Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe problem å sette i en større disk i 4gb-versjonen av slim 360?

 

Nei, men som du ser er det dyrt. Derfor kjøper jeg heller med en stor harddisk i utgangspunktet så slipper jeg to store utgifter, dessuten er det mindre jobb. Lat som jeg er.

nå er ikke 250gb harddisk til 40 dollar gruelig dyrt da, og er ikke akkurat så mye jobb :p hehe

Lenke til kommentar

Er det noe problem å sette i en større disk i 4gb-versjonen av slim 360?

 

Nei, men som du ser er det dyrt. Derfor kjøper jeg heller med en stor harddisk i utgangspunktet så slipper jeg to store utgifter, dessuten er det mindre jobb. Lat som jeg er.

nå er ikke 250gb harddisk til 40 dollar gruelig dyrt da, og er ikke akkurat så mye jobb :p hehe

 

Nei, med dagens dollarkurs er det egentlig forholdsvis rimelig. but still, latskapen lenge leve.

 

Derfor jeg hvertfall skal vente med å skaffe meg Slim-utgaven til Gears of War 3-utgaven kommer ut som har de nye D-pad kontrollene også i pakka.

 

xbox-360-320gb-console-gears-of-war-3-limited-edition-bundle.jpg?1307534539

 

Oh, nå har jeg som sagt null interesse av Gears of War 3, men damn... Har alt en rød Xbox, én til er jo litt fancy :p

 

@Ginecólogo Necrolamedor: Helt enig, D-paden til 360 er skrotete, særlig i forhold til PlayStation 3-kontrolleren. Men det er til gjengjeld den eneste bakdelen med den også, jeg elsker den kontrolleren på et generelt basis.

Lenke til kommentar

Derfor jeg hvertfall skal vente med å skaffe meg Slim-utgaven til Gears of War 3-utgaven kommer ut som har de nye D-pad kontrollene også i pakka.

 

xbox-360-320gb-console-gears-of-war-3-limited-edition-bundle.jpg?1307534539

 

Jeg liker ikke de spillene så godt en gang, men fy søren den der så fristende ut. Og ny D-pad er jo bare toppen av kransekaken, da den gamle er det eneste dårlige med 360-kontrolleren (dog er det skikkelig dårlig også).

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å kjøpe en limited utgave av spillet anyways ved siden. Så kjøper ikke egentlig konsollen på grunn av spillet, selv om jeg elsker serien.

 

Men:

320GB HD

 

2 nye D-pad kontrollere

(som liksom koster litt over en tusenlapp til sammen i norske butikker)

 

Ikke den fæle pianolakken. Gears of War-design*

 

Ekstra headset(backup tilfelle det jeg har nå ryker, hater trådløs headset, og gidder ikke kjøpe et dyrt)

 

Å faktum at det er en slim utgave.

 

 

Konsollen vil koste 399 dollar.

399 Amerikansk dollar (USD) = 2185.323 Norsk krone (NOK)

 

Norske retailere legger nok på 1-2 1000, så rundt 3000-4000? Eller kanskje med tanke på en 250GB Slim koster 2000 de fleste steder, hvertfall PK og Elkjøp(hvertfall PK).

Lenke til kommentar

Jeg har lest noen interessante ting på nettet i løpet av de siste dagene som gjorde at jeg fikk lyst til å forsøke å sette i gang en liten diskusjon om neste generasjons konsoller. Wii U er allerede annonsert, og kommer ut en gang mellom april og desember neste år, og om dere husker både diskusjonene før og etter E3, så var det store uenigheter om hvor kraftig maskinen kom til å være. Jeg var en av dem som trodde at den ville være ca 5 ganger kraftigere enn dagens generasjon, altså ca en halv-generasjon opp slik at den kan ta et slags Dreamcast-hopp og gjøre et forsøk på å også få porter fra PS4 og Xbox 3. Mange latterligjorde selvsagt dette med kommentarer som "Nintendo kraftigere enn PS3 lolz", men det er ikke poenget her - vi vet enda ikke hvor kraftig Wii U er, selv om det meste - senest denne artikkelen fra i går - tyder på at den ihvertfall vil være en del kraftigere enn PS360.

 

Enten Wii U er bare litt kraftigere eller en halv generasjon opp, så vil den likevel ligge kraftig bak der vi antar at Sony og Microsoft posisjonerer sine neste konsoller, eller hva? Det trodde ihvertfall jeg også, og selv om jeg personlig alltid er interessert i det neste fra Nintendo, så trodde jeg som mange andre her inne at Nintendo skulle få slite med å tiltrekke seg det såkalte hardcore-markedet om de nok en gang leverer en konsoll som - når Sony og Microsoft kommer på banen med sine respektive åttende generasjons konsoller - er klart svakere enn konkurrentene.

 

Som mange av dere sikkert fikk med dere, så hadde imidlertid sjefen for Sony sin avdeling for den Iberiske halvøy et intervju tidligere i uken der han kanskje røpet litt for mye. Selv forstår jeg bare litt spansk, men han ønsker sympatisk nok Nintendo lykke til med sin lansering av Wii U (hvem skulle trodd), og på spørsmål om Sony's egne neste generasjon, så svarer han følgende:

 

Es difícil de decir ahora mismo. No creo que vayamos a tener una consola con muchos mejores gráficos que los que ofrece actualmente PS3. Considero que el futuro vendrá por ofrecer a los consumidores mejores experiencias y más accesibles. El objetivo estará en hacer que más gente se incorpore al mundo de los videojuegos y tratar de diseñar títulos para mujeres.

 

Den første uthevede biten, betyr noe slikt som at han tviler på at deres neste konsoll vil ha mye bedre grafikk enn PS3, mens den andre betyr at det vil være et mål å utvide markedet og også appellere til kvinner. Når en ser på PSVita (som ryktene hevder at ikke skal begynne å tjene penger før etter tre år), så virker det ikke spesielt plausibelt at Sony plutselig skal følge en helt annen retning, men i dag kom jeg over en annen artikkel fra Wall St. De lager en årlig oversikt over merker som de tror vil forsvinne i løpet av det nærmeste året, og har så vidt jeg vet truffet relativt godt tidligere. For oss gamere er det interessante imidlertid at de plasserer Sony Pictures på første plass. Sony Pictures er selvsagt en annen del av Sony enn Playstation, men om vi leser begrunnelsen så ser vi hvorfor dette muligens har en betydning for det jeg siterte ovenfor:

 

Sony has a studio production arm which has nothing to do with its core businesses of consumer electronics and gaming. Sony bought what was Columbia Tri-Star Picture in 1989 for $3.4 billion. This entertainment operation has done poorly recently. Sony's fiscal year ends in March, and for the period, revenue for the group dropped 15% to $7.2 billion and operating income fell by 10% to $466 million. Sony is in trouble. It lost $3.1 billion in its latest fiscal year on revenue of $86.5 billion. Sony's gaming system group is under siege by Microsoft (NASDAQ: MSFT - News) and Nintendo. Its consumer electronics group faces an overwhelming challenge from Apple. The company's future prospects have been further damaged by the Japan earthquake and the hack of its large PlayStation Network. CEO Howard Stringer is under pressure to do something to increase the value of Sony's shares. The only valuable asset with which he can easily part is Columbia which would attract interest from a number of large media operations. Sony Entertainment will disappear with the sale of its assets.

 

Om denne finansnettsiden har rett, så er det ikke bare Sony Pictures som har problemer, men hele Sony sin kjernebusiness er under angrep (og om man leser lengre ned i artikkelen, så vil man se at også Sony Ericsson dukker opp på sjette plass). Nå sier jeg selvsagt ikke at Sony eller Playstation kommer til å forsvinne, det jeg derimot forsøker å si er at det kanskje likevel ikke er så usannsynlig at Sony blir tvunget til å endre sitt fokus også innen spillindustrien og satse på en mer profitabel-fra-start-modell slik som Nintendo. I så fall, kan det tenkes at den åttende generasjonen likevel ikke blir så mye kraftigere enn den syvende? Og kan dette være noe av årsaken til at Sony's iberske arm sa det han gjorde? Og hva betyr det eventuelt for markedssjansene til Wii U og den kommende Xbox 3? Det er mange spørsmål å diskutere, og det ville være interessant å høre hva dere andre tenker.

 

Og sist, jeg skriver ikke dette for å trolle Sony eller noe slikt. Som de fleste sikkert har fått med meg - jeg er en Nintendo-fan først og fremst - men PS1 og PS2 er blant mine favorittkonsoller noensinne, og jeg ønsker ingenting mer enn at Sony beholder sin særegenhet i spillmarkedet akkurat slik som jeg ønsker at Nintendo beholder sin. Men neste generasjon nærmer seg, og det er et interessant tema hvilken vei de tre store går. Derfor skriver jeg dette.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Wii U er allerede annonsert, og kommer ut en gang mellom april og desember neste år, og om dere husker både diskusjonene før og etter E3, så var det store uenigheter om hvor kraftig maskinen kom til å være. Jeg var en av dem som trodde at den ville være ca 5 ganger kraftigere enn dagens generasjon, altså ca en halv-generasjon opp slik at den kan ta et slags Dreamcast-hopp og gjøre et forsøk på å også få porter fra PS4 og Xbox 3. Mange latterligjorde selvsagt dette med kommentarer som "Nintendo kraftigere enn PS3 lolz", men det er ikke poenget her - vi vet enda ikke hvor kraftig Wii U er, selv om det meste - senest denne artikkelen fra i går - tyder på at den ihvertfall vil være en del kraftigere enn PS360.

Sansynligvis er nok Wii U fortsatt på såpass tidlig stadie at det nok er vanskelig å si nøyaktig hvor mye kraft den får, for selv om det som er nevnt som CPU og GPU til maskinen i utgangspunktet er adskillig kraftigere enn tilsvarende i PS360, er begge forholdsvis store, varme og strømslukende, og må nok neddimensjoneres en god del for å passe i en nett, liten konsoll (og for å gjøre dem billigere å produsere).

 

Ellers er nok også systemprogramvaren på et temmelig provisorisk stadie, og skaper sikkert div. problemer og fartsdempere som også øker usikkerheten.

 

Den første uthevede biten, betyr noe slikt som at han tviler på at deres neste konsoll vil ha mye bedre grafikk enn PS3, mens den andre betyr at det vil være et mål å utvide markedet og også appellere til kvinner.

Tror ikke helt at en markedsføringssjef i et lite marked har så veldig detaljert innsikt i hva som faktisk skjer med PS4 utviklingen i Japan. For selv om det å satse på et utvidet publikum istedet for steindyr teknologi er en grei nok ide, virker denne formuleringen som en fantasi om å lage den neste Wiien, noe som det er usikkert at selv Nintendo klarer igjen - "Den neste Wiien" er vel egentlig allerede kommet i form av Kinect...

 

Om denne finansnettsiden har rett, så er det ikke bare Sony Pictures som har problemer, men hele Sony sin kjernebusiness er under angrep (og om man leser lengre ned i artikkelen, så vil man se at også Sony Ericsson dukker opp på sjette plass). Nå sier jeg selvsagt ikke at Sony eller Playstation kommer til å forsvinne, det jeg derimot forsøker å si er at det kanskje likevel ikke er så usannsynlig at Sony blir tvunget til å endre sitt fokus også innen spillindustrien og satse på en mer profitabel-fra-start-modell slik som Nintendo. I så fall, kan det tenkes at den åttende generasjonen likevel ikke blir så mye kraftigere enn den syvende? Og kan dette være noe av årsaken til at Sony's iberske arm sa det han gjorde? Og hva betyr det eventuelt for markedssjansene til Wii U og den kommende Xbox 3? Det er mange spørsmål å diskutere, og det ville være interessant å høre hva dere andre tenker.

Sony annonserte nylig til aksjeierne at de ikke kommer til å invistere like tungt i utvikling og produksjon av egen teknologi i neste PlayStation, og man ser jo det også med Vita, som bruker mye kostnadseffektiv hyllevare fra smarttelefonindustrien. Hva de faktisk kan koke sammen uten enorme utviklingskostnadener er umulig å vite.

 

Det virker i alle fall temmelig klart at å pøse penger inn i et kraftmonster er meningsløst. Du hører mer og mer det at å utvikle topspill er dyrt nok til denne generasjonen, som THQs fra Danny Bilson som mente at nye konsoller ville være fryktelig. Hvis ikke konsolprodusenten da i tillegg er villig til å også legge ut enorme summmer til ekslusive spill, blir nok det bare en håndfull kjempehitter som faktisk utnytter kraften maksimalt. Vil de ha imponerende spill blir nok fokus på å gjøre spillutivikling raskere og billigere nok like så viktig som de tekniske spesifikasjonene.

Endret av BlackLagoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...