Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Jukse på prøve


Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Ja, har lest om dette programmet. Både lærere og elevene bruker dette. De lagrer stilene sine osv, veldig nyttig det.

 

Jeg har uansett spurt dem flere ganger, og man må gi en bekreftelse at man er en lærer fra en skole de gir til osv..

 

Men er det noen andre som vet om sånn lignende program ?

 

PS: Eller har folk kommet med flere råd om hvordan å jukse på prøver :D

It's learning er ikke et program i så måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten er det jo nesten øving å skrive jukselappene...

 

På skulen vår kan vi (på matte) ha med oss grunnbok og/eller regelbok, kvar vi har skrevet formler, måter å løyse oppåver på, og andre ting som kan vere ganske nyttige, så det er vel helst der vi slår opp om vi lurer på noko.

 

På tysk-prøva fekk klassen vår til og med lov til å ha med ordbok. Dette var jo eigentleg ganske overraskende, siden at svar på gloser stod der...

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Ta kopi av læreboka i fransk og putte arkene mellom sidene i orboka, enklere å utforme setninger da.

Eller gjøre som en jente i klassen, skrive øverst på puppene og sitte og se nedover. Læreren kan ikke akkurat be om å "få se dem", heller. :p

 

lulz.. Hun må være en blondine.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg hadde lagret fasiten til noen gamle enkelsk-eksamner dagen før tentamen i engelsk, da vi pleide å få en gammel eksamen som tentamen. Og dagen etter satt jeg bakerst i hjørnet med fasiten til prøven. Oppgave 1 til 3 gikk som smurt, og da var det bare å skrive en ok tekst til oppgave 4. Ikke verst å få en femmer når man er en av de første til å gå.

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke det er noen unnskyldning for å jukse. Men jeg har gjort det selv opptil flere ganger... Hva kan jeg si? Wonders of a smartmobil med godt kamera, mobilt internett og for prøver hvor internett sperres så har jeg wi-fi hotspot. Dette kombinert med mobilsurf, altså 500 mb gratis datatrafikk i måneden=win på altfor mange prøver i år... NESTE år SKAL jeg skjerpe meg!!

Lenke til kommentar

hehe jada. har juksa ett par ganger. enten skrivi i hånda, på pennalet, eller i en lapp jeg la oppi pennalet...

ble tatt en gang da jeg hadde en liten lapp TJUKK med skrift i pennalet.

Jeg fikk jo seff noia og ba læreren snakke med meg etter at prøven var ferdig:P

Så lagde jeg en historie om at noen i familien min var sjuk og at det var så mye press hjemme osv osv, så jeg måtte bare jukse....

Så jeg fikk ta prøven på nytt og jeg slapp å få nedsatt i orden og stryk på prøven :p

 

Jada, løgner som faen. Men jeg var så heftig dritt lei hele vgs. (siste året vgs. 4 året, allmenn påbygg.... la meg for faen være ifred og gi meg den føkkings studiekompetansen liksom)

Lenke til kommentar

Faen jeg ble tatt for juks i dag :( var noe bugga med pc-en, så alt jeg hadde skrevet ble borte, så læreren kom og hjalp meg. Da trykka han på "Nylig brukte dokumenter" på Open Office, og der lå jo selvfølgelig de ulovlige notatene over prøvesvaret mitt, altså sto det at jeg hadde brukt notatene etter prøvesvaret mitt... FML!

Lenke til kommentar

Kjenner en kompis som jukser med mye. Irriterer meg så jævlig at han får veldig gode karakterer når han ikke er bedre enn en 3-er.

 

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan jukse flere ganger på rad. Hvordan har man samvittighet etter dette?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan jukse flere ganger på rad. Hvordan har man samvittighet etter dette?

 

Har aldri jukset selv, men det sier seg selv. Skolen er bare en latterlig transportetappe mot å velge et studium som sannsynligvis har null og niks med hva du har lært på skolen å gjøre. At noen mener at det er "urettferdig" at man må ha gode karakterer i matte, geografi og C-språk for å kunne komme inn på f.eks juss-studie er noe jeg absolutt skjønner. Jeg var en ekstremt daff elev på videregående fordi jeg syntes det var latterlig at jeg måtte "lære" masse jeg aldri kom til å få relevant bruk for i jobb- eller studiesammenheng, og jeg ville i etterkant ikke hatt noen betenkeligheter med å jukse på absolutt alle prøver.

 

Jeg studerer nå juss etter at jeg måtte ta opp "relevante fag" som matematikk, geografi og religion for å komme inn på ønsket studium. Jeg har fått null igjen for alt jeg har lært på videregående med unntak av bokmålsundervisningen som ga meg litt skrivetrening.

 

Å "jukse" på grunnskolen og VGS er i praksis helt uproblematisk med mindre man opparbeider seg vaner som ikke gjør at man er "skikket" til å studere. Det du lærer er uansett bare piss.

 

Når du blir litt eldre så skjønner du at "samvittighet" og "grunnskole/VGS" ikke er to ord som bør ha noe med hverandre å gjøre. Å være flink på lavere utdanningsnivåer har ingenting med intelligens å gjøre, det er 90 % flid.

Endret av Bandidos-Pelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En venn av meg satt opp en ruter med en diger antenne ute i skogen. Dermed kunne vi få netttilgang.

 

Tidligere stengte skolen bare signalene fra ruterne og internett, men ikke mellom ruterne og andre PCer, så vi kunne uten problemer snakke sammen lokalt. De har nå stengt dette. Men de glemmer av og til å slå av nettet i det hele tatt, har fått/gitt Skypehjelp på et par prøver. Satt også med PowerPointen vi skulle pugge en gang.

 

Skrevet ting på armen, viskelæret og penalet mitt en del ganger i kode som det er bare så vidt jeg selv forstår.

 

Jeg skjønner at juksing kan virke uretferdig og jeg gidder ikke prøve å retferdigjøre det, men jeg personlig får ikke dårlig samvitighet eller noe av å jukse. Regner med at vi er laget forskjellig.

Endret av Battaman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...