ta en pause i spillingen.

 

Men for all del, dette er bare en side av saken :)

 

Ja, det ødela faktisk en del, ettersom det tok overraskende lang tid. Stusselig å fyre opp spillet, spille i noen minutter også vente på at neste kapittel skal begynne. Foretrekker selv diskbytte, selv om det ikke er helt prikkfritt på 360 heller om du ikke har installert disken på forhånd. Med diskbytte har du også mer kontroll over hva som tar opp plass på konsollen og føler jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hos meg så måtte MGs4 innstallere 4ganger iløpet av min 30 timers gjennomspilling da men men. Selve spillet er topp 5 denne generasjonen selvom alt der med install osv, soleklart beste mgsspillet der ute.

 

Jeg er enig i at MGS4 var bra, og det var selvsagt lett verdt det. Men hvordan du klarte å få 30 timer ut av det forstår jeg lite av - mulig jeg husker feil, men jeg tror ikke jeg brukte stort mer enn 12 timer på det spillet/tre kvelder.

 

MGS2 er forøvrig det klart beste MGS-spillet :)

 

Edit: Uansett, begge deler har sine fordeler, og vi får vel være enige om å være uenig om akkurat dette. Satser dog på at neste generasjon gir oss det beste fra begge konsollene - mer lagringskapasitet OG raskere lesningstider!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...