Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Jukse på prøve


Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har jukset en del på tentamener der det er lov å ha med ett notatark hjemmefra. Ingen sjekker dette arket, så her er det bare å skrive tett på forhånd og være godt forberedt til skrivinigen.

Har også etter prøver på skolen lurt med meg innføringsark som er til overs hjem. Før en prøve har jeg notert nyttige fakta på disse arkene som elegant lirkes opp fra sekken under prøven og legges under de andre utdelte arken. Dette er en jukselapp du kan bruke åpenlyst og skrive mye på ettersom det for læreren ser ut som en del av prøvebesvarelsen din.

Ellers er jo lapp i buksa som brukes under dobesøk en klassiker.

 

Dette med lurt med seg innføringark virker. Sett en venn meg meg gjort det, og fikk en klar 6. Han skriver litt, også når læreren ser bort, så wips så har han bytta\eller legges under de andre arkene.

Lenke til kommentar
Tss, det sier de alle. Jukser du er du per def ikke smart.

Noen som er så sykt smarte at det totalt overgår din fatteevne og likevel jukser. En på skolen min kan skille mellom hvor mye han bøyer fingrene sine, og lage en "jukselapp" ved å holde hendene i en bestemt posisjon. Må ha relativt høy IQ for å få til det, eh?

Lenke til kommentar
Nei, det må du ikkje. Sei meg dette: viss personar som jukser er så smarte, kvifor kan dei ikkje berre lese gjennom pensum og klare seg med det? Og eg skjønar ikkje korleis han kan få noko ut av desse posisjonane med hendene sine, med mindre han har noko skrive på dei.

Slvmotsigelser på G? : ) De gidder ikke lese fordi det er kjedelig DUH! De er så smarte at de tar det igjen når de trenger kunnskapen for å lære noe nytt noe.

 

Vinkler i leddet?

Lenke til kommentar
Eg ser ingen sjølvmotseiingar. Som sagt, einaste måte å nytta seg av juks ved "vinklar i leddet" er å skrive noko i desse ledda. Du har endå ikkje sagt om han har noko skrive eller ikkje.

 

Kjedeleg er berre ei unnskuldning for at dei faktisk ikkje er så smarte som dei skal ha det til.

Og du fortsetter å underbygge din egen mangel på intelligens ser jeg? :p

 

Han skriver ikke noe på de, nei. Hvor stor vinkelen i leddet er forteller han hvilket tall\hvilken bokstav det er snakk om. (Teskje nyttet ikke, så her spar vi på med kryddermålet!)

Lenke til kommentar

Okey, då forstår me kvarandre. Du blandar JUKS med rein intelligens. Metoden han brukar er rett og slett ein god måte å hugse noko på, på same måte som nokre brukar fingrane sine til å hugseregler.

 

Var innpå tanken om dette før eg skreiv førre innlegg, men tenkte du skulle få forklare deg fyrst.

Lenke til kommentar
Okey, då forstår me kvarandre. Du blandar JUKS med rein intelligens. Metoden han brukar er rett og slett ein god måte å hugse noko på, på same måte som nokre brukar fingrane sine til å hugseregler.

 

Var innpå tanken om dette før eg skreiv førre innlegg, men tenkte du skulle få forklare deg fyrst.

Siden prøven er lagd for å teste hva vi kan reprodusere uten hjelpemidler vil det nok klassifiseres på juks på lik linje meed å tattovere gangetabellen opp-ned på magen.

 

Dessuten representerer fingrene tegn? Det er ikke noe problem å redusere en hel bok til en formel på noen ganske så få tegn det er mulig å huske. (selv om du da vil trenge alle superdatamaskiner i verden for å ha noe som helst håp om å regne det ut igjen i løpet av året, ett enkelt avsnitt derimot - fullt mulig å gjøre for hånd! Vil du ikke kalle det for juks å regne ut et avsnitt i løpet av en prøve? Hva med en tattovering? Selv om den er der hele livet og at det som står på tattoveringen kommer til å læres 1000 ganger bedre enn noe du glemmer med en gang du bruker hånden til noe

Lenke til kommentar

Tattovering og desse fingergreiene er to vidt forskjellege ting. På ein tattovering står jo det svart på kvitt det du treng, medan dette med fingrane er ein måte han klarar å hugse ting på, og han må sjølv lage desse vinklingane. Eg meiner dette ikkje er juks, då han rett og slett har funne sin måte å læra ting best på, og hugse dei.

Lenke til kommentar

lære på? Det er i praksis det samme som en lettoppløselig post-it note: Med en gang han "slipper taket" (relativt fort hvertfall, innen 20 sek til et halvt minutt (korttidsminne)) er det borte.

 

Hva hvis jeg lager mine egne tattoveringer, da? : ) Klipper håret mitt på en sånn måte at det er et budskap i det? And the list goes on..

Lenke til kommentar

^

... du har ikke helt skjønt det. Må innrømme at jeg ikke skjønte metoden til han kompisen din, men det er jo ikke juks så lenge han ikke har skrevet noe ned/tatt med lærebok/osv.

Når du har lært deg noe slik som han har gjort, er det jo ikke juks. Om jeg har prøve i verdens 20 høyeste fjell, og lager en eller annet huskeregel for å huske dem, er ikke det juks. Jeg gjør ofte deg når jeg pugger i siste liten. Forkortelsene og setningene glemmer jeg som oftest fort, men det spiller jo ingen rolle, jeg har lært det alikevel.

 

Jeg syns ihvertfall det er rart å beskylde noen for juks, når de jukser ved hjelp av sitt eget hode. : P Juks er når du skriver ned ting, eller lignende, ihvertfall slik jeg ser det.

Endret av Constanse
Lenke til kommentar

NEI!!!!! Han bruker et alternativt alfabet! (egentlig tall, men same shit tall = bokstaver med en enkelt memoriserbar tabell, dog antal tegn vil øke med 18% (basert på frekvensanalyse))

 

Glad du skrev den siste linjen der, for det er der jeg har prøvd å få frem hele tiden. Han bruker ikke hjernen. Og hvorvidt det er din idé eller ikke bestemmer ikke om det er juks!

Lenke til kommentar

Jukset mer eller mindre en gang. Læreren glemte permen med prøva og det var en prøve med svaralternativ. Kunne svare på alle untatt en som jeg ikke fikk svar på før prøva begynte. Gjettet og fikk rett på den :)

 

Kunne ha jukset en annen gang da prøvearket til en naturfags prøve var tilgjenlig for de flesteelever. Noen fikk den gode ideen å printe flere eksemplarer som førte til at andre printet flere igjen. Til slutt fant læreren ut det, og vi fikk en anna prøve. Bra at jeg ikke jukset :p

Lenke til kommentar

Newklear, innrøm det: han juksar IKKJE! Du må ha skrive ned noko på førehand som ikkje er lov å ha med for å jukse, eller laste ned lydfiler til MP3-en.

 

Han bruker ikkje hjernen? Hmm, litt tilbake meiner eg du sa noko slikt: "man må være rimelig smart for å klare noe slikt, eh?" Mens no påstår du at han ikkje brukar hjernen, noko som gjer han lite smart. Bestem deg.

 

Slutt og søk konflikt her og finn på noko fornuftig istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...