Gå til innhold

Hvilken videregående linje tok du?


PgUp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er på første året på allmenn. Det vil si, studiespesialiserende videregående linje 1. Eller SDTVGS1 som det heter. Jeg er bare lagt noen måneder bak men, men forstår ikke hvordan jeg skal klare og leve i samfunnet som voksen uten det jeg lærer nå. (I samfunnsfag for det meste :p)

Lenke til kommentar

Jeg tok GK Elektrofag, VK1 elektromekaniskefag og VK2 Automatikkmekanikerfaget.

 

Om jeg er fornøyd?; Ja, jeg har fått 2 relevante tilbud på lærlingeplass, og et delvis relevant tilbud (prosessopratør). Slik ståa er nå er jeg fornøyd med yrkesvalget, men arbeidsplassen min er til tider så som så (spesielt med tanke på komunikasjon mellom ledelse og ansatte). Men det ser ut til å bedre seg nå. Så med tanke på alt så er jeg fornøyd, da jeg har fått en ekstremt lærdomsrik skolegang, og havnet på en arbeidsplass med godt miljø og gode utsikter for framtiden. :)

 

Hadde jeg fått tatt valget på nytt er det ikke så mye jeg ville forandret på, kanskje jeg hadde valgt VK1 og VK2 automasjom og gått for automatiker.

Lenke til kommentar

Jeg valgte medier og kommuinkasjon og går andreåret nå.

Tja, fornøyd og fornøyd, jeg aner egentlig ikke hvorfor jeg valgte det. Har kommet halvveis i utdannelsen på videregående og funnet ut at jeg egentlig skulle gått helse og sosial og så ambulansefaget, eller noe. Jaja, jeg får nesten tenke meg om ang hva jeg skal gjøre.

 

Edit: Jeg trives forresten godt der jeg går nå, men etter endt utdannelse har jeg ikke noe annet enn generell studiekompetanse. Finfin linje med flinke og moderne lærere.

Endret av Minus
Lenke til kommentar

GK Elektro

VK1 Flyfag

VK2 Flymekaniske fag

 

Fornøyd. Skal ta allmenn påbygg høyst sannsynlig neste år. Føler jeg har lært sykt mye jeg ikke kunne i 10. klasse som er ekstremt nyttig. Nå har jeg grunnleggende innsikt i elektronikk, vanlige sterkstrømskoblinger, jeg kan sveise, jeg kan behandle, vedlikeholde og sette opp hydrauliske og pneumatiske systemer, jeg har lært å lage kompositt, jeg kan grunnleggende rørlegging, jeg har lært noe automatikk, jeg har lært fysikk og aerodynamikk, har dyp innsikt i hvordan fly fungerer og er oppbygd og har i tillegg lært hvordan det er å bo i egen leilighet for seg selv i ung alder. Det er mye jeg har glemt her, men flymekaniske fag er en av de bredeste utdannelsene man kan ta, rett og slett fordi det er så mye arbeid som går på flyvedlikehold så man lærer det meste. Og jeg hadde ikke snøring på hva en veivaksel var før jeg begynte engang. Sykt mye nyttig, angrer ikke et sekund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...