Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Her er gameplay fra IGN. Faen så fantastisk SR3 ser ut. Kanskje mitt must have i november, siden jeg stresser ned på å kjøpe rene singelplayer-spill med engang på grunn av alt som kommer. Dette er et spill som kommer til å bli awsome i co-op eller ren singelplayer.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ecQXBq06t4s

 

Skyte folk fra en kanon på en bil - Epic!

Dildo som våpen - Vel, jeg synes det er rimelig funny våpen å bruke selv om San Andreas var første spill til å gjøre slikt.

Airstrike - Awsome, skal lett bruke dette våpent mot en gjeng folk før jeg går inn å fjerner dem med andre våpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ganske bra ut ja! Bare håper de har sørget for å unngå lag, det er for mye fps-drops i SR 2. Jo da, GTa SA hadde en lilla dildo det også, men den var liksom så liten :p Dessuten har SR-serien (i hvert fall nummer 2, så tør gjette at nummer 3 har det også) gode muligheter for å hente våpen i huset ditt om du skulle bytte det ut.

 

Ser også at det er kommet en del skikkelig stilige animasjoner, elsket særlig den pumpehagle-balleslag animasjonen. Eneste jeg er litt redd for er at det skal bli litt for lett litt for tidlig, selv om jeg regner med at ting som luftangrep og det flyet låses opp litt uti spillet - til tross for at du alt starter på toppen. Et ganske kult utgangspunkt egentlig!

Lenke til kommentar

Det her var nytt for meg. :hmm: Ikke et spill, men spillrelatert iallefall.

Kult, ny Tekken-anime/tegnefilm :) The Motion Picture var ikke så mye å skryte av, var også storfan av Tekken 3 på den tiden og hadde håpet på mye bedre. Ser ut at det har gått litt mer penger og ressurser inn i dette prosjektet. Om dette blir suksess håper jeg de også lager animasjonfilmer av de første også.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

http://www.gametrailers.com/video/best-graphics-best-of-e3/716370

 

Nok engang et PS3 eksklusiv som vinner best graphics award på E3, hvor mange ganger har dette skjedd!! Flott for meg dette da Sony sine 1-party studioer slår det meste der ute!

 

Ser ikke noen gang at mine andre maskiner tar rotta på Sony sine spill med sine teknisk overlegenhet som Uncharted 3 og mange fler titler viser gang på gang hos PS3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jupp, BF3 ser mye bedre ut enn Uncharted 3.

 

Gleder meg jævelig til BF3 og Gears of War 3. Skal prøve å fokusere på å gjøre mest mulig på disse to i høst.

 

Også venter jeg med å skaffe Skyrim så jeg kan kose meg med det i juleferien, uten å måtte ta fri fra jobb for å spille det en del dager non-stop nærmest.

 

Har også bestilt meg Deus Ex for å "korte ned" ventetiden til disse spilla. Tviler på at jeg gidder å kjøpe spill som Rage og Zombie Island til fullpris, så venter uansett til etter nyttår med å kjøpe de to.

 

Også blir det naturligvis Saints Row 3 i vinter(november) som bare ser lekkert og morsomt ut.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Gears of War 3 bryr jeg meg null om, har aldri likt de spillene (utover co-op hos en venn i det aller første spillet før jeg fikk egen Xbox). Battlefield 3 er jeg usikker på, spørs om ikke det blir kjøpt i et svakt øyeblikk når det ligger i tilbudshylla.

 

Da er jeg lagt mer interessert i Rage, Deus Ex har jeg ingen formeninger om. Blir det tatt godt i mot kjøper jeg det sannsynligvis.

Lenke til kommentar

Jupp. For min del ser Battlefield 3 langt bedre ut enn Uncharted 3, men det er nå min mening.

 

Kjøpte Beyond Good and Evil til PC på et Steam-salg for lenge siden, men kom aldri i gang. Kanskje jeg skal plukke det opp igjen nå, til konsoll.

 

Håper du mener Battlefield 3 på pc da? Da er jeg enig det slår UC3 rent teknisk. Konsollversjonene av BF3 blir sikkert greie, men det jeg har sett av PS3 footage av BF3 er ikke bedre en UC3. Er ikke bare det tekniske UC3 vant på, det var hele totalpakka man får servert.

 

Merkelig ikke noen 360 titler ikke blir nominert mer av Best graphics på E3. Var Oblivion på 360en og Gears Of War 1 dagene det scorte høyest.

 

Er vel Gears Of War 1 og Oblivion som slo meg lammslått og hakeslep og "wow sykt bra grafikk" i 2006, resten av spillene har ikke imponert meg noe særlig som har kommet fra 2007 og oppover hos 360, hva kan ha skjedd? (tenker mest på eksklusivene)

De fleste spillene til 360 som har kommet de siste årene kjøres Sub HD imotsetning til gears Of War 1 og Oblivion som jeg tror kjørte i 720p.

 

Og det var også merkelig at Rage som forøvrig ser fantastisk ut ikke ble nevnt, og heller ikke Super Mario 3DS!

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uncharted 3 sin grafikk er veldig konsollvennlig med små områder, og jeg føler mange blir lurt av et godt design. Nå er riktignok design en minst like viktig del av det visuelle som teknikkene bak, viktigere vil nok mange si, men siden gametrailers utelukkende nominerer teknologimonstere, og ikke spill som f.eks. Zelda:SS regner jeg med at det er det tekniske som betyr mest i kåringen, og da synes jeg både Battlefield og Bioshock er mer imponerende enn Uncharted, selv om jeg gleder meg mer til sistnevnte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er vel Gears Of War 1 og Oblivion som slo meg lammslått og hakeslep og "wow sykt bra grafikk" i 2006, resten av spillene har ikke imponert meg noe særlig som har kommet fra 2007 og oppover hos 360, hva kan ha skjedd? (tenker mest på eksklusivene)

De fleste spillene til 360 som har kommet de siste årene kjøres Sub HD imotsetning til gears Of War 1 og Oblivion som jeg tror kjørte i 720p.

 

 

Sub HD er jo ikke bare et problem på 360 dog. Crysis2 kjører jo i lavere oppløsning på PS3 enn på 360 og MGS4, Yakuza 3-4 og sikkert flere PS3 spill kjører også i 1024x768( som er ganske sub-HD for å si det slik). I det hele tatt er alle løftene om en ekte HD-generasjon brutte. Husker Sony opprinnelig gjorde en big deal ut av at PS3 skulle støtte HD-oppløsninger helt opp til 1080p, men sannheten er jo at dagens konsoll ofte ikke engang støtter ekte 720p oppløsning, og så godt som ingen spill kjører i native 1080p.

Lenke til kommentar

 

Er vel Gears Of War 1 og Oblivion som slo meg lammslått og hakeslep og "wow sykt bra grafikk" i 2006, resten av spillene har ikke imponert meg noe særlig som har kommet fra 2007 og oppover hos 360, hva kan ha skjedd? (tenker mest på eksklusivene)

De fleste spillene til 360 som har kommet de siste årene kjøres Sub HD imotsetning til gears Of War 1 og Oblivion som jeg tror kjørte i 720p.

 

 

Sub HD er jo ikke bare et problem på 360 dog. Crysis2 kjører jo i lavere oppløsning på PS3 enn på 360 og MGS4, Yakuza 3-4 og sikkert flere PS3 spill kjører også i 1024x768( som er ganske sub-HD for å si det slik). I det hele tatt er alle løftene om en ekte HD-generasjon brutte. Husker Sony opprinnelig gjorde en big deal ut av at PS3 skulle støtte HD-oppløsninger helt opp til 1080p, men sannheten er jo at dagens konsoll ofte ikke engang støtter ekte 720p oppløsning, og så godt som ingen spill kjører i native 1080p.

 

Bare jeg får grafikk fra eksklusivene som er bra, bryr jeg meg langt vekk om multiplatts for å si det slikt, alle multiplatts går til PCen uansett! Har fortsatt til gode å se et 360 spill som gruser PS3 innen grafikk som er eksklusiv.

 

Og g.i.r.l: Jo det meste, Crackdown 2, Alan Wake, Splinter Cell Conviction, alle disse spillene er også nyere en MGS IV som du nevnet som hadde Sub-HD. Trodde med lengre levetid hos 360 så forventet jeg mye bedre grafikk en det som har blitt vist på min 360 sålangt. Mine grunner for å eie en maskin eller fler er eksklusivene, det klarer ingen ødelegge for min del. Multiplatts er bonus, men beste bonusen med de er at jeg har en pc som drar multiplatts altfor lett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er greit nok at du ikke bryr deg om multiplattform spill, og det er også et helt relevant spørsmål å spørre seg hvorfor ikke MS satser mer på nye blockbuster spill med grensesprengende(innenfor 360 sine grenser) grafikk. Likevel så nevner du jo spesifikt at 360 spillene ikke har imponert siden 2007, noe som i beste fall er en sannhet med modifikasjoner. Greit nok, 360 har ikke hatt alt for mange eksklusiver med fet grafikk de siste par årene, men spill som Crysis2 viser jo at konsollen kan ha grafikk på høyde med f.eks. Uncharted, killzone og har ellers holdt godt følge med PS3, så det er nok ikke først og fremst hardwaren som er problemet.

 

Det er dessuten ikke sant at de "fleste" 360 spillene som kommer ut nå har sub-HD. Det er noe som er et problem på begge konsollene, selv om det skal sies at Sony har vært flinke med å få de aller mest prestisjetunge eksklusivene til å kjøre i 720p. Det er uansett ikke et stort problem, og utgjør ofte ikke noen nevneverdig forskjell.

 

Det er jo i tillegg slik at etter viss tid vil en konsoll slutte å utvikle seg, og 360 har nå vært så lenge ute at det er helt naturlig at grafikkutviklingen vil stoppe opp. PS2 blir ofte sett på som en konsoll som utviklet seg helt til siste slutt, men sannheten er jo at selv den ikke hadde en nevneverdig utvikling i grafikken etter 2004-2005. Jeg ser for meg at 360 har kommet til omtrent det samme stadiet nå, og det er derfor naturlig at utviklingen stopper opp.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Ikke for å starte (eller forsette?) denne diskusjonen, men jeg var riktig imponert over ps3 versjonen av BF3. Dice gikk så langt som si at PS3 versjonen av BF3, vil bli bedre enn MW3 på 360 (stabilitet). Mye snakking, gleder meg til vi får se forskjellen ^^

 

Edit: husker når jeg kjøpte HDMI kabel til 360, satte opp til 720P for å få testet Devil May Cry 4 igjen, eye candy :dribble: Dette var riktig nok et år før jeg kjøpte meg en datamaskin ^^

 

Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg har for lengst "gitt opp" med grafikk på konsoll, jeg setter disc'n inn i maskinen, og spiller. Så enkelt så greit, bryr meg nå mer om kunst og detaljer, om den har den beste texture/bloom effekten tenker jeg ikke lenger på.

 

Hvordan kan jeg det når et av mine favoritt spill av alle tider er fra 98 og 2000?

Endret av amir90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det flere her inne som har lagt merke til det er så lite 360 eksklusiver dette året imotsetning som det var ifjor når de hadde ganske mange gode eksklusiver. Hva skjer med det?

 

Skulle tro de var i anmarsj med å lage oppfølgeren til X360.... Noe jeg kan håpe på og forbedre utvalget av antall eksklusiver, det nytter ikke med bare 1-3 eksklusiver pr.år

Sikt mot 3-7 så blir flere gamere som meg gladere. Eksklusivene hos meg er grunnene til jeg har konsollene og pcen for. Og det er disse som skal presse grensene med grafikk, gameplay, måte historie kan bli fortalt på osv osv.

 

Ganske synd det er Kinect hos meg som holder i live min 360, hvem hadde trodd det :D

De andre maskinene mine PS3, PC, Wii og 3DS har fått en haug allerede, og det vil ikke stoppe der.

 

Men da kan jeg bare fortsette å spille de spillene jeg sparte før dette året på 360. Har ikke fullført Alan Wake enda :p

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det flere her inne som har lagt merke til det er så lite 360 eksklusiver dette året imotsetning som det var ifjor når de hadde ganske mange gode eksklusiver. Hva skjer med det?

Ser vel mest ut som om Microsoft prioriterer utviklings/eksklusivtetsbudskjettet sitt på Kinect titler. Var jo det som var det store fokuset på E3, og blant førstepartsstudioene deres er visstnok Rare blitt et rent Kinect studio, mens Lionheads neste spill blir Kinect styrte Fable: The Journey.

Endret av BlackLagoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...